AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #1 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg har lyst på en bukse, men vet ikke hvilken størrelse jeg skal velge. Hva tilsvarer størrelsene 32/32 og 31/34? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 30. mai 2011 #2 Del Skrevet 30. mai 2011 Tallet før / er livet, mens tallet bak er lengde på bena. Vanlig lengde er 32, mens 34 er mer for folk som er lengre i bena. Selv er jeg 27/36 mens det er ekstremt sjelden, så får aldri bukser som er lange nok i bena. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #3 Del Skrevet 30. mai 2011 Tallet før / er livet, mens tallet bak er lengde på bena. Vanlig lengde er 32, mens 34 er mer for folk som er lengre i bena. Selv er jeg 27/36 mens det er ekstremt sjelden, så får aldri bukser som er lange nok i bena. :gjeiper: Åj! Hvor høy er du da? Jeg er både høy og langbeint, men bruker fint 34 i benlengde fordet :-O Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 30. mai 2011 #4 Del Skrevet 30. mai 2011 182 sist jeg målte, men er nesten så jeg tror jeg er høyere. Eller så er det utrolig mange menn som lyver på seg 5 cm på høyden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #5 Del Skrevet 30. mai 2011 Ok, for meg som vanligvis bruker 44 i bukser, så blir 32/32 noe smått, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 30. mai 2011 #6 Del Skrevet 30. mai 2011 Tallene viser til antall tommer, så det du bør gjøre er å måle midjemålet ditt og innvendig benlengde og regne om fra centimeter til tommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 30. mai 2011 #7 Del Skrevet 30. mai 2011 Tallene viser til antall tommer, så det du bør gjøre er å måle midjemålet ditt og innvendig benlengde og regne om fra centimeter til tommer. ... og antar at en tomme ikke er den standard måleenheten den skal være, og at dette bare gir en pekepinn på om buksen vil passe eller ikke. Dessverre er en del bukser sånn at man kan prøve en modell som passer i 26", også prøver man en annen modell fra samme merke som man plutselig må opp i 28" i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
defaitist Skrevet 31. mai 2011 #8 Del Skrevet 31. mai 2011 Du bør legge en bukse du har fra før av (som passer bra) på gulvet helt rett, og måle lengden fra den ene hoftekanten til den andre i cm og gange det med to. Deretter bør du finne ut hvilken størrelse i buksa du vil ha, som tilsvarer cm du fant ut. Jeg er for eksempel størrelse 29 i Tiger jeans, som tilsvarer waist 74 cm, mens i 7 for all mankind jeans er jeg en 26, som også tilsvarer waist 74 cm. Zoovillage.com og net-a-porter.com har mål på alle jeans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #9 Del Skrevet 31. mai 2011 Selv er jeg 27/36 mens det er ekstremt sjelden, så får aldri bukser som er lange nok i bena. :gjeiper: Jeg har en Cheap Monday i 26/36 (stretch, ja!) fra Sverige som jeg har bodd så mye i at den er helt utslitt. Når Cheap Monday endelig kom til Norge (dette er en stund siden ja) var jeg overlykkelig, for så å finne ut at de IKKE tilbød 36 i lengde. Agh! Butikksjefen presterte til og med å si at det ikke eksisterte Cheap Monday i 36. Flaks jeg hadde den på meg og kunne vise ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottiplott Skrevet 31. mai 2011 #10 Del Skrevet 31. mai 2011 Jeg bruker også 35 og 36 i bena, men noen ganger er jeg heldig med en 34" som av en eller annen grunn er lang nok. Tror tommestørrelser er relative.. Jeg er en 44, og bruker som regel 32 eller 33 i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå