Gå til innhold

vektnedgangen har stagnert..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gått ned 6 kg på 2 mnd, og føler meg mye bedre. Vil ned 3 kg til før jeg er fornøyd. Nå har vektnedgangen min stagnert, og jeg har prøvd å spise mindre, men til ingen nytte. Er nøye på hva jeg spiser,så det har ikke med potetgull,brus osv å gjøre :)

Noen som kan hjelpe??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spiser du for lite, vil kroppen spare etter beste evne på det den har.. så det er dumt! selvfølgelig blir du tynn som en strek til slutt om du ikke spiser, men også syk..

de første kiloene er som regel lettest, for det er mye vann. å kvitte seg med reine fettkilo tar litt lengre tid, så bare fortsett med trening og sunn mat, så går det!

lykke til:)

AnonymBruker
Skrevet

spiser du for lite, vil kroppen spare etter beste evne på det den har.. så det er dumt! selvfølgelig blir du tynn som en strek til slutt om du ikke spiser, men også syk..

de første kiloene er som regel lettest, for det er mye vann. å kvitte seg med reine fettkilo tar litt lengre tid, så bare fortsett med trening og sunn mat, så går det!

lykke til:)

Okei,tusen takk for svar! Nå blir motivasjonen bedre:)

AnonymBruker
Skrevet

Er det lov å spørre hvor du befinner deg hen? Har du en god del ekstra, lubben, slank? Hvis kroppen din mener du har nådd en optimal vekt, kjemper den gjerne hardt imot vektnedgang, så er bare å stå på:) Har forøvrig også hørt at når man når en viss alder rundt 20, så er det det kroppen "tror" den skal være resten av livet, og jobber veldig hardt for å bevare den.

AnonymBruker
Skrevet

Er det lov å spørre hvor du befinner deg hen? Har du en god del ekstra, lubben, slank? Hvis kroppen din mener du har nådd en optimal vekt, kjemper den gjerne hardt imot vektnedgang, så er bare å stå på:) Har forøvrig også hørt at når man når en viss alder rundt 20, så er det det kroppen "tror" den skal være resten av livet, og jobber veldig hardt for å bevare den.

jeg veger nå 51 kg men vil ned til 48,som var vekten jeg vegde før jul,og som jeg trives best med. er 160 høy

AnonymBruker
Skrevet

jeg veger nå 51 kg men vil ned til 48,som var vekten jeg vegde før jul,og som jeg trives best med. er 160 høy

Herregud, du er jo allerede undervektig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, du er jo allerede undervektig.

Nei det er jeg ikke.jeg har normal bmi.

Skrevet

Inne på http://www.melk.no/kosthold-ernaering/test-deg-selv/bmi-kalkulator/ kan du regne ut din bmi. Det regnes som normalvektig å ha en bmi på mellom 20 og 25. Når du nå veier 51 kg, har du en bmi på 19, dvs at du er undervektig.

Jeg tenker at det ikke er rart at kroppen din kjemper for å beholde sine kilo, det virker absolutt ikke heldig med en vektreduksjon.

AnonymBruker
Skrevet

Da har du ikke noe å klage over, du veier litt for lite. Da burde det heller gå andre veien.

AnonymBruker
Skrevet

Undervektig er på 18,5. Dessuten har jeg en stor hump på magen som jeg vil ha bort. Derfor vil jeg ned i vekt

Gjest *Maja*
Skrevet

Undervektig er på 18,5. Dessuten har jeg en stor hump på magen som jeg vil ha bort. Derfor vil jeg ned i vekt

Du burde ikke tenke på å gå ned i vekt, men å redusere fettprosenten. Kjør på med gode kardio økter og spise masse proteiner og grønt og trege karbs....

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor viser mange NORSKE bmi kalkulatorer og informasjonssider at 20 er nedre grense for undervekt? World Health Organization sier nemlig at nedre grense er 18,5! Jeg har nettopp nådd mitt mål for vektnedgang. Er hele 7 cm høyere enn TS, og bare én kg tyngre. Alikevel befinner jeg meg i kategorien normalvektig ;)

http://www.nhlbisupport.com/bmi/bmi-m.htm

Til TS - det er sant som noen her nevner at når kroppen befinner seg på en vekt som føles naturlig og bra, vil den kjempe i mot videre nedgang. De siste kiloene mine var langt værre enn de første, men med en livsstilsendring og mye mot har jeg endelig klart det. Ikke gi opp, og ikke se på det du driver med nå som en midlertidig diett. Det er nå på tide for deg å se på et kosthold som skal holde deg nede i vekt, og være sunt og bra for deg - resten av livet :)

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har overflødig fett på magen selv om du ellers er radmager, er det sannsynligvis fordi du har slanket av deg musklene. Dette skjer dersom man slanker seg på feil måte, og får i seg for lite mat og/eller trener for lite styrketrening. Selv er jeg like høy som deg, og veier nesten 10 kg mer, men siden jeg har lav fettprosent er min mage flat. Anbefaler deg å se mer på fettprosent enn vekt, da dette har mye mer å si for hvor veltrent man ser ut og hvor sunn man er. :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har overflødig fett på magen selv om du ellers er radmager, er det sannsynligvis fordi du har slanket av deg musklene. Dette skjer dersom man slanker seg på feil måte, og får i seg for lite mat og/eller trener for lite styrketrening. Selv er jeg like høy som deg, og veier nesten 10 kg mer, men siden jeg har lav fettprosent er min mage flat. Anbefaler deg å se mer på fettprosent enn vekt, da dette har mye mer å si for hvor veltrent man ser ut og hvor sunn man er. :)

TS her. Tusen takk for svar. Hvordan reduserer jeg fettprosenten?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor viser mange NORSKE bmi kalkulatorer og informasjonssider at 20 er nedre grense for undervekt? World Health Organization sier nemlig at nedre grense er 18,5! Jeg har nettopp nådd mitt mål for vektnedgang. Er hele 7 cm høyere enn TS, og bare én kg tyngre. Alikevel befinner jeg meg i kategorien normalvektig ;)

http://www.nhlbisupport.com/bmi/bmi-m.htm

Til TS - det er sant som noen her nevner at når kroppen befinner seg på en vekt som føles naturlig og bra, vil den kjempe i mot videre nedgang. De siste kiloene mine var langt værre enn de første, men med en livsstilsendring og mye mot har jeg endelig klart det. Ikke gi opp, og ikke se på det du driver med nå som en midlertidig diett. Det er nå på tide for deg å se på et kosthold som skal holde deg nede i vekt, og være sunt og bra for deg - resten av livet :)

Lykke til!

`

TS her. Tusen takk!:) jeg skal ikke gi meg ;) Hvordan trener du?

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Tusen takk for svar. Hvordan reduserer jeg fettprosenten?

Spis fornuftig. Ca 1,5 g proteiner pr kg kroppsvekt, og MAKS 500 kcal i underskudd pr dag. Helst mindre. Du, som allerede er undervektig, burde selvsagt ikke ligge i underskudd i det hele tatt.

Og tren styrke. Styrketrening bygger opp musklene, noe som fører til høyere forbrenning og strammere kropp.

Skrevet

`

TS her. Tusen takk!:) jeg skal ikke gi meg ;) Hvordan trener du?

Jeg jogger/går raskt lange turer 5-6 dager i uken, og avslutter hver gang med noen øvelser på stuegulvet hjemme. Push-ups, sit-ups, utfall og andre øvelser jeg finner på nettet ;) Funker veldig bra for meg!

AnonymBruker
Skrevet

Du bygger ikke mye muskler med kaloriunderskudd gitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...