Spent... Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 Hei, jeg har et spørsmål. Min innekatt ble "storesøster" for ca 6 mnd siden, og det har egentlig gått bra, inntil de siste mnd. Katten har begynt å være mer aggresiv, dvs. klore baby'n og oss eiere, tisse inne, vise en mer aggresiv væremåte, viser tydelig tegn på sjalusi, tøyer "grenser" hele tidenn. Dette skaper mye frutsrasjon og sinne hos oss eiere, og det er jo heller ikke bra. Vi gir katten mye oppmerksomhet, men virker som den hele tiden skal ha mer. Vi vet ikke hva vi skal gjøre? Noen tips til hvordan håndtere dette? Eller noen som har vært borti noe likt? Takk!
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 Sikker på at den ikke er syk? Dersom det viser seg at den er frisk, så kanskje den rett og slett mistrives? har dere andre som kan passe den i perioder / mulighet for omplassering?
Envy Skrevet 30. mai 2011 #3 Skrevet 30. mai 2011 Huff, driverå styrer med samme opplegget selv om dagen. Eller, vi fikk kattungen i går da, og trodde egentlig at så lenge det går greit over denne første kneika nå, så vil det gå bra. Ble egentlig litt skremt når jeg leste innlegget ditt nå Som Raggsokk sier, så kan det jo være at pusen er syk? Prøv å konsultere med en dyrlege før dere foretar dere noe mer, og husk at storepus bør komme i første rekke en periode! Ønsker dere all lykke til!
Spent... Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 30. mai 2011 Takk for fine svar. Jeg snakket så vidt med vetrinær i dag, og hun mente at katten hadde et "adferdsproblem", og at en av løsningene vil å omplasserene katten. Litt trist, men er ikke hyggelig hvis katten misstrives. Vi skal høre med noen i familien, evt. må vi finne en annen løsning. Ønsker ikke å avlive katten, men skal ikke bare sette den fri (det er jeg helt imot).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå