David J Skrevet 30. mai 2011 #1 Del Skrevet 30. mai 2011 Hei! Jeg trenger tips fra dere jenter om hvordan jeg kan kapre drømmedama mi. Jeg har endelig møtt henne, men ønsker å vise henne at jeg er intressert uten å drite meg ut med de typiske "pick-up" replikkene. Denne gangen mener jeg alvor og vil virkelig at det skal fungere. Vi har allerede møttes noen ganger, men kun sammen med andre venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jessica006 Skrevet 30. mai 2011 #2 Del Skrevet 30. mai 2011 Hei! Jeg vet en ting som fungerer. Går du inn på denne siden finner du masse informasjon. Dette er et program for gutter som vil lære å sjekke damer av andre damer. 2 venner av meg skrytte denne siden opp og ned og sa de ble overrasket over hvordan vi jenter egentlig tenker. Det er mange som tror de har draget, men allikevel gjør de samme feilene gang på gang. Gutter er jo litt enkle sammenlignet med oss jenter :gjeiper: Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #3 Del Skrevet 30. mai 2011 For meg fungerer det iallefall godt hvis en person kommer bort til meg og vil fortelle om noe (noenlunde avansert noe) som han er glødende opptatt av. Spesielt om det er et tema jeg er interessert i selv, selvfølgelig, men er han engasjert nok og brukbart god til å forklare, kan vi godt ende opp med å snakke sammen i timesvis. Og har man først kommet dit, er det veldig enkelt å følge opp med en mer-eller-mindre relevant date. Bruker en kamerat som eksempel, han er flink på dette. Han har fast sommerjobb som arkeolog, med spesialitet mennesket i steinalderen, han kan alt om det, men også utrolig mye europeisk historie, religion, kunst og kultur. Dersom jenta han prøver seg på er noenlunde belest på temaet selv, kan de diskutere i det vide og brede, mens dersom hun ikke kan noe særlig drar han isteden frem de "store linjene" og fyller dem ut med morsomme og rare anekdoter. Og så foreslår han før eller siden "jeg jobber med en utgravning nær X, har du lyst til å ta en tur og beundre resultatene? Det er litt langt, men jeg spanderer mat/kaffe/is langs veien" eller noe lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lowercasecaps Skrevet 30. mai 2011 #4 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg pleier å si Hei!, fungerer, nittini av hundre ganger, hvergang. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LonelyAngel Skrevet 30. mai 2011 #5 Del Skrevet 30. mai 2011 Prøv å finn på noe alene sammen med henne. Så kan du nevne det på slutten av kvelden at du syntes det var koselig å finne på noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
David J Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 30. mai 2011 Vi har igrunn allerede ganske god kontakt. Eller, kun møtt henne når vi er sammen ved vennegjengen som sagt, men jeg føler tonen er god. Det er bare det at jeg vil dra det et steg lengre. Begge har litt felles interesser vi snakker om, pluss studier osv. Så praten går i grunn i et. Vil bare finne ut om hun føler det samme for meg eller om jeg kun er i "venne-kategorien". Mulig jeg går for det kurset som ble nevnt. Det skader jo aldri å prøve. Men sånn helt ærlig, hvis jeg vil finne ut om hun er intressert, er det en måte jeg kan spørre rett ut om sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 30. mai 2011 #7 Del Skrevet 30. mai 2011 Et hei og god blikkontakt er en vinner. Komplimenter er også hyggelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
David J Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 17. juni 2011 Har dere noe tips til hva jeg kan ta med som gave? Vi skal på date på lørdag. Middag og kino, kun oss to! Skal spise middag hos henne før vi går ut. Passer det med en flaske vin og jordbær kanskje? Eller roser? Jeg vil ikke bli FOR klisje-aktig heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 17. juni 2011 #9 Del Skrevet 17. juni 2011 Gave? Nu-uh, det hørtes skummelt ut! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
David J Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #10 Del Skrevet 17. juni 2011 Skummelt? Jeg trodde det var romantisk, men kanskje jeg burde holde meg unna. Det er vel kun på film det funker. Ha ha ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Genesis Skrevet 17. juni 2011 #11 Del Skrevet 17. juni 2011 Prøv å finn på noe alene sammen med henne. Så kan du nevne det på slutten av kvelden at du syntes det var koselig å finne på noe. Tviler på at han får snøret i bånn med denne strategien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ziegel Skrevet 17. juni 2011 #12 Del Skrevet 17. juni 2011 Gutter er jo litt enkle sammenlignet med oss jenter :gjeiper: Å gjøre seg selv kompliserte vil ikke si dere "er" det. Mange jenter dusjer seg selv i komplikasjoner de lett kunne vært uten med et annet tankemønster. Mye av "komplikasjonene", er self inflicted. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #13 Del Skrevet 17. juni 2011 Skummelt? Jeg trodde det var romantisk, men kanskje jeg burde holde meg unna. Det er vel kun på film det funker. Ha ha ha! Dette varierer nok fra jente til jente. Men for min del hadde jeg foretrukket å ikke få noen gave så tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 17. juni 2011 #14 Del Skrevet 17. juni 2011 Har dere noe tips til hva jeg kan ta med som gave? Vi skal på date på lørdag. Middag og kino, kun oss to! Skal spise middag hos henne før vi går ut. Passer det med en flaske vin og jordbær kanskje? Eller roser? Jeg vil ikke bli FOR klisje-aktig heller.. Det kan fort bli å prøve for hardt syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
David J Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #15 Del Skrevet 17. juni 2011 Veldig bra at jeg fikk tilbakemelding på det. nå som jeg har tenkt skikkelig gjennom det ser jeg jo at det kan virke litt ivrig å ta med en gave allerede nå. Når er det greit å gi f.eks roser og sånt? Jeg har jo veldig lyst til å kjøpe henne noe. Noe som viser litt mer romantikk enn kun vennskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KikiEco Skrevet 17. juni 2011 #16 Del Skrevet 17. juni 2011 Hvorfor må du kjøpe noe? Jeg hadde falt for en mann som f.eks. tok meg med på piknikk, hadde lagd\kjøpt litt god mat og drikke. Sånt minne varer lenger en roser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jalle Skrevet 17. juni 2011 #17 Del Skrevet 17. juni 2011 Hvorfor må du kjøpe noe? Jeg hadde falt for en mann som f.eks. tok meg med på piknikk, hadde lagd\kjøpt litt god mat og drikke. Sånt minne varer lenger en roser. Enig med deg der, piknikk er kjempekoslig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -J- Skrevet 17. juni 2011 #18 Del Skrevet 17. juni 2011 David, Jeg ble ganske redd når jeg leste den andre meldingen din, men heldigvis er det tidsnok til å få stoppet deg. Hvorfor skal du kjøpe noe som helst? Hva er intensjonen bak? Prøver du å få henne til å like deg? Prøver du å få noe tilbake? Jeg kan garantere deg at hun hadde synst det var både ubehagelig og merkelig om du dukket opp med roser og jordbær på første date. Enkelte typer menn som er slik av natur kunne kanskje ha gjennomført noe sånt, men jeg tror ikke du er typen til det. Gaven du har med på daten er deg SELV og en billig flaske vin. Husk at siden hun har sagt ja til en date så er hun INTERESSERT I DEG. Ikke glem det. Bruk tiden til å bli kjent med henne. Det er greit å spørre om jobb og trivielle ting, men prøv å unngå det om du kan. Snakk om barndomsdrømmene hennes, hva skjedde med dem, hva har hun lyst til med livet sitt, hva drømmer hun om nå, reisemål, hvilke verdier setter hun høyt, osv. Akkurat som vinen du drikker og nyter, må du smake på og nyte henne. Ta inn alle inntrykkene. Ikke tenk på hva du skal si. Pinlige stillheter eksisterer ikke. Kun behagelige stillheter. Se henne dypt i øynene og se sjelen hennes. Ikke vær redd for kroppskontakt, men gjør det du kan for at det kan eskalere naturlig. Det kan begynne som litt flørtete dytting eller du kan gjøre noe så uskyldig som å børste håret hennes vekk fra ansiktet om det faller frem. Plasser deg strategisk slik at dere sitter sammen i en sofa ved siden av hverandre og ikke 10 m fra hverandre, da blir lett berøring og et eventuelt kyss mer naturlig. Om det følest naturlig, så kysser du henne i løpet av daten. Det hørest ut som du har et veldig godt utgangspunkt her. Feilen mange gjør er at de er for redde for å være menn og skal være perfekte snille gentlemen, mens kvinnen lurer på om han ikke er interessert allikevel når det har gått 5 dater og hun enda ikke har kjent huden hans mot sin. La det være ingen tvil om at interessen din er av en romantisk natur. Det meste av dette bør skje med kroppsspråk, men du kan og bør i enkelte situasjoner også gjøre det klart verbalt. Lykke til 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carolinka Skrevet 21. juni 2011 #19 Del Skrevet 21. juni 2011 Synes ikke det gjør noe om menn vil gi et godt inntrykk med å være gentleman på første date. Her jeg bor dater man ikke en gang, man hopper til sengs i fylla og har one night stands. Synes sånn er helt usmakelig, så jeg hadde blitt kjempeglad om noen i det hele tatt inviterte meg på en uformell date, og om han hadde med roser eller en blomsterbukett ville jeg blitt sjarmert, for jeg elsker blomster. Men smykker og sydenturer hadde blitt i merkligste laget på første date. Men en vakker blomst? Skjønner ikke hvorfor det skal være så skummelt. ? Hadde blitt beæret. Mye bedre enn at noen tar meg på rompa i en pub, det er ikke sjarmerende! Så fremst du ikke drar opp en skummel firkantet gullsmed-pakke, eller vin, konfekt, blomst og hele pakka, så skader det ikke å gi 1 blomsterbukett eller 1 rose. Men nå er jo jenter forskjellig - jeg hadde vertfall satt pris på blomst. :=) Det er jo ikke akkurat som å ta med en gullring. Om vi skal kose oss med hjemmehygge og det er meningen at vi skal drikke vin, så er det vel naturlig at han tar med seg vin i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
David J Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #20 Del Skrevet 21. juni 2011 Alle tenker forskjellig, og fint er det. Takk for alle svar. Det gikk forresten veldig fint på daten. Jeg visste at hun er veldig glad i en spesiell sjokolade, så jeg gav henne det under kinoen. Jeg kjøpte ikke noe mer enn det denne gangen. Jeg likte å se at hun satte pris på det. Og hun likte at jeg hadde fulgt med i tildigere samtaler der hun fortalte meg nettopp dette. Jeg synes fortsatt ikke det er dumt å ville gi noe for å vise at man bryr seg/setter pris på noen. Det kommer selvfølgelig helt an på anledningen, men jeg føler blomster er romantisk, og det betyr ikke at man forventer noe tilbake. Jeg er kanskje gammeldags, men jeg synes damene bør vartes opp og respekteres på en fin måte. Og iallefall hvis det er noen man vil satse på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå