AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Jeg fant noen gamle barnebøker jeg hadde fra 90-tallet og tittet i de. Mange av de har fysisk avstraffelse i selv om det var ulovlig da. Og jeg husker fra barne tv at tegnefilmene kunne ha det. Men det var da ulovlig på 90-tallet også. Nå finnes det jo ikke lenger. Jeg har en niese som nesten ikke har peiling at slik barneopdragelse finnes i det hele tatt. Hvorfor hvis det var ulovlig da hadde vi fremdeles bøker som viste det, men ikke i dag?
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 Det synes jeg høres litt rart ut :O Jeg er født i 83 og hørte aldri om slikt da jeg vokste opp, hverken gjennom familie, skole eller venner. Hvilken bok var det? Emil fra lønneberget har vel det, men det er jo og en gammel serie som fortsatt er populær. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #3 Skrevet 30. mai 2011 Det synes jeg høres litt rart ut :O Jeg er født i 83 og hørte aldri om slikt da jeg vokste opp, hverken gjennom familie, skole eller venner. Hvilken bok var det? Emil fra lønneberget har vel det, men det er jo og en gammel serie som fortsatt er populær. Jeg hadde en bok som het Kulla-Gulla, og hun bor på barnehjem og bli lugget og slått. Og jeg husker at Pingu ble slått av moren sin slik at han rømmer hjemmefra.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #4 Skrevet 30. mai 2011 Kulla-Gulla ble vel skrevet under krigen og da drev de vel og slo barna sine... Katitzi var også en bok hvor de slo barn,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå