aluminium Skrevet 31. mai 2011 #41 Skrevet 31. mai 2011 Du vet ikke hvor mye TS vet. Hun spurte om 4 eller 5, ikke noe annet. For alt du vet kan det godt hende hun alledere hadde eliminert de andre alternativene du alltid kommer dragende med. Ps: jeg har ikke finlest hele tråden, sp vær snill og korriger meg om jeg tar feil...
DBM Skrevet 31. mai 2011 #42 Skrevet 31. mai 2011 (endret) Du vet ikke hvor mye TS vet. Hun spurte om 4 eller 5, ikke noe annet. For alt du vet kan det godt hende hun alledere hadde eliminert de andre alternativene du alltid kommer dragende med. Ps: jeg har ikke finlest hele tråden, sp vær snill og korriger meg om jeg tar feil... TS kan vite at Galaxy S II er bedre, men jeg velger å tvile på det. Hun kan helt klart ha valgt å likevel se bort fra S II også. Men da tilhører hun også en kundegruppe med svært lave tekniske krav, og legger desto større vekt på design. Som jeg har vært inne på flere ganger så er telefonene veldig like, så akkurat det er vanskelig å forstå. Så da er det kanskje iOS vs Android som står igjen, hvis jeg for å være snill ser bort ifra at hun velger iPhone ut ifra merkenavnet. Da kan det være at det er én bestemt app som hun MÅ ha, akkurat som at visse mennesker MÅ ha blå telefon. Det er en legitim grunn det også, men en ganske uvanlig grunn til å velge en telefon. Og jeg må bare få understreke at det er fryktelig dumt om en slik tråd må begrenses til iPhone 4 vs iPhone 5. Det er det trådstartere som taper på, i det lange løp. Selv om TS i akkurat denne tråden ikke vil ha Android. TS kan helt klart si at det er uaktuelt med Android, og så dropper vi det, men fram til det skjer må man kunne komme med forslag som "objektivt" sett er bedre. Nå diskuterer vi ikke iPhone 4 vs HTC Desire vs Samsung Galaxy S. Endret 31. mai 2011 av DBM 1
Henkie Skrevet 31. mai 2011 #43 Skrevet 31. mai 2011 Når først vi til tider er OT her: jeg ble tidligere utfordret på å gi negative sider med iPhone, og hostet opp flere. Hva med DBM: klarer du overhode se negative sider ved android vs iOS? I så fall hvilke? Eller Aluminium: har Blackberryn mørke sider? Kom igjen nå. Vis at dere ikke er hjernavaska fanboys 1
DBM Skrevet 31. mai 2011 #44 Skrevet 31. mai 2011 (endret) Det er ikke like åpenbare mangler eller feil ved Android-telefoner, men det har hendt at telefonen har låst seg i et par sekunder. Det er ytterst sjeldent, og skjer sikkert med iPhone en sjelden gang også. Det kan også ta litt tid å lese minnekortet hvis man nettopp har vært tilkoblet dataen. Men hvor ofte er det? Jeg kan jo bruke Dropbox til overføringer i hvert fall. Det tar heller ikke lang tid, men lengre tid enn jeg liker å vente. Da skal det sies at mitt minnekort ikke er det beste, og at det er mulig at det er der hele begrensningen ligger. En annen ting som har irritert meg er at det ved noen anledninger har vært vanskelig å oppdatere apps. Veldig ofte er det uviktige oppdateringer, men fortsatt irriterende. De fleste av mine apps har jeg egentlig ikke hatt noe behov for å oppdatere, det er nesten så det er større ulemper ved å oppdatere. Noen ganger har oppdateringsproblemet blitt løst ved å slette data i Market-app'en. Enkelte mener at det bare er dårlige apps som er vanskelige å oppdatere, det vet jeg ingenting om. Aldri hatt problemer med å oppdatere store apps som haugevis har lastet ned, f.eks. Google Earth. Så det kan være utviklerne som gjør noe feil. En ting som gjelder min Android-versjon, men som ikke gjelder nyeste versjon, er at jeg ikke kan flytte rundt på ikoner inne på oversikten over apps. De står bare i alfabetisk rekkefølge uansett. Men de viktiste kan jeg jo legge på hjemmeskjermene mine. Null stress å finne fram, og dette er altså rettet opp i 2.3. Kom på en ting til om min telefon: selv om nyere versjoner av Android kommer ut, er det ikke gitt at hver telefon får dette helt uten videre. Jeg har ingen 2.3-versjon tilgjengelig, og må isåfall ordne dette med root, roms, whatever. Oppdateringer kan ta tid, og det er langt fra sikkert at jeg får 2.3 noensinne. Mest sannsynlig ikke. Endret 31. mai 2011 av DBM 1
aluminium Skrevet 1. juni 2011 #45 Skrevet 1. juni 2011 Nå er det et år siden jeg har brukt Blackberry daglig så jeg er litt rusten, og det var med OS4. I dag er de kommet til OS7. Det jeg kan huske er at browseren er treg, og det var to forskjellige browsere; en for wifi og en for mobilnettverk. Jeg mener å ha hørt at dette er fikset i OS6. Det er svært få apps til den, uten at det betyr noe for min del. Forskjellen er at det ligger veldig mange apper ute som er laget av enkeltpersoner som man fint kan installere. Man slipper å gå gjennom AppStore. Man må ha et abonnement med Blackberry-server for å få utbytte av epost-klienten samt MMS. Det finnes drøssevis av apper som erstatter mailklienten, men de er ikke videre gode. De er ikke verdens mest intuitive og brukervennlige ved første øyekast, men de vokser på deg. Det er heller ikke et videre vakkert system å se på. Dette tror jeg imidlertid har blitt bedre med de senere OSene. Alle apper kan ikke brukes på alle Blackberries. Noen funker kun på rene touch, andre fungerer bare på eldre modeller osv. På versjonene med full-tastatur(mulig også på de andre) går jacken ut på siden, noe som er vanvittig irriterende når man har telefonen i lomma, og ikke har headset med vinklet kontakt. Det er sikkert mer, men ikke som jeg kommer på i farten. Som sagt, mye av dette kan godt hende er fikset i siste OS. F.eks. deling av 3G-tilkoblingen (personal hotspot) er noe jeg savnet, men som har kommet/kommer med OS6 eller 7.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå