Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når iPhone 5 kommer vil nok også prisen på iPhone 4 synke en del. Kan være noe å ta til ettertanke.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

dobbelpost

Endret av Henkie
Skrevet (endret)

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å svare mer i disse iPhone/Android-trådene, ettersom det er helt bortkastet når blinde Apple-fans ikke vil høre. Men når du spør meg direkte, så kan jeg jo alltids gjøre et unntak.

HTC Sensation, som jeg går ut ifra at du snakker om, vil jeg ikke se på som bedre enn Samsung Galaxy S II, men den er heller ikke betydelig dårligere. Så jeg ville ikke begynt å gnåle om noen heller ville ha Sensation.

Det er dumt å kjøpe iPhone 4 ettersom prisen er så stiv. Dersom prisen var satt ned i forhold til hvor gammel og utdatert den er, så ville jeg ikke vært like bombastisk. Det er for all del en bra telefon, selv om jeg ikke liker iOS.

Edit: til Henkie, som slettet innlegget sitt.

Endret av DBM
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å svare mer i disse iPhone/Android-trådene, ettersom det er helt bortkastet når blinde Apple-fans ikke vil høre. Men når du spør meg direkte, så kan jeg jo alltids gjøre et unntak.

Det er feil å kalle folk "blinde Apple-fans". Jeg vet at mange av smarttelefonene med android er bedre enn iPhone. Jeg har prøvd android i en periode, men det falt rett og slett ikke i smak! Når folk spør meg om tips til smarttelefon, så anbefaler jeg ofte HTC eller Samsung som har de beste telefonene når det kommer til hardware på markedet.

Som jeg har skrevet i en tidligere tråd, så i følge undersøkelser er Applekunder mer fornøyde enn kunder som har andre merker på mobilene. EPSI hadde en stor spørreundersøkelse, der iPhonebrukere var 87,0/100 fornøyd, mens på andreplass kom HTC med 80,1/100 poeng.. Q.E.D!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, nå er vi igang igjen. Godt mulig at Apple-fans er mer fornøyd med sine telefoner, det tviler jeg overhodet ikke på. Men da stiller også Android-brukere helt andre krav til sine telefoner. De skal ikke bare se pene ut.

Nå som Galaxy S II er så lik iPhone 4 i designet også, innbiller jeg meg at Apple-fans kjøper iPhone 4 fordi det er en iPhone. Jeg ser omtrent aldri noen argumenter som sier noe om hva som gjør iPhone 4 bedre enn Android-telefonene.

Det hender at noen prøver seg med at det er bedre utvalg av apps, men den forskjellen er omtrent ikke-eksisterende. Jeg antar også at Android Market vil gå forbi App Store, uten at det har den helt store betydningen. Ellers er det bare "jeg liker iPhone og den dekker mine behov", eller at telefonen er penere. HTC har ikke spesielt pene telefoner, heller ikke min HTC Desire, men den ser helt ok ut og har bedre innmat enn iPhone 4.

Endret av DBM
  • Liker 1
Gjest hogwash
Skrevet

Ja, nå er vi igang igjen. Godt mulig at Apple-fans er mer fornøyd med sine telefoner, det tviler jeg overhodet ikke på. Men da stiller også Android-brukere helt andre krav til sine telefoner. De skal ikke bare se pene ut.

Mitt inntrykk er at de fleste som kjøper iPhone ikke bryr seg om hvilke modeller som har ørlitte granne bedre tekniske spesifikasjoner, men går for brukeropplevelsen.

Nå som Galaxy S II er så lik iPhone 4 i designet også, innbiller jeg meg at Apple-fans kjøper iPhone 4 fordi det er en iPhone. Jeg ser omtrent aldri noen argumenter som sier noe om hva som gjør iPhone 4 bedre enn Android-telefonene

iPhone bare funker. Du må ikke se deg blind på tekniske data ;)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Mitt inntrykk er at de fleste som kjøper iPhone ikke bryr seg om hvilke modeller som har ørlitte granne bedre tekniske spesifikasjoner, men går for brukeropplevelsen.

Brukeropplevelsen er bedre med toppmodellene med Android.

iPhone bare funker. Du må ikke se deg blind på tekniske data ;)

De "tekniske dataene" illustrerer i veldig stor grad hvor forskjellene ligger :) i tillegg til OS-forskjellene.

Endret av DBM
Gjest hogwash
Skrevet

Brukeropplevelsen er bedre med toppmodellene med Android.

Hvis man har interesse av å tilpasse og trikse og mikse kan jeg tro på det. Gjennomsnittsbrukeren? Tviler jeg sterkt på.

De "tekniske dataene" illustrerer i veldig stor grad hvor forskjellene ligger :) i tillegg til OS-forskjellene.

Og hvor stor del av befolkningen bryr seg i det hele tatt om de tekniske data? Jeg tror du tillegger den generelle mobilbruker ALT for mye interesse for tilpassing og teknikk. De jeg kjenner (inkl. meg selv) som er mest fornøyd med iPhone bryr oss ikke om å skifte hjemskjermen for tredje gang, vi vil bare at det skal funke.

Skrevet

Hvis man har interesse av å tilpasse og trikse og mikse kan jeg tro på det. Gjennomsnittsbrukeren? Tviler jeg sterkt på.

Og hvor stor del av befolkningen bryr seg i det hele tatt om de tekniske data? Jeg tror du tillegger den generelle mobilbruker ALT for mye interesse for tilpassing og teknikk. De jeg kjenner (inkl. meg selv) som er mest fornøyd med iPhone bryr oss ikke om å skifte hjemskjermen for tredje gang, vi vil bare at det skal funke.

Kan ikke du fortelle meg hvorfor brukeropplevelsen er bedre med iPhone da? Min HTC Desire funker helt utmerket, btw.

Gjest hogwash
Skrevet

Kan ikke du fortelle meg hvorfor brukeropplevelsen er bedre med iPhone da? Min HTC Desire funker helt utmerket, btw.

Dette vil muligens høre litt rart ut, men fraværet av tilpassningsmuligheter.

Kanskje det bedre kan beskrives som "fravær av ting som kan gå galt".

Skrevet

Dette vil muligens høre litt rart ut, men fraværet av tilpassningsmuligheter.

Kanskje det bedre kan beskrives som "fravær av ting som kan gå galt".

Haha, skjønner :laugh:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutt nå å gnåle om de iphonekopiene fra østen!

Ja, brukeropplevelsen er FOR MEG bedre på en iPhone - eller totalopplevelsen rettere sagt.

Alt fra man pakker opp en iPhone til design og ikke minst iOS.

Selv har jeg to Omega og en TAG Heuer klokke.

De er dyre, og jeg vet godt at en Casio eller Seiko til en brøkdel av prisen hadde gjort jobben like bra eller bedre, men også der handler det om den totale brukeropplevelse.

Noe av det samme får jeg personlig av å ha en iPhone.

Denne følelsen vil aldri HTC, LG, Samsung eller Huawai (eller hva den nå heter) klare å gi

En Ssang Yong gir aldri noensinne samme følelse som en dyr Audi - uansett om den skulle vinne en test eller måtte ha flere hestekrefter, newtonmeter, sterkere lys eller flere dubbedingser innvendig.

Skoda vinner test etter test, men jeg velger heller Audi. Ferdig!

Skrevet (endret)

Slutt nå å gnåle om de iphonekopiene fra østen!

Ja, brukeropplevelsen er FOR MEG bedre på en iPhone - eller totalopplevelsen rettere sagt.

Alt fra man pakker opp en iPhone til design og ikke minst iOS.

Selv har jeg to Omega og en TAG Heuer klokke.

De er dyre, og jeg vet godt at en Casio eller Seiko til en brøkdel av prisen hadde gjort jobben like bra eller bedre, men også der handler det om den totale brukeropplevelse.

Noe av det samme får jeg personlig av å ha en iPhone.

Denne følelsen vil aldri HTC, LG, Samsung eller Huawai (eller hva den nå heter) klare å gi

En Ssang Yong gir aldri noensinne samme følelse som en dyr Audi - uansett om den skulle vinne en test eller måtte ha flere hestekrefter, newtonmeter, sterkere lys eller flere dubbedingser innvendig.

Skoda vinner test etter test, men jeg velger heller Audi. Ferdig!

Her var det mye rart.

Merkelig hvordan kopiene kan være så mye bedre enn originalen. Og så får vi se hva rettsapparatet mener om Apples kopiering av de komponentene som Samsung har patent på. Eller er det greit at Apple stjeler fra andre?

Ellers morsomt hvor avhengig Apple er av Samsung som leverandør. Er det ikke slik at Samsung er Apples største/viktigste leverandør?

Og du sammenligner klokker med mobiltelefoner? En klokke skal bare vise riktig tid, ha lang levetid og se pen ut.

Du sa ikke noe om hvilke følelser Samsung, HTC og gjengen aldri klarer å gi deg. Merk: du sa aldri. I rest my case.

I hva slags test skal det jalla-kinamann-bilmerket slå en Audi? I hva slags tester vinner Skoda (som inngår i Audi-konsernet) over Audi? Hvis det var slik at Skoda var bedre, som jeg tviler på, ville jeg kjøpt Skoda.

Samsung er heller ikke noe jalla-drit hvis det var det du ville fram til. Er heller verdensledende.

(Edit: jeg skal være forsiktig med å kalle det Audi-konsernet. Er ikke spesielt bilkyndig, men sjekker det opp. Edit2: ser ut til å være VW, men alle tre merkene inngår i samme konsernet så vidt jeg kan se)

Endret av DBM
Skrevet (endret)

iOS5 vises frem på mandag!

http://www.apple.com/pr/library/2011/05/31wwdc.html

Ellers må jeg bare si meg enig med DBM ang. Samsung fra et spesifikasjonssynspunkt.

Det kan bli spennende. Egentlig burde det ha vært vinn eller forsvinn for Apple, men de vil beholde sin høye markedsandel uten å gjøre de helt drastiske endringene.

Med et ok OS kan iPhone 5 bli en reell konkurrent for S II. Hvis ikke, så vil Apple være i ferd med å bli akterutseilt.

Endret av DBM
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ellers morsomt hvor avhengig Apple er av Samsung som leverandør. Er det ikke slik at Samsung er Apples største/viktigste leverandør?

Morsomt? Merkelig form for humor...

Apple er ikke avhengige av Samsung. De bruker bare Samsung fordi de lager ok varer til en billig penge.

Vil ikke Samsung gjøre jobben, finner Apple helt sikkert en annen leverandør i østen.

Og du sammenligner klokker med mobiltelefoner? En klokke skal bare vise riktig tid, ha lang levetid og se pen ut.

Nei. En klokke skal ikke bare vise tiden og vare lenge. Da kunne jeg likegodt kjøpt en billig klokke fra østen

Den skal gi en god følelse av kvalitet og gjennomført design - akkurat som iPhone gjør blant telefoner.

Apple har en designtråd de følger - akkurat som feks Audi, BMW, Omega, TAG Heuer osv, osv.

Østens produsenter av telefoner, biler, klokker osv, osv har ingen mening med sitt design.

De kopierer litt, og lager sin egen lapskaus. Dette resulterer i nye produkter veldig hyppig. Designet har ingen dyper mening.

I hva slags test skal det jalla-kinamann-bilmerket slå en Audi? I hva slags tester vinner Skoda (som inngår i Audi-konsernet) over Audi? Hvis det var slik at Skoda var bedre, som jeg tviler på, ville jeg kjøpt Skoda.

De fleste vet at en Toyota kan være like god (eller bedre) rent teknisk i forhold til en Audi

Likvel velger mange den langt dyrere Audien - fordi den er kulere og gir en helt annen kjøreopplevelse

Jeg elsker produkter som gir meg den gode følelsen.

Det gjør produkter som feks BMW, Audi, Tag Heuer, Omega, Gaggenau, Nike og Apple

Det gjør ikke produkter som Ssang Yong, KIA, HTC, Samsung, Casio, LG og kopier av Nike joggesko (selv om de sikkert er like gode)

Personlig synes jeg det ser stakkarslig ut når noen trekker frem en iphonewannabee fra østen

Skrevet (endret)

Jeg gidder ikke å skrive et nytt langt innlegg hvor jeg forteller deg hvor feil du tar på alle punkter, det blir for omfattende.

Men en ting som jeg gidder å kommentere er at Apple ville vært i store problemer uten leveransene fra Samsung.

Endret av DBM
Skrevet

Ny iPhone kommer jo ut ca. hvert 3 kvartal, så det vil alltid være en ny iPhone "rett rundt hjørnet". Jeg anbefaler å kjøpe. Det vil nok ikke bli store endringene på iPhone 5 uansett.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gidder ikke å skrive et nytt langt innlegg hvor jeg forteller deg hvor feil du tar på alle punkter, det blir for omfattende.

Men en ting som jeg gidder å kommentere er at Apple ville vært i store problemer uten leveransene fra Samsung.

Hvis du kommer og spør meg om du bør kjøpe den nye Audi A6en eller vente 6-9 mnd på en faceliftet versjon. Hva synes du da om at jeg kommer og sier at du bør se helt bort fra Audi A6, og heller kjøpe BMW 5 eller Mercedes E? Mest sannsynlig har du allerede utelukket dem, noe som gjør at du ikke er interessert i dem.

Det samme gjelder om du hadde kommet og spurt om du skulle kjøpe HTC Sensation eller Samsung Galaxy. Hva om noen kom og foreslo iPhone og mente at det var et mye bedre valg? For deg ville det være irrelevant fordi du allerede har bestemt deg for at iPhone ikke er et alternativ.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du kommer og spør meg om du bør kjøpe den nye Audi A6en eller vente 6-9 mnd på en faceliftet versjon. Hva synes du da om at jeg kommer og sier at du bør se helt bort fra Audi A6, og heller kjøpe BMW 5 eller Mercedes E? Mest sannsynlig har du allerede utelukket dem, noe som gjør at du ikke er interessert i dem.

Hvis det faktisk var slik at de så nesten helt like ut, så ville jeg vært glad for å bli tipset om bedre biler. Jeg ville også ønsket å bli gjort oppmerksom på hvorfor de sistnevnte er bedre, kanskje var det viktigere enn designet.

Da svarer jeg på generelt grunnlag. Jeg aner ingenting om bil, og i hvert fall ikke noe om de modellene du nevner.

Det samme gjelder om du hadde kommet og spurt om du skulle kjøpe HTC Sensation eller Samsung Galaxy. Hva om noen kom og foreslo iPhone og mente at det var et mye bedre valg? For deg ville det være irrelevant fordi du allerede har bestemt deg for at iPhone ikke er et alternativ.

Jeg ville satt pris på å bli tipset om en bedre telefon hvis jeg var blank på telefoner selv. Men det er ikke tilfelle i dette eksempelet ditt, og da er det naturligvis dumt å komme med. Ikke ellers, da er det positivt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...