Gå til innhold

Er jeg blitt voldtatt?

Fremhevede innlegg

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Enig i at det er noe alvorlig galt med fyren, men å kalle ham voldtektsmann av den grunn er feil.

det vil likevel være i grenseland.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

det vil likevel være i grenseland.

Herregud, Betty, har du trangt for det? NEI, det er ikke i grenseland. Voldtekt er en alvorlig forbytelse og det skal mer til enn mas og lett tvang for å kunne definere det som det. Sånn er det enten du vil eller ei, og helt uavhengig av hva du mener.

Vold eller truende atferd er utgangspunktet i lovens ordlyd. Dette er tolket forholdsvis strengt og lett tvang, mas og overtalelser er ikke omfattet av straffebestemmelsen.

Du er ikke sann. :roll:

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet (endret)

Herregud, Betty, har du trangt for det? NEI, det er ikke i grenseland. Voldtekt er en alvorlig forbytelse og det skal mer til enn mas og lett tvang for å kunne definere det som det. Sånn er det enten du vil eller ei, og helt uavhengig av hva du mener.

Vold eller truende atferd er utgangspunktet i lovens ordlyd. Dette er tolket forholdsvis strengt og lett tvang, mas og overtalelser er ikke omfattet av straffebestemmelsen.

Du er ikke sann. :roll:

SEX MOT EN ANNENS VILJE ER ALLTID VOLDTEKT UANSETT.

Jeg er simkker på at du presser deg til sex hele tiden

Om det ikke etter loven er voldtekt så burde det være det.

Jeg skjønner ikke hvorfor du alltid skal være så frekk og nedlatende når du diskuterer. Nå får du lære deg å diskutere uten å være spydig.

Endret av BettyBoop28
AnonymBruker
Skrevet

SEX MOT EN ANNENS VILJE ER ALLTID VOLDTEKT UANSETT.

Jeg er simkker på at du presser deg til sex hele tiden

Nei, det er det ikke.

Og jeg presser meg ikke til sex, nei. Jeg er nemlig kvinne, jurist og kan ganske mye om dette, i motsetning til deg.

• Liker 2
Gjest BettyBoop28
Skrevet (endret)

Nei, det er det ikke.

Og jeg presser meg ikke til sex, nei. Jeg er nemlig kvinne, jurist og kan ganske mye om dette, i motsetning til deg.

NÅ SLUTTER DU Å VÆRE SPYDIG!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg driter i om du er jurist. Du burde ikke vært det, så lite forståelsesfull og frekk som du er.

Endret av BettyBoop28
AnonymBruker
Skrevet

NÅ SLUTTER DU Å VÆRE SPYDIG!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg driter i om du er jurist.

Jeg er ikke spydig, jeg prøver bare å korrigere en som sprer vranglære. Du kan gjerne mene hva du vil, men du vet tydeligvis lite om hva som er den strafferettslige definisjonen på voldtekt. Og det er tross alt det som er spørsmålet, blant annet, til ts.

• Liker 2
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg er ikke spydig, jeg prøver bare å korrigere en som sprer vranglære. Du kan gjerne mene hva du vil, men du vet tydeligvis lite om hva som er den strafferettslige definisjonen på voldtekt. Og det er tross alt det som er spørsmålet, blant annet, til ts.

Når du himler med øynene, uffer og ååer deg og sier til folk at de virker dumme og uvitende så er du spydig.

Det er så unødvendig å prøve å få folk til å føle seg teite i en diskusjon. Det er hersketeknikk så til de grader.

AnonymBruker
Skrevet

NÅ SLUTTER DU Å VÆRE SPYDIG!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg driter i om du er jurist. Du burde ikke vært det, så lite forståelsesfull og frekk som du er.

En av de tingene som er viktig når man er jurist og jobber med slike ting, er at man klarer å lære seg hva som er regelverket, og ikke synse og styre på egen hånd. Enda godt ikke juristene hadde hatt som utgangspunkt at de definerte ting ut fra hvor forståelsesfulle de var. :roll:

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Nei, det er det ikke.

ER IKKE SEX MED NOEN UTEN SAMTYKKE VOLDTEKT???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? Hva faen er galt med loven? Den henger tydeligvis igjen fra 100 år tilbake i tid der men bare kan ta for seg som de vil.

AnonymBruker
Skrevet

Når du himler med øynene, uffer og ååer deg og sier til folk at de virker dumme og uvitende så er du spydig.

Det er så unødvendig å prøve å få folk til å føle seg teite i en diskusjon. Det er hersketeknikk så til de grader.

Når diskusjonsparten overhodet ikke evner å ta til seg fakta, er man kanskje nødt til det, har du tenkt på det?

AnonymBruker
Skrevet

ER IKKE SEX MED NOEN UTEN SAMTYKKE VOLDTEKT???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? Hva faen er galt med loven? Den henger tydeligvis igjen fra 100 år tilbake i tid der men bare kan ta for seg som de vil.

Jeg foreslår at du går tilbake i tråden og leser hva som står i lovens ordlyd. Der er det tydelig at det må være truende atferd eller vold inne bildet for at det skal kunne kalles voldtekt. For n'te gang.

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet (endret)

Hoff, nå må jeg le... På tide med en pause, Betty?

Jeg vet at sex uten samtykke er voldtekt. Det står det i loven. jeg har lært det.

Det er faen ikke rart at ingen voldtekter får konsekvenser i norge. Det så jeg på brennpunkt. Saker blir bare henlagt uten at mistenkte blir avhørt engang.

Endret av Bond
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, men morsom, det er du.

Og ps, det var ikke jeg som skrev som ab i innlegg nr. 92. ;)

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jeg vet at sex uten samtykke er voldtekt. Det står det i loven. jeg har lært det.

Det er faen ikke rart at ingen voldtekter får konsekvenser i norge. Det så jeg på brennpunkt. Saker blir bare henlagt uten at mistenkte blir avhørt engang.

Jeg er ikke juristen.. jeg er en annen anonymbruker.

Jeg mente bare at siden du er så amper er det kanskje best at du tar deg en pause.

Endret av Bond
  • Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Dette er på grensen til voldtekt, men ikke nok til at det kan kalles det. Du sa ikke nei og nektet og hylte, men lot deg presse til det selv om du følte deg tvunget? Da tror jeg ikke det kan kalles en voldtekt i forhold til våre straffelover.

Men herregud. Det at du lå å grein og vridde deg mens han hadde sex med deg er jo helt motbydelig! Helt klart at han ikke er god i hodet, og om du sier i fra til en venninne/psykolog for å få ut det du bærer på skal han selvfølgelig ikke fremstilles som noe offer. Menn flest merker vel om kvinnen ikke er villig, uansett hvor uerfaren han er.

Jeg synes du skal ta kontakt med en psykolog og ta opp med din nåværende kjæreste hvordan du har det og ditt forhold til sex. Du trenger noen som er forstående og støttende når det gjelder dette, og om du ikke har forklart dette godt nok for kjæresten din er det nok på tide med det.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Dette er på grensen til voldtekt, men ikke nok til at det kan kalles det. Du sa ikke nei og nektet og hylte, men lot deg presse til det selv om du følte deg tvunget? Da tror jeg ikke det kan kalles en voldtekt i forhold til våre straffelover.

Men herregud. Det at du lå å grein og vridde deg mens han hadde sex med deg er jo helt motbydelig! Helt klart at han ikke er god i hodet, og om du sier i fra til en venninne/psykolog for å få ut det du bærer på skal han selvfølgelig ikke fremstilles som noe offer. Menn flest merker vel om kvinnen ikke er villig, uansett hvor uerfaren han er.

Jeg synes du skal ta kontakt med en psykolog og ta opp med din nåværende kjæreste hvordan du har det og ditt forhold til sex. Du trenger noen som er forstående og støttende når det gjelder dette, og om du ikke har forklart dette godt nok for kjæresten din er det nok på tide med det.

Hun sa jo nei først. Det skal ikke være nødvendig å hyle eller slå for at en mann skal respektere et nei.

Skrevet

Det burde sidestilles med voldtekt. Loven burde blitt endret der. Slik det er nå kan alle tvinge seg til sex som de vil.

Snakker vi fremdeles om det å mase seg til sex? For det var det jeg mente ikke var voldtekt.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Snakker vi fremdeles om det å mase seg til sex? For det var det jeg mente ikke var voldtekt.

Jeg sa det kommer an på HVORDAN man maser.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa det kommer an på HVORDAN man maser.

Herlighet, du gir deg ikke, du? Mas, uansett form, er ikke voldtekt. Og burde ikke bli det heller.

Men for all del, du får jo mene akkurat det du vil om hvordan du mener loven burde vært - bare du ikke fortsetter å spre vranglære.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Herlighet, du gir deg ikke, du? Mas, uansett form, er ikke voldtekt. Og burde ikke bli det heller.

Men for all del, du får jo mene akkurat det du vil om hvordan du mener loven burde vært - bare du ikke fortsetter å spre vranglære.

JEG SA IKKE AT DET VAR; kjerring, JEG SA DET BURDE VÆRT??

Er det ikke lov å ønske at loven var annerledes, når det er noe ved den man ikke synes er bra nok?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...