Gå til innhold

Er jeg blitt voldtatt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ok trusler da

Mas, trusler og voldtekt er tre vidt forskjellige ting. Er du norsk? Du har elendig språkforståelse må jeg si når du ikke klarer å holde vesensforskjellige begreper fra hverandre.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Mas, trusler og voldtekt er tre vidt forskjellige ting. Er du norsk? Du har elendig språkforståelse må jeg si når du ikke klarer å holde vesensforskjellige begreper fra hverandre.

Voldtekt = tvinge seg til sex, bruke vold eller ha sex med noen uten samtykke.

Mazn MÅ ikke bruke fysisk vold for at det skal være voldtekt.

Å true noen til sex er jo det samme som å tvinge noen.

Sex er ikke en plikt man har i et forhold. Sex er noe begge skal ønske. Om noen har sex fordi de må, fordi den andre krever det, så blir det voldtekt.

Gjest Judge Dredd
Skrevet

Han er en ufølsom kødd, men voldtektsmann? Neppe, og heldigvis hadde ikke en eneste jury i verden dømt ham som det heller.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Han er en ufølsom kødd, men voldtektsmann? Neppe, og heldigvis hadde ikke en eneste jury i verden dømt ham som det heller.

Nei dessverre. Statistikken viser at mange voldtekter faktisk skjer av en offeret kjenner, inkludert en kjæreste. Men sånt er jo umulig å bevise.

Skrevet

Sex er ikke en plikt man har i et forhold. Sex er noe begge skal ønske. Om noen har sex fordi de må, fordi den andre krever det, så blir det voldtekt.

ZZZZZ...

Ordet voldtekt er i ferd med å miste all mening.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

ZZZZZ...

Ordet voldtekt er i ferd med å miste all mening.

Det er du som er dum og ikke vet hva voldtekt er.

Jeg lærte på skolen at voldtekt ikke bare innbefattet fysisk vold. Vedder for at du mener å ha sex med ei som er dopa med rohypnol og ikke kan motsette seg det ikke er voldtekt. For han bruker jo ikke fysisk vold..

Skrevet

Jeg lærte på skolen at voldtekt ikke bare innbefattet fysisk vold. Vedder for at du mener å ha sex med ei som er dopa med rohypnol og ikke kan motsette seg det ikke er voldtekt. For han bruker jo ikke fysisk vold..

Det er riktig at det ikke bare innebefatter fysisk vold. men det er nå engang forskjell på tvang og mas! Hvis gutten maser og jenta gir etter er det uansett ikke voldtekt. Det må være trussler inni bildet for å kalles en voldtekt. At gutten ikke eksplisitt spør om han kan ha sex gjør det heller ikke til voldtekt.

Jenta må jo motsette seg enten fysisk eller verbalt. Hvis ikke kan jo ethvert samleie hvor ikke mannen på forhånd spør "unnskyld, men kan jeg stikke penisen inn i vaginaen din", defineres som overgrep.

Gjest BettyBoop28
Skrevet (endret)

Det er riktig at det ikke bare innebefatter fysisk vold. men det er nå engang forskjell på tvang og mas! Hvis gutten maser og jenta gir etter er det uansett ikke voldtekt. Det må være trussler inni bildet for å kalles en voldtekt. At gutten ikke eksplisitt spør om han kan ha sex gjør det heller ikke til voldtekt.

Jenta må jo motsette seg enten fysisk eller verbalt. Hvis ikke kan jo ethvert samleie hvor ikke mannen på forhånd spør "unnskyld, men kan jeg stikke penisen inn i vaginaen din", defineres som overgrep.

Jeg gjorde om mas og skrev trusler istedet. Ikke heng deg opp i detaljer. Jeg trakk tilbake det jeg sa om mas.

Dessuten hadde ts sagt nei først. Og da sa hun jo ifra. Da skulle han respektert det og ikke fortsatt å presse på.

Endret av BettyBoop28
Gjest Judge dredd
Skrevet

Nei dessverre. Statistikken viser at mange voldtekter faktisk skjer av en offeret kjenner, inkludert en kjæreste. Men sånt er jo umulig å bevise.

Ja, og når "offeret" ved full bevissthet ikke engang er sikker på om hun ble voldtatt eller ei så er det kansje greit å kalle dette noe annet enn nettopp voldtekt!

At han er en kjip fyr som ikke tar hensyn til hennes følelser er hevet over enhver tvil, men hadde jeg sittet i en jury hvor dette ble presentert ville jeg frikjent ham på alle punkter.

Det er desverre ikke straffbart å bare være en ufølsom kødd!

Skrevet

Jeg er blitt voldtatt selv jeg. Mange ganger har jeg våkna opp av jenter som koser med utstyret mitt.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Ja, og når "offeret" ved full bevissthet ikke engang er sikker på om hun ble voldtatt eller ei så er det kansje greit å kalle dette noe annet enn nettopp voldtekt!

At han er en kjip fyr som ikke tar hensyn til hennes følelser er hevet over enhver tvil, men hadde jeg sittet i en jury hvor dette ble presentert ville jeg frikjent ham på alle punkter.

oldtektsforbrytere er flinke til å legge skylden på offeret selv.

Skrevet

Korreks her: det er HELDIGVIS ikke straffbart å bare være en ufølsom kødd. Men ellers er det riktig hva du sier.

Skrevet

Jeg gjorde om mas og skrev trusler istedet. Ikke heng deg opp i detaljer. Jeg trakk tilbake det jeg sa om mas.

Dessuten hadde ts sagt nei først. Og da sa hun jo ifra. Da skulle han respektert det og ikke fortsatt å presse på.

Dette er overhodet ikke detaljer. Språk er viktig, ikke minst her. Så du gjør best i å lære deg hva begrepene faktisk betyr om du skal bruke dem.

Trusler er heller ikke det samme som voldtekt, bare så det er sagt.

Gjest Judge dredd
Skrevet

oldtektsforbrytere er flinke til å legge skylden på offeret selv.

Meget mulig, men jeg som jurymedlem dømmer utifra hva jeg blir presentert. Her får jeg kun hennes side av saken, og jeg ville fremdeles aldri dømt ham som voldtektsforbryter.

• Liker 1
Gjest womenwomen
Skrevet

Ja, det vil jeg si at du har blitt. Opplevd akkurat det samme selv med en eks jeg var med i 3 år. Han både fysisk og pyskisk mishandla meg. Han voldtok meg daglig det siste året i alle hull, mens jeg hylte og grein. Og dette var ingen form for submissive roleplay, men rett og slett overgrep mot meg fordi han mente jeg fortjente det. (jeg hadde vært utro).

Skikkelig sunt forhold!

Og hvorfor var du sammen med han i 3 år da ? Og lot han selv få lov å misbruke deg sexuelt , uten at du gjorde noe aktivt selv for å stoppe det .Kunn utrolig SVAKE og dumme jenter finner seg i slikt . Dersom du ikke likte det selv , burde du jo ha stoppet han på en måte . Sagt tydelig nei og truet med å gjøre det slutt og stikke av om han ikke respekterte dine grenser o.l .

Hvorfor gjorde du ikke det ?

Har aldri skjønt meg på jenter som er så svake at de ikke mener nei , når de faktisk sier nei ! Og holder fast på det de mener .

Selv slo jeg X typen min i fleisen , forde han prøvde å mase seg til analsex . Jeg fiket til han . Noe han fortjente . Forde han prøvde å fortsette masingen , selv lenge etter at jeg hadde sagt nei . Til slutt så fiket jeg til han og skjelte han ut , etter det skjønte han at her nytter det IKKE å mase ...Alltfor sta og hissig dame ...he he

Det blir jeg bare forbanna av .

Skrevet

womenwomen, slår du menn som er utforskende og prøvende i senga? Var det ikke du som var så oppgitt over at menn er så veike, tør ikke ta initativ og er ikke sånn pågående som dere liker det?

Gjest Applestore
Skrevet

TS prøvde du noen gang å dytte han bort?

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Og hvorfor var du sammen med han i 3 år da ? Og lot han selv få lov å misbruke deg sexuelt , uten at du gjorde noe aktivt selv for å stoppe det .Kunn utrolig SVAKE og dumme jenter finner seg i slikt . Dersom du ikke likte det selv , burde du jo ha stoppet han på en måte . Sagt tydelig nei og truet med å gjøre det slutt og stikke av om han ikke respekterte dine grenser o.l .

Har aldri skjønt meg på jenter som er så svake at de ikke mener nei , når de faktisk sier nei ! Og holder fast på det de mener .

Selv slo jeg X typen min i fleisen , forde han prøvde å mase seg til analsex . Jeg fiket til han . Noe han fortjente . Forde han prøvde å fortsette masingen , selv lenge etter at jeg hadde sagt nei . Til slutt så fiket jeg til han og skjelte han ut , etter det skjønte han at her nytter det IKKE å mase ...Alltfor sta og hissig dame ...he he

Det der er så urtolig ufølsomt å si. Sier du dette til jenter som blir mishanda av mannen sin og men som fortsetter å bli?

Ja kanskje de som ikke forlater mannen ikke gjør det fordi de er svake. Men har men dårlig selvtillitt som stadig blir pressa lavere og lavere av en som bevisst prøver å trykke deg ned, jo vanskeligere blir det å finne styrke til å forlate vedkommende.

Gjest womenwomen
Skrevet

Og som jente blir man ikke alltid respektert av menn eller gutter , før man blir skikkelig forbannet og evt . lager litt BRÅK og evt truer med eks å avsløre til fremmede hva han maser om .... Og jeg angrer ingenting på at jeg fiket til min egen x type den gang . Han fortjente det virkelig .Jeg er stolt av at jeg var så psykisk sterk som ung jente , og klarte å beskytte min egen kropp , psykiske og fysiske helse mot en eldre kjæreste som prøvde å utsette meg for mas og manipulering ang sex . Hadde jeg ikke vært så sta og hatt sterke kvinnelige forbilder som barn . Ville jeg nok ikke lært meg å sette ned foten så kraftig som jeg faktisk kunne , allerede som veldig ung jente . Jeg er utrolig glad for det i voksen alder . Ingen kjærest har fått manipulere meg til noe som helst ufrivillig .Og det kan jeg takke mine sterke kvinnelige forbilder for . At jegt ble så sterk psykisk selv , og ikke endte opp som en jævla undertrykt nikkedokke som ikke våger å si nei .

Snill pike tankegangen ble ikke sett opp til eller lovprist i mitt hjem i hvertfall , når det gjelder oppdragelse . Der var det MAMMA som bestemte . Soleklart .Takk gud for at jeg ikke hadde en svak og dum mor ...

Syns synd på dere andre jenter , som tydeligvis hadde det .

Dere kan jo for fan ikke si nei når dere mener nei engang ...

Skrevet

Hei womenwomen, hvis jeg skal dele dine følelser så blir det at fika til eksen fordi hun fortjente det. Alle menn må være sterke psykisk og fysisk hvis de skal overleve i denne verden. Heldigvis hadde jeg mange sterke forbildermenn som viste meg hva det vil si og være en ekte mann.

Og som en sterk mann så rakker jeg ned på svake menn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...