Gå til innhold

Kjøpe billig brudekjole på nett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min kjære skal gifte oss i mai neste år, og jeg har blitt tipset om at det er billige brudekjoler å finne på nettet. Og med et nokså smalt budsjett, må jeg si at det frister å prøve en skreddersydd billig kjole fra Kina.

Meeen, så er det jo en tanke bak i hodet mitt, som sier at ofte får man det man betaler for - altså at billig = dårlig. Så jeg lurer på om det er noen av dere som har gode eller dårlige erfaringer å dele?

Er det noen som har erfaring med kjøp fra www.tidebuy.com, www.houseofbrides.com eller www.weddingdressesonline.uk.com ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

hvorfor ikke prøve seg på brudekjole salg på høsten? Jeg fikk min kjole ganske redusert, satt ned fra 11000 til 3000, kjempe fornøyd. trenger ikke bli så dyrt, eller så har du finn.no.

Skrevet

Her inne på KG så får du like mange positive svar som negative svar om billige kjoler fra Kina. Jeg kjøpte min kjole fra Finn.no, for 4000 kr.

Mitt forslag til deg er å gå igjennom finn.no. Se på alle kjoler i den byen (eller like i nærheten) av der du bor, også finner du alle kjoler i din størrelse (uansett farge og utseende). Etter dette så er det bare å velge ut noen du absolutt ikke ville gått med selv om du fikk en pistol mot tinningen, resten ringer du og hører om du kan prøve.

Jeg hadde en kjoleraid, der jeg prøvde 5 kjoler på en dag. Den siste, som jeg faktisk var veldig skeptisk mot, var den jeg falt pladask for, og jeg angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte den! :D

Skrevet

Takk for svarene. :)

For å svare på det dere skriver: Jeg bor på et lite sted og jeg har derfor ikke lyst til å kjøpe brukt brudekjole her. Det blir for nært, og "alle kjenner alle" osv.. ;)

Høstsalgene er i større byer, og da må jeg reise langt og bo på hotell - og da går det jo noen kroner uansett, så da blir litt av poenget borte.

Er det noen andre som har erfaring med de nettbutikkene jeg nevnte i det første innlegget? :)

Skrevet

har dessverre ingen erfaring med nettbutikker, men hva med å kjøpe en ballkjole? mange av de kan leveres i mange forskjellige farger. jeg gjorde det, fant en fin ballkjole som ble laget i brudekjolestoff (litt tykkere)og vips så hadde jeg en brudekjole til 2700 kroner (og alle trodde det var en kjole til 10,000 kroner!

Skrevet

Har ikke erfaring med de sidene du nevner, men kjøpte min på lightinthebox.com, og er superfornøyd ;)

Kinakjole til 1200,- - helt nydelig og braaa kvalitet!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har god erfaring med jkdress.com. Du kan jo søke opp gamle tråder om dette her på forumet.

Skrevet

Jeg kjøpte min for 1000 kr inkl. frakt og ble meget fornøyd. Det er selvsagt en liten risk å ta, men jeg kjøpte ikke for mer enn jeg hadde råd å tape.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svarene. :)

For å svare på det dere skriver: Jeg bor på et lite sted og jeg har derfor ikke lyst til å kjøpe brukt brudekjole her. Det blir for nært, og "alle kjenner alle" osv.. ;)

Høstsalgene er i større byer, og da må jeg reise langt og bo på hotell - og da går det jo noen kroner uansett, så da blir litt av poenget borte.

Er det noen andre som har erfaring med de nettbutikkene jeg nevnte i det første innlegget? :)

Om du ser på finn og finner en du liker så kan du sikkert få tilsendt den også..

Skrevet

Takker for svar. :)

Jeg tenker at det er en liten risiko ved å bestille fra denne typen nettsider, men som Yvonne sier; jeg kjøper ikke for mer enn jeg tåler å eventuelt tape. Tror jeg skal måle opp og sende bestilling.. :) Spennende!!

Skrevet

jeg har bestilt kjole fra kina, får den om 3 ukers tid og er veldig spent. betalte 700,- kr. jeg hadde faktisk bestilt en annen kjole først, men fant da en annen kjole og sendte mail til selger tre dager etter bestilling om det var mulig å ombestemme meg, og det var ingen problem :-) gleder meg veeeldig til den kommer og få prøvd den på :-)

jeg har kjøpt min på dhgate.com

vi var i bryllup for 3 måneder siden og bruden hadde kjøpt kjole på nett (fra kina) den var KJEMPEfin - ingen ting å si på kvaliteten i det hele tatt. absolutt ingen ting å sette fingeren på. og for en kvelds skyld trenger vel ikke stoffet uansett ha holdbarhet i det evige....

det dere skal være oppmerksom på også er at mange av de kjolene som ligger ut på finn.no også er kjøpt på nett.. og som selger den for det mangdobbelte av det de betalte...

og som du sier ellensprellen så er det ikke en veldig stor risiko :-)

Skrevet

Anbefaler også jkdress..

Bestilte min kjole der kun ved å sende bilder av kjolen jeg ville ha, og liste opp hva jeg ville ha annerledes. Sendte også målene mine så klart. Kjolen satt som støpt og var nydelig.

Jeg betalte litt ekstra for å få med perler og krystaller på (139 dollar ekstra), men alt i alt kom kjole, bolero, tiara, smykkesett, underskjørt OG dress til mannen på 5000 kr inkl porto. :-)

Han sendte også som gave, uten at jeg ba om det, så måtte ikke betale toll heller.

Skrevet

Kan anbefale allfordress! Bestill i god tid, så får du en fin kjole. Det gjorde hvertfall jeg! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...