AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Jeg skal studere foto og reportasjejouranlistikk til høsten i New York, på Scandinavian College of New York. Er det noen som har bodd i NY, og som har råd å komme med? Jeg tenker helt generelt.. Opplegget er jo veldig greit, det er en norsk skole som er fullt støttet av Lånekassen og så videre.. Det jeg prøver å spørre om, er vel om noen har erfaring med å være student i NY? Kanskje noen som skal studere dette til høsten, eller som er interessert i å melde seg på? Jeg vet at det er ledige plasser, hadde jo vært gøy å møtt noen av elevene før avreise også!
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #2 Skrevet 29. mai 2011 Så spennende!! Har aldri vært i New York selv, men har kjempelyst til å dra dit en gang..må jo være en fantastisk by å fotografere i, og det tar seg jo ikke minst sinnsykt bra ut på cv'n å ha vært et år i utlandet!
antibac Skrevet 30. mai 2011 #3 Skrevet 30. mai 2011 Eneste jeg vet er at det er utrolig dyrt å bo i New York. Du bør nok ha spart en del penger før du drar, da Lånekassen ikke dekker alt.
Lumos Skrevet 30. mai 2011 #4 Skrevet 30. mai 2011 Oj, så spennende! Dette høres jo ut som om det er noe jeg kunne tenke meg å gjøre en gang NYC må jo være en fantastisk by å bo i, lykke til!
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2011 #5 Skrevet 2. juni 2011 Høres veldig spennende ut ja. Du sier at det er en norsk skole. Er undervisningen på norsk og?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #6 Skrevet 7. juni 2011 Dette høres utrolig spennende ut! Har du noen linker til skolen og kostnadene osv? elsker New York!<3
Lumos Skrevet 12. juni 2011 #7 Skrevet 12. juni 2011 Google er din venn AB Du finner alt av informasjon på hjemmesidene til skolen. http://www.scny.no/index.php
Wiwa Skrevet 13. juni 2011 #8 Skrevet 13. juni 2011 Det hørtes veldig spennende ut det du skal gå på. NYC er helt fantastisk. Jeg har tidligere studert der med Gateway College. Nå vet jeg ikke hvor du har tenkt å bo, men det er utrolig dyrt å bo på Manhattan, så jeg hadde nok vurdert å bo i f.eks Williamsburg i Brooklyn. Det ligger 2-3 stopp fra Manhattan med subwayen. Meatpacking district: bra nattklubber Soho: Koselig område med gode shoppingmuligheter. Times Square: Mye turister, men verdt et besøk. Lower east side: Hipt på samme måte som Williamsburg. Greenwich village: Utrolig koselig område. Mye merkebutikker bla. i Bleecker street. Magnolia Bakery kjent fra Sex and the city ligger i Greenwich village. Hvis du ikke har et stort behov for å se frihetsgudinnen "up close", så hadde jeg bare tatt Staten Island ferry. Den er gratis, og kjører forbi frihetsgudinnen. I New Jersey har de to outlet som heter Jersey Gardens og Woodbury. Ting er mye billigere enn de er i byen, og du finner merker som Adidas, Nike, Converse, Calvin Klein, Hugo Boss osv. Du kan ta buss fra 42. street. Bussen til Woodbury kostet 42 dollar tur/retur. Hvis du liker fornøyelsesparker så vil jeg anbefale deg til å ta turen til Six Flags i New Jersey. Søk på Kingda ka på Youtube. Hvis du har flere spørsmål, så må du bare spør:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå