AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #21 Skrevet 30. mai 2011 Jeg har 2 ganger i mitt liv introdusert en ny katt når jeg allerede hadde en. Begge gangene har det gått hardt for seg. Det har gått over =) Eldstemann virket så stressa, han flasset og kastet opp og satt bare og klagde i gangen. Som regel ordner det seg. Jeg ville ikke påtet katten med godteri. Det ligger i kattens natur å ha territorie og føle seg truet i disse situasjoner. Husk at du bør også vise storepus at lillepus også bor der, ikke la være å kose og klappe på lillepus.
Envy Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #22 Skrevet 30. mai 2011 Margareth: huff, måtte le litt også når jeg så kommentaren din da, din gærning Håper virkelig ikke hun har katteallergi, det ville vært fryktelig kjett Inwe: Ja, det har gått greiere enn jeg trodde, men idyllen kommer og går litt da. Også tror jeg snuppa blir litt lei av at det er full fart på hem hele tiden, så nå har hun trukket seg tilbake på soverimmet igjen. Mest for å få fred tror jeg, både for meg og lillegutt Lille-pus: Ja, det er virkelig godt at det ser ut til å gå greit! Man blir jo så bekymret! Snuppa freser fortsatt, og jager han litt rundt, men så driver han å erter litt å, så om det er noe lek innblandet vet jeg neimen ikke AB: takk for fint innspill! har tenkt endel på akkurat det, hvordan jeg skal fordele oppmerksomhet, og spesielt nå som sambo er på jobb, og jeg dermed ikke bare kan gi oppmerksomheten utelukkende til snuppelure. Lillegutt kommer jo og krever sitt han også (heldigvis), han er utrolig tillitsfull og hengiven, og det er jo umulig å holde seg unna å kose litt på han også!
Avalon Skrevet 31. mai 2011 #23 Skrevet 31. mai 2011 Min katt som var enebarn lenge ble veldig fornærmet og sint da jeg en dag kom hjem med noe lite og ekkel, som luktet vondt, var stygt og det stod ALDRI stille! Hun begynte å markere inne for å demonstrere at dette likte hun IKKE! Hissig ble hun også. Akkurat som deg hadde jeg altfor liten leilighet til å holde dem adskilt. Men, med litt tid så roet det seg. Da lillepus skulle ut for første gang (i bånd, hun var enda ikke sterelisert så ville ikke at hun skulle finne på å stikke av), så ble storesøsterpus med på turen. Hun gikk først og viste lillepus forskjellige ting i hagen, kvesset klørne i et tre og klatret, lillepus hermet De har aldri ligget å sovet sammen, men de er veldig gode venner enda
Envy Skrevet 31. mai 2011 Forfatter #24 Skrevet 31. mai 2011 Min katt som var enebarn lenge ble veldig fornærmet og sint da jeg en dag kom hjem med noe lite og ekkel, som luktet vondt, var stygt og det stod ALDRI stille! Hun begynte å markere inne for å demonstrere at dette likte hun IKKE! Hissig ble hun også. Akkurat som deg hadde jeg altfor liten leilighet til å holde dem adskilt. Men, med litt tid så roet det seg. Da lillepus skulle ut for første gang (i bånd, hun var enda ikke sterelisert så ville ikke at hun skulle finne på å stikke av), så ble storesøsterpus med på turen. Hun gikk først og viste lillepus forskjellige ting i hagen, kvesset klørne i et tre og klatret, lillepus hermet De har aldri ligget å sovet sammen, men de er veldig gode venner enda Så godt å høre at det gikk bra, til tross for den litt voldsomme reaksjonen storepusen din hadde! Her ser det ut til å være i ferd med å stabilisere seg fint. Storesøster fikk en tur ut i bånd i dag, og det satte hun veldig pris på, tror hun syntes det var godt å få være litt for seg selv. Ellers sover dem i de samme tidsrommene, og er våkne sammen. Er den ene i et rom, følger stort sett den andre etter, så de ser ut til å knytte bånd (selv om det stort sett er lillegutt som følger på storesøster da ). Hun freser når han kommer brått på, men tar han det pent, går det greit uten fresing nå Herlig å se de to nuskene finne tonen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå