Gå til innhold

Lurer på hva dyrene tenker om oss :)

Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderjenta

Har tenkt litt på en litt morsom ting... Jeg har en hetterotte... Jeg er jo den dinosauren i forhold til henne, men hun er ikke det spor redd for meg. Og motsatt: Når jeg er i stallen så er det jeg som er liten, og hesten som er stor og sterk, likevel klarer jeg og hesten å samarbeide, og ikke bare det - men hesten gjør faktisk som jeg vil!

Lurer sånn på hva dyrene tenker om oss! Hva tror de at vi er, liksom? Hva klassifiserer de oss som? Er vi for dem bare noen rare vesener som gir dem mat? Tror de at vi er av samme art som den, bare med et litt sært utseende, eller har de en formening om at vi faktisk er mennesker?

De fleste dyr viser jo atferd i forhold til mennesket som de ikke viser til sine dyrevenner/dyr av samme art. Så noe spesielt må de jo tenke om oss. Skulle ønske jeg kunne spurt et snakkende dyr om dette og fått svar! :ler: Noen som har en formening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, vi er nok bare noen rare vesener som gir dem mat. :ler:

Hm... vanskelig å si hva dyr tror om oss. For noen er vi vel som foreldre og/eller søsken å regne.

Jeg har ikke fundert så nøye over dette.. Men det var artig å lese innlegget ditt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fuglehue

Katta mi tenkte ikke fint om meg tidligere iallfall jeg greide å søle noe vann på den og den pilte avgårde men når jeg satte ned glasset, løp den rett tilbake o kjeftet og mjauet i en uhøflig og grov tone, jeg forstår meg bare ikke på den katten avogtil. Men den forstår visst meg, for den nekter å spise med mindre jeg følger den ut til kjøkkenet, ikke nok med det, jeg må også si VERSÅGOD, da er det "brrr brrr gnafs gnafs" høhø... en dag sa jeg Kan du ikke spise selv pus, så svarte den Mjæææ-ææææo akkurat som tonefallet Ne-ei, kanke det!!! SYKE PUS!!!!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hunden min ser på meg som alpha-hunden, altså hans sjef. Og andre i familien + venner er en del av flokken, små som store, og som vi derfor skal juble for når de kommer på besøk!

Men en ting er sikkert: Hunden min vet at ikke alle mennesker er "hunder" vi snakker med, mens alle vanlige hunder selvsagt er ekstremt interessante som vi må hilse på (med mindre de knurrer og sånn da).

Og så tror jeg at hunden min tenker følgende når jeg skal ut og han ikke får være med: "Er du helt sikker på at jeg ikke får være med? Sikker? Skal jeg være igjen helt alene her? Sikker? Helt sikker? Å nei, ikke gå og la meg være igjen alene!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hunden min ser på meg som en kuul venn!

Katten derimot liker meg ikke så godt. Hun ser på meg som et nødvendig onde som kommer med mat av og til, og tømmer doen... Jeg jobber altså med å forbedre forholdet til katten min, men hun liker meg bare ikke :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, skulle gjerne vist det !

Tror hunder skjønner forskjell på mennesker og hunder, for andre hunder er mer spennende enn andre mennesker. Det har helt sikkert noe med at de klarer å lese kroppsspråket til hunder bedre enn hos oss mennesker.

Jeg håper min hund synes at jeg er jettekul :D

Hun er alltid glad når jeg kommer hjem og virker veldig fornøyd med meg *s* håper hun ser på meg som en som vil hennes aller beste. En som gir henne mat, turer, stell, trening og masse kos. At jeg gir henne trygghet og støtte når det trengs. Blir nesten som en foreldre som en annen skrev her inne. En mamma og venn i et :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg gjette hva katta vår tenker er det følgende:

Meg - Slaven som bringer all den gode maten i hus

Far - Slaven som på komando koker fisk (holder med et mjau og et laangt blikk)

Datter - Hun som tror jeg er lam og alltid frakter meg rundt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Tror jeg konkluderer for meg selv at dyrene i alle fall ser på oss som mennesker, som noe annet enn dem. Ser ut som dere som har svart tenker det samme! Og vi kan også konkludere med at når dyrene først har tillitt til oss, så blir vi i tillegg til å være menneske også venn/slave/leder, alt etter hvilket dyr det er snakk om... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...