Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten har lyst på reise på en tur. Vi skal ha ferie i slutten av juli.. Det må være noe å se på, oppleve... Spiller ingen rolle om det er i Norge eller utlandet. Men det må være billig. Jeg har ikke noe god økonomi. Men jeg har rundt 10 000kr å bruke på turen.

Sikler litt på Roma.. men ser for meg at det er dyrt... ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... festing blir det forresten IKKE : -) Ingen av oss er noe særlig festløver, og vi vil gjerne huske ferien når vi kommer hjem ;)

AnonymBruker
Skrevet

Regner med at dere betaler for dere selv, slik at dere til sammen har ca 20.000?

I juli er det dyrt, fordi det er fellesferie, men det finnes en rekke ting som ikke behøver å være dyrt. Kan feks være en ide å unngå fly, men det går ann å ta tog til feks Stockholm/Gøteborg, båt til Danmark/Tyskland eller evt fly med ryanair som er billig.

Hvis dere ikke skal shoppe, slik at pengene skal brukes på transport, opphold og mat, så bør 10.000 rekke!

Skrevet

Det blir nok 20 000 tilsammen ja : -) Shopping blir nok heller ikke førsteprioritet. Selvom jeg eelsker det =P Vil heller bruke tiden og pengene til å oppleve ting sammen :)

Skrevet

Hvis dere ikke må bo på de fineste hotellene, og spise på de fineste restaurantene, tror jeg nok det budsjettet holder i massevis. Jeg tok en restplasstur i januar (vet det er dyrere om sommeren, men likevel..), og betalte 1800 kr for fly og uspesifisert hotell til Egypt. Med mat, transport og andre ting brukte jeg bare rundt 6-7000, og vi dro fra Hurghada til både Kario og Luxor også.

Det finnes vel gjerne noen restplasser i juli og, gjør det ikke? :)

Skrevet

Hotellet trenger ikke være luksus akkurat nei :P Skal jo bare sove (og ha sex:p) der :) Så noe luksus spa-hotell med 7 stjerner trenger jeg ikke :P Og jeg kan lett spise pizza o.l. Er ikke så fin på det ;)

Gjest Sevastra
Skrevet

Jeg og kjæresten har bestilt sydentur til i desember. 2 uker med fly, buss og hotell på gran canaria ble ca 8400 for begge. Tror det er helt okei standard, men vi får se. Tenkte oss også en spontan lang weekend i sommer på restplass. Har sjekket litt priser og det blir ca 4000-6000. Hvis man bestiller rett før man skal dra :)

Skrevet

Anbefaler LETT Egypt som noen andre skriver. Det er ikke dyrt, og det er ett utrooolig spennende land. Dra til Kairo og/eller Luxor mens dere er der!

Skrevet

slutten av juli er fellesferie/skoleferie, så flybilletter kan være ganske dyrt. Mitt beste tips er å se hvor dere kan få billige flybilletter i den perioden dere vil reise.

Let på finn.no, Norwegian, RyanAir - men kikk også innom de større (og dyrere) selskapene.

De fleste storbyer passer kjempeflott for kjærestetur!

Når dere har funnet billige flybilletter kan dere lete etter billig hotell - bruk hotels.com, venere.com og hotwire.com for å lete. Se på pris, og beliggenhet.

Et raskt eksempel

Reiser dere tirsdag 26.juli - lørdag 30.juli

Flybilletter RyanAir (Torp-London) ca kr 2000-3000 (avhengig av antall innsjekket bagasje

4 netter på Tune Hotels ca kr 2700

Så for ca kr 5000 får dere både fly og hotell 4 netter. Har dere budsjett på kr 10000 hver har dere da kr 7500 hver å shoppe og spise for :)

Skrevet

Jeg og kjæresten er studenter, og tenker rett og slett å ta toget til Stockholm. Det er sikkert nokså dyrt med hotell der og sånt, men sikkert ikke umulig å få noe til en uoverkommelig pris. Vi skal bo i leiligheten til noen vi kjenner, så har ikke sjekket noe særlig.

I fjor var vi i Køben, og da betalte vi 500 kr/natt for et dobbeltrom midt i sentrum på et kjempefint hotell (mener å huske at vi var heldige med noe tilbud på hotels.com). Vi var der i fem netter, spiste relativt billig (lunsj i parken, asiatiske restauranter og så videre), men klinket til med tre-retters på fin restaurant den siste dagen, og var faktisk på spa en dag også. Har ikke regnet nøyaktig på det, men hvis jeg skal gjøre et raskt overslag havnet vi godt under 10 000 for begge to, alt inkludert. Jeg vil definivt tro at dere kan få til noe bra med et budsjett på 20 000!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...