Gå til innhold

Når faren ikke stiller opp

Anbefalte innlegg

Gjest Kjersti24
Skrevet

Er gravid i uke 8+5. Har prøvd forgjeves å få kontakt med barnefaren, men han vil ikke ta ansvar. Likevel vil han ha delt samvær. Han vil ikke ha noe med verken meg eller svangerskapet å gjøre. Dette klinger rart i mine ører.

Hva ville du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er gravid i uke 8+5. Har prøvd forgjeves å få kontakt med barnefaren, men han vil ikke ta ansvar. Likevel vil han ha delt samvær. Han vil ikke ha noe med verken meg eller svangerskapet å gjøre. Dette klinger rart i mine ører.

Hva ville du gjort?

Hadde prøvd og la være og kontakte han.Kansje han kontakter deg med tiden.

Problemet delt samvær hadde jeg lagt i en skuff til problemstillingen er evn reel.

Så lenge man ammer og barnet forsatt er ett spebarn, begrenses jo samvær med far ganske så logisk.

Noen er jo idiotiske nok til og begynne og kreve mer enn det som er logisk,men da hadde jeg slåss for det jeg var god for.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde prøvd og la være og kontakte han.Kansje han kontakter deg med tiden.

Problemet delt samvær hadde jeg lagt i en skuff til problemstillingen er evn reel.

Så lenge man ammer og barnet forsatt er ett spebarn, begrenses jo samvær med far ganske så logisk.

Noen er jo idiotiske nok til og begynne og kreve mer enn det som er logisk,men da hadde jeg slåss for det jeg var god for.

det vil heller ikke bli dømt 50/50 % i en rettssak før barnet er 7år, og har barnet da alltid bodd hos mor og far aldri har bodd sammen med barnet så skal det litt til for at de røsker barnet ut av sin vante trygge hverdag på den måten.

Skrevet

Han vil ha delt samver, men ikkje ta ansvar? :klo:

Korleis får du det til å rime?

At han ikkje vil engasjere seg i graviditeten er vel forståeleg sida de ikkje er eit par.

Elles - han kan ikkje kreve delt samver om eit spebarn, nei, i slike tilfeller anbefalast det at far er mykje på besøk, tar med barnet på trilleturar, har barnet på besøk nokre få timar osv - altså hyppige, korte samver. Spebarn "gløymer" folk dei ikkje har sett på ei stund, så det er viktig at far ser ungen eit par-tre gonger i veka i alle fall, når han/ho er baby. Delt omsorg frarådast for barn under 3 år, og anbefalsast ikkje for barn under 7 år. Barnefar kan ikkje kreve delt omsorg for babyen, men det er viktig at du og han har eit godt samarbeid.

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva det er han skal stille opp for nå er?

Han kan da fin ta ansvar senere, selv om han ikke stiller opp for deg nå.

Skrevet

Hva ville du gjort?

Hva er det du ønsker at far skal gjøre før barnet er født?

Skrevet

Dere er tydeligvis ikke et par, og da ser jeg ikke helt hva du forventer av ham nå? Det at han ikke er sammen med deg under graviditeten betyr ikke nødvendigvis at han ikke blir en god far når barnet er født. Jeg tror tanken på graviditet, foster og barn er mye mer fremmed for menn, de har jo ingen mulighet til å sette seg inn hva det innebærer.

La ham være i fred en stund, du, så tar han kanskje kontakt når han får tenkt seg om? Uansett må du huske, når barnet er født, at det er barnet som har krav på samvær med pappaen sin, ikke omvendt!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...