Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp kjøpt oss en ny, fin leilighet. Det vi ikke er så fornøyde med er parketten i stua, ganske "gul" lakket parkett i firkantmønster, likt gulvet i stua i denne leiligheten. Dette har visst vært veldig fin og dyr parkett på et eller annet tidspunkt, men det hjelper jo ikke så mye når vi ikke liker den.. :sjenert:

Så: noen som har noen gode alternativer til å legge ny parkett? Har tenkt på å slipe ned gulvet (pappa er byggmester og kan gjøre det for oss) og gjøre det lysere ved hjelp av pigmentert matt lakk, olje eller evt hvit beis. Blir sikkert betydelig finere når man blir kvitt den gule fargen og gulvene blir lysere - men vil vi fremdeles irritere oss over strukturen/firkantene? Noen som har noen gode tips til hva som kommer til å gi best resultat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det i bunn og grunn bare er fargen dere ikke liker så hadde jeg slipt og oljet det lysere. Dere ville ha fått et særegent gulv, og det er jo uansett ikke verre enn å bytte det igjen om et halv år hvis dere irriterer dere over firkantene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er kjmepefint med firkantet parkett jeg, så jeg personlig ville helt klart slipt ned gulvet og lakket på nytt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...