AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 For å si det først som sist...jeg er IKKE innbilsk, tror IKKE jeg er noe mer enn andre(heller tvert imot..) Men... jeg er blitt singel etter 16 år med samme mann. Vi fikk to barn (De er tenåringer nå), hadde rekkehus, stasjonsvogn og hund.."ordentlig" familieliv mao. Jeg er i midten av 30 årene nå, trives som singel og har det egentlig bare bra. Har sånn smått vent meg til å være alene, og tanken på at en dag finner jeg kanskje en ny mann.. Jeg er ikke heeelt inne på dette med sjekking enda, litt reservert når jeg er på byen å blir sjekket opp... Jeg kan danse med "de litt eldre" for de er litt "trygge" og prøver seg ikke på samme måte som "den yngre garde" Også til "problemet mitt"..jeg har hørt mange ganger før at jeg ser yngre ut...maks 25 år...noe som er nesten 10 år yngre enn jeg faktisk er og det har vist seg at de jeg blir sjekket opp av, er på akkurat den alderen..rundt 25 år... Så det som starter så bra, med kjemi å slikt, ender opp med at jeg kjenner at jeg blir veeeldig reservert når jeg får høre alderen...litt for ungt for min del, vi er på forskjellig stadie i livet føler jeg.. Mange sier at aldersforskjellen ikke spiller noen rolle, men jeg er ikke helt der kjenner jeg...kanskje pga at jeg har vært igjennom hele greia med familieliv og det der... Grunnen til at jeg valgte å skrive dette innlegget, er at jeg merker at jeg faktisk likte den siste mannen/gutten jeg ble sjekket opp av, selv om et er 9 års aldersforskjell "den gale veien " men noe holder igjen inne i meg likevel...det har liksom vært bedre om han har vært 9 år eldre enn meg .
bukett Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 Om det ikke står en lang kø utenfor døren din, gå ut med yngre menn om de viser interesse, og det er en du liker
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #3 Skrevet 31. mai 2011 Selv er jeg 21 (gutt) og er kun interessert i damer rundt 25-35. Aner ikke hvorfor.
Obelix Skrevet 31. mai 2011 #5 Skrevet 31. mai 2011 Som 19 åring møtte jeg en dame på byen som jeg likte veldig godt.. vi møttes flere ganger inntil hun tilslutt sa "du vet jeg er 28 ikke sant"... vel, det visste jeg ikke og dreit egentlig i det... det var hu jeg likte og ikke tallet... Så enkelt var det gjort Du merker nok godt på den unge herremannen om han tåler alderen eller ikke om du treffer han litt anekdote: mitt 19-årige jeg hadde en vannvittig flott sommer 1
Djungelvrål Skrevet 31. mai 2011 #6 Skrevet 31. mai 2011 Jeg blir også nesten bare sjekket opp av yngre menn, ser også 5-10 år yngre ut enn jeg er. Kunne sikkert endt opp med en som var litt yngre, kanskje 5 år men ikke mer. Synes menn på 35+ virker tryggere. Er sammen med en som er 1 og et halvt år eldre enn meg nå.
Gjest KateW Skrevet 31. mai 2011 #7 Skrevet 31. mai 2011 Tror ikke et er det at man ser så unge ut, men at de tenner på eldre kvinner. Rett og slett... 1
Steinar40 Skrevet 31. mai 2011 #8 Skrevet 31. mai 2011 Gutter vokser det av seg. Når de passerer en viss alder så blir det plutselig de som er yngre som er mest interessante. Sånn er livet.
Gjest Eurodice Skrevet 31. mai 2011 #9 Skrevet 31. mai 2011 Gutter vokser det av seg. Når de passerer en viss alder så blir det plutselig de som er yngre som er mest interessante. Sånn er livet. Hvilken alder da?
Steinar40 Skrevet 31. mai 2011 #10 Skrevet 31. mai 2011 Hvilken alder da? Det snur sånn ca rundt 30-år, tenker jeg
Gjest Tidssone Skrevet 31. mai 2011 #11 Skrevet 31. mai 2011 Hvilken alder da? Rundt førtifem. Da begynner de å tenke at damer synes kakemage, tynt hår og balleklåing er sexy. 1
Gjest Tidssone Skrevet 31. mai 2011 #12 Skrevet 31. mai 2011 Det snur sånn ca rundt 30-år, tenker jeg Nei. Dette stemmer ikke. Og jeg _vet_ at jeg har rett. Jeg sjekket ut på et nettsted hvilken alder menn syntes det var greit å finne damer i.
waco Skrevet 31. mai 2011 #13 Skrevet 31. mai 2011 Hva synes tenåringene dine om dette da? Kjenner de til mammas hemmelige lengsler?
Steinar40 Skrevet 31. mai 2011 #14 Skrevet 31. mai 2011 Nei. Dette stemmer ikke. Og jeg _vet_ at jeg har rett. Jeg sjekket ut på et nettsted hvilken alder menn syntes det var greit å finne damer i. Tror du på alt du leser? Det er som regel forskjell på hva menn vil ha og hva de kan få tak i vettu
Gjest Tidssone Skrevet 31. mai 2011 #15 Skrevet 31. mai 2011 Riktignok var menn i alderen 19-35 i flertall når det gjaldt å sette alderen like greit oppover som nedover. (Ikke de yngste. De satte gjerne fra sin egen alder og ti år oppover.) Menn på førti var veldig varierende. Ofte satte de med høy utdanning alderen pluss minus sin egen alder med fire, fem år. De med lav/ingen utdanning, satte alderen nedover. Etter fylte førtifem var det kun et fåtall som satte alder til eldre enn seg selv. Etter fylte femti, synes menn visst at de har _krav_ på damer som er mye yngre enn dem selv. Ikke uvanlig at femtiåringer setter alder til 25-39.
Gjest Tidssone Skrevet 31. mai 2011 #16 Skrevet 31. mai 2011 Tror du på alt du leser? Det er som regel forskjell på hva menn vil ha og hva de kan få tak i vettu Tja. Dersom man er feks 30 år gammel, er det vel høyst sannsynlig at man helt fint kan få tak i en dame på 25? Hvorfor søke etter en på 35 også da, dersom man ikke ønsker det?
Tormod83 Skrevet 31. mai 2011 #17 Skrevet 31. mai 2011 Etter min mening har aldersforskjeller liten betydning. Felles interesser og verdier bør stå høyest. Apropo dette leste jeg en gang en forskning som gikk på det optimale i forhold til aldersdifferanse og grad av lykke. Denne konkluderte med at for kvinner var det at mannen var 6 år eldre, og for mannen at kvinnen var 4 år yngre. Begge altså at det var mannen som var eldst. Vil tro dette var basert på et stort antall spurte par, og ikke rene hypoteser. Forøvrig vil jeg si at en aldersforskjell hvor kvinnen er 5 år eldre enn mannen bør være det optimale i et lykkelig forhold. Dette på bakgrunn av kvinner statistisk sett lever opptil 5 år lengre enn oss menn, og at det å miste sin ektefelle regnes som den største livskrise i et menneskes liv. 2
Gjest Tidssone Skrevet 31. mai 2011 #18 Skrevet 31. mai 2011 Denne konkluderte med at for kvinner var det at mannen var 6 år eldre, og for mannen at kvinnen var 4 år yngre. Det optimalt lykkelige par er altså der jeg er fire år yngre enn min mann, mens han er seks år eldre enn meg? På en eller annen måte skurrer dette pittelitt i hodet mitt.
Yme Skrevet 31. mai 2011 #19 Skrevet 31. mai 2011 Det optimalt lykkelige par er altså der jeg er fire år yngre enn min mann, mens han er seks år eldre enn meg? På en eller annen måte skurrer dette pittelitt i hodet mitt. Du har ikke lest mye statistikk og sånt før?
Tormod83 Skrevet 31. mai 2011 #20 Skrevet 31. mai 2011 Det optimalt lykkelige par er altså der jeg er fire år yngre enn min mann, mens han er seks år eldre enn meg? På en eller annen måte skurrer dette pittelitt i hodet mitt. Jeg forstår din usikkerhet rundt mitt innlegg, og har derfor funnet deler av forskningen. Dog fant jeg ikke selve forskningsresultatet, men en nettside hadde brukt den. Kan sikkert finne hele forskningsresultatet om du ønsker. Ser dog at de hadde målt lykke i form av antall barn, og at det kanskje ikke nødvendigvis gir den beste indikasjon. Sjekk ut selv : Aldersforskjell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå