Arwen Skrevet 11. november 2003 #1 Skrevet 11. november 2003 Føleger det med kjolepose når man kjøper brudekjole eller må man kjøpe det selv?
Isiselin Skrevet 11. november 2003 #2 Skrevet 11. november 2003 Jeg var inne på en brudesalong og kikket litt her en dag og da var det en dame der som skulle kjøpe seg kjole. Hun ble tilbudt å kjøpe kjolepose i tillegg der. Vet ikke om dette er vanlig praksis, men det var i allefall slik der... :-)
Eiline Skrevet 11. november 2003 #3 Skrevet 11. november 2003 Jeg fikk med en, men det var jo liten, kjolen blir ikke hengende i sin fulle lengde. Fikk anbefalt å gå innom et renseri å kjøpe slik plast som de bruker over klærne når de er ferdig renset. Til Moulin Rouge kjolen kjøpte jeg 2 meter og det kostet under 10kr. Da blir kjolen hengende pent og ikke krøllete!
la sposa Skrevet 11. november 2003 #4 Skrevet 11. november 2003 jeg ble anbefalt å kjøpe kjolepose da jeg kjøpte kjolen min nå i høst. Den kostet 200kr tror jeg, men fikk den gratis. Er sååå god service på brudesalongen <<min>>. Men ellers får du sikkert med en pose du kan transportere kjolen din i. En sånn pose bør du imidlertid ikke la kjolen din henge i. Det blir lett fukt i en pose som ikke puster og da kan det bli mugg på kjolen. Heng heller kjolen din i et laken. Da holder den seg fin.
Gjest Tex Skrevet 11. november 2003 #6 Skrevet 11. november 2003 Jeg fikk med kjolepose på kjøpet da jeg kjøpte kjolen min.
frosken Skrevet 11. november 2003 #7 Skrevet 11. november 2003 jeg ble anbefalt å kjøpe kjolepose da jeg kjøpte kjolen min nå i høst. Den kostet 200kr tror jeg, men fikk den gratis. Er sååå god service på brudesalongen <<min>>. Men ellers får du sikkert med en pose du kan transportere kjolen din i. En sånn pose bør du imidlertid ikke la kjolen din henge i. Det blir lett fukt i en pose som ikke puster og da kan det bli mugg på kjolen. Heng heller kjolen din i et laken. Da holder den seg fin. Og derfor bør de vel heller ikke henge i plast over tid...
la sposa Skrevet 12. november 2003 #8 Skrevet 12. november 2003 vet ikke om jeg forklarte meg godt nok om dette. Men med kjolepose mener jeg en pose som kjolen kan oppbevares i. Altså en pose som <<puster>>. Ellers finnes det poser i plast som man kan bruke til å transportere kjolen i, men som man ikke bør ha kjolen i over lengre tid
Gjest Tex Skrevet 12. november 2003 #9 Skrevet 12. november 2003 Min kjolepose er av sånn greie som puster, fikk beskjed på salongen at kjolen fint kunne henge i den frem til bryllupet.....
April Skrevet 12. november 2003 #10 Skrevet 12. november 2003 Ups, min henger bare i en plastpose...Kanskje jeg bør bytte ut den!!?
Gjest Tex Skrevet 12. november 2003 #11 Skrevet 12. november 2003 Jepp, det bør du, særlig når den skal henge såpass lenge.....
April Skrevet 12. november 2003 #12 Skrevet 12. november 2003 Da får jeg gå innom en brudesalong etterpå..Kan jo ikke risikere at kjolen blir ødelagt!!
Gjest Tex Skrevet 12. november 2003 #13 Skrevet 12. november 2003 Nei det er vel ikke verdt det... særlig ikke når du kan få en kjolepose til et par hundrelapper. Men det er jo flere som bare pakker kjolen inn i laken også, poenget er jo bare at ingenting skal komme borti den og at den skal få luft......
April Skrevet 12. november 2003 #14 Skrevet 12. november 2003 Sambo skal prøve klær etterpå, så da får jeg høre med henne på brudesalongen! Kanskje jeg kan få kjøpt en pose hos henne.. Godt jeg har KG og dere, kan jo ikke tenke på alt mulig selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå