cecilieUK Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Hei, Første forsøk med lånt ismaskin ble supert resultat! Nam! Er på lavkarbo-bølgen og ville teste hjemmelaget is med sukrin melis istedet for sukker. Kan anbefales! Ble nytt med god samvittighet! Den maskinen jeg lånte er en KRUPS GVS1. Jeg synes den fungerte veldig bra og tenkte å investere i en lik selv. Men så ser jeg også det eksisterer en KRUPS GVS2. Hovedforskjellen mellom disse to mener jeg å ha lest meg fram til er et display på GVS2 som viser hvor lang tid det er igjen før isen er ferdig, og at maskinen stopper automatisk. Har noen erfaring med KRUPS GVS2? Er det en timer som selv finner ut hvor lenge det er igjen og stopper når motoren når en viss motstand? Eller må man selv sette på f.eks 10 minutter og deretter sjekke om man trenger sette på mer tid eller ikke?
cecilieUK Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #2 Skrevet 28. juli 2011 Kan selv svare på denne nå som KRUPS GVS2 er i hus, om andre lurer; Ismaskinen piper selv når isen er ferdig. Regner med det går på hvor mye motstand som gis til motoren. De første gangene var jeg redd for å la maskinen gå helt til det pep ettersom det hørtes ut som maskina slet noe veldig. Men det var bare lokket som snudde på seg i sporet sitt..
Hoppetaujenta Skrevet 28. juli 2011 #3 Skrevet 28. juli 2011 (endret) Åååhh...dette høres ut som engleklokkeklang i mine ører: en egen liten isfabrikk på benken sin? Forresten; hvordan ser en isoppskrift ut av det slaget som du bruker? Endret 28. juli 2011 av Margareth
Munchlax Skrevet 28. juli 2011 #4 Skrevet 28. juli 2011 Hvor stor er beholderen og hvor mye koster maskinen? Gidder ikke å google idag...
Hoppetaujenta Skrevet 28. juli 2011 #5 Skrevet 28. juli 2011 Fant den et sted på nett her: http://www.tretti.no/husholdningsapparater/matlaging/ismaskiner/krups-gvs2?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=item&utm_term=gvs2
cecilieUK Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #7 Skrevet 28. juli 2011 Det er på tretti.no jeg kjøpte den fra. Jeg har ikke målt hvor mange dl jeg får oppi. Men beholderen blir full av disse ingrediensene: 4 egg + 4 ss sukrinmelis blandes til eggedosis 4 dl kremfløte helles oppi eggedosis også blandes det litt til - så det hele blir nokså luftig 2 stk vaniljestang Når disse ingrediensene er blandet må du bare smake deg fram. Du skal ha "røra" søtere enn hva du vil den ferdige isen skal være. Det er også med et lokk til beholderen som du bare kan ta på for å sette i frysen. Det har ikke jeg gjort enda, for har aldri blitt is igjen! :-0 1
Hoppetaujenta Skrevet 28. juli 2011 #8 Skrevet 28. juli 2011 (endret) Kan en lage slush el. sorbèt også? Følger det med oppskriftshefte på norsk? Endret 28. juli 2011 av Margareth
Munchlax Skrevet 28. juli 2011 #9 Skrevet 28. juli 2011 Det er på tretti.no jeg kjøpte den fra. Jeg har ikke målt hvor mange dl jeg får oppi. Men beholderen blir full av disse ingrediensene: 4 egg + 4 ss sukrinmelis blandes til eggedosis 4 dl kremfløte helles oppi eggedosis også blandes det litt til - så det hele blir nokså luftig 2 stk vaniljestang Når disse ingrediensene er blandet må du bare smake deg fram. Du skal ha "røra" søtere enn hva du vil den ferdige isen skal være. Det er også med et lokk til beholderen som du bare kan ta på for å sette i frysen. Det har ikke jeg gjort enda, for har aldri blitt is igjen! :-0 Der kom det jaggu en perfekt oppskrift også! Noterer den ned, jeg. Hvor lang leveringstid var det på tretti.no?
cecilieUK Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #10 Skrevet 28. juli 2011 Der kom det jaggu en perfekt oppskrift også! Noterer den ned, jeg. Hvor lang leveringstid var det på tretti.no? Tror jeg hadde maskinen innen en uke jeg.. Jeg har sett endel isoppskrifter hvor det skal kokes, avkjøles etc etc. Dette var den første jeg prøvde, og holder meg til den fordi det er så enkelt. Skulle lage sjokoladeis en dag,- det ble vaniljeis med sjokoladebiter ettersom smeltet sjokolade i kald beholder blir sjokoladeprikker
Hoppetaujenta Skrevet 28. juli 2011 #11 Skrevet 28. juli 2011 Reprise, før jeg logger av for i kveld: Kan en lage slush el. sorbèt også? Følger det med oppskriftshefte på norsk?
cecilieUK Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #12 Skrevet 28. juli 2011 Kan en lage slush el. sorbèt også? Følger det med oppskriftshefte på norsk? Jeg har ikke prøvd å lage noe annet en vaniljeis/sjokoladeis selv. Men hun venninnen jeg lånte lik maskin av første gang har prøvd på sorbet. Tror hun sa den ble god, men hun fikk den vel ikke så fast som hun ønsket det. Det var ikke nok kulde igjen i beholderen.. Jeg synes å huske det var med et lite oppskriftshefte..men jeg har aldri sett så nøye på det, og nå ligger det godt arkivert en eller annen plass..
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #13 Skrevet 29. juli 2011 Men du fikk bra is fra GVS1 også? Er ganske skrapa for tiden så med et par hundrelapper spart, kan jeg vel lurer samvittigheten med at det er en fin investering? Kan vel kjøpe noen runder med isingredienser for et par hundre kroner også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå