Gjest Vestlandslefsa Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Hei! Prøver å komme på tittel på to bøker som jeg har lest og likte veldig godt. Har vridd hjernen og googla meg ihjel så jeg håper noen her inne kan hjelpe meg. Bok 1: Relativt ny bok? Et avhugget rødhåret hode til en dame blir funnet i torvmyra med påfølgende etterforsknig. Tror det foregår i Skottland/Irland. Minnes noe om en ravn og tittelen kan enten ha noe med ravn i seg eller noe med dødsvarsel. Skrivestilen kan minne litt om P.D James men har ikke funnet noe som minner om denne boka i hennes forfatterskap. Tror det var snakk om en mann og en dame som skulle prøve å løse mysteriet. Bok 2: Denne leste jeg en gang på 90-tallet. Minner veldig om Agatha Cristies "Ti små negerbarn". Hendelsen foregår på et gods i England, klassisk med en butler og mistenksomme gjester. Er en dame som er hovedpersonen og som prøver å løse mysteriet. Her tenkte jeg også P.D James og Cordelia Grey, men har ikke funnet en bok som stemmer. Håper noen kan hjelpe. Hadde vært veldig kjekt å lest disse bøkene igjen.
Lady in blue Skrevet 31. mai 2011 #2 Skrevet 31. mai 2011 Bok 1 høres ut som Erin Harts "Haunted Ground". Vet ikke hva den heter på norsk, men jeg leste den for et par år siden og likte den veldig godt.
Gjest Vestlandslefsa Skrevet 5. juni 2011 #3 Skrevet 5. juni 2011 Bok 1 høres ut som Erin Harts "Haunted Ground". Vet ikke hva den heter på norsk, men jeg leste den for et par år siden og likte den veldig godt. Tusen takk Lady in blue! Er den boka jeg har vært på jakt etter. Gleder meg til å endelig kunne lese den på nytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå