MiniMjau Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Hvorfor skal det være nødvendig å dusje flere ganger pr dag? Ser norges mest populære blogger måtte stå avstå fra å være med mannen på kamp. Årsak:hun kunne ikke dra fra fotballkamp og direkte til grillings fordi hun da ikke fikk tid til å dusje (igjen) og kle seg om.....
Gjest bubbels Skrevet 29. mai 2011 #3 Skrevet 29. mai 2011 Noen er hygienefriker altså... Jeg dusjer alltid om morran, hvis jeg skal noe den dagen (jobb etc.). Og de gangene jeg dusjer flere ganger om dagen er det enten fordi jeg har trent og skal noe etterpå. Eller at jeg har vært på jobb/ute en lang dag og så skal på noen festeligheter på kvelden og vil føle meg fresh.. Men det skjer jo ikke så ofte da
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #4 Skrevet 29. mai 2011 Hvorfor skal det være nødvendig å dusje flere ganger pr dag? Ser norges mest populære blogger måtte stå avstå fra å være med mannen på kamp. Årsak:hun kunne ikke dra fra fotballkamp og direkte til grillings fordi hun da ikke fikk tid til å dusje (igjen) og kle seg om..... Hygiene kan være en god grunn. Noen mennesker svetter mer enn andre, og da føler man seg gjerne ikke fresh nok til å gå ut på grillfest uten å ha dusjet først. Har ikke noe med "hygienefreak" å gjøre i alle tilfeller, vet dere...
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 29. mai 2011 #5 Skrevet 29. mai 2011 (endret) Jeg jobber mye i fjøs og stall, og da dusjer jeg flere ganger om dagen. Jeg vil nemlig ikke gå på skole/jobb og lukte fjøs, og ei heller legge meg i senga med den lukta. Bruker mild sjampoo og dusjsåpe, samt skyller mest mulig bare med vann. Får veldig tørr hud de periodene jeg "må" gjøre dette, så det er absolutt ikke noe jeg elsker å gjøre. Gruer meg nesten til jeg blir bonde på heltid Endret 29. mai 2011 av Ms. Raggsokk
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #6 Skrevet 29. mai 2011 Hvorfor? Fordi man vil føre seg ren og fresh, og fordi andre skal slippe å reagere fordi du lukter svette.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 29. mai 2011 #7 Skrevet 29. mai 2011 Hvorfor? Fordi man vil føre seg ren og fresh, og fordi andre skal slippe å reagere fordi du lukter svette. Det bør nå være tilstrekkelig å vaske seg med en klut etc da, såfremt man ikke har trent e.l.
Gjest imli Skrevet 29. mai 2011 #8 Skrevet 29. mai 2011 Jeg jobber mye i fjøs og stall, og da dusjer jeg flere ganger om dagen. Jeg vil nemlig ikke gå på skole/jobb og lukte fjøs, og ei heller legge meg i senga med den lukta. Bruker mild sjampoo og dusjsåpe, samt skyller mest mulig bare med vann. Får veldig tørr hud de periodene jeg "må" gjøre dette, så det er absolutt ikke noe jeg elsker å gjøre. Gruer meg nesten til jeg blir bonde på heltid Då eg jobba i fjøs, hendte det at eg måtte dusje fleire gonger om dagen (viss eg hadde både morgon- og kveldsstell). Spesielt når ein jobbar med gris eller høner :gjeiper: Uansett tykkjer eg dette er unntaket frå regelen. Med mindre ein driv med veldig sterkt luktande jobbar (som fjøs), eller jobbar som gjer at du svettar veldig mykje, er det absolutt ikkje nødvendig og å dusje fleire gonger om dagen, ei heller kvar dag.
MiniMjau Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 29. mai 2011 synes bare det var litt rart at bloggfrøkenen ikke kunne bli med på fotballkamp og deretter dra direkte til grillings, pga at hun må dusje og kle seg om.... Jeg tenkte bare at jeg nok hadde dusjet før kampen og funnet et antrekk som kunne passet til både kamp og grillribbe slik at jeg kunne dra direkte... :-D 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #10 Skrevet 29. mai 2011 Jeg jobber mye i fjøs og stall, og da dusjer jeg flere ganger om dagen. Jeg vil nemlig ikke gå på skole/jobb og lukte fjøs, og ei heller legge meg i senga med den lukta. Bruker mild sjampoo og dusjsåpe, samt skyller mest mulig bare med vann. Får veldig tørr hud de periodene jeg "må" gjøre dette, så det er absolutt ikke noe jeg elsker å gjøre. Gruer meg nesten til jeg blir bonde på heltid Då eg jobba i fjøs, hendte det at eg måtte dusje fleire gonger om dagen (viss eg hadde både morgon- og kveldsstell). Spesielt når ein jobbar med gris eller høner :gjeiper: Uansett tykkjer eg dette er unntaket frå regelen. Med mindre ein driv med veldig sterkt luktande jobbar (som fjøs), eller jobbar som gjer at du svettar veldig mykje, er det absolutt ikkje nødvendig og å dusje fleire gonger om dagen, ei heller kvar dag. Forskjell på oss som driver med bondeyrket og gårdsdrift, og ei som bare skal på en fotballkamp, sitte på rumpen og se på, og så dra på grillfest etterpå. Hva er det hun hadde tenkt til under kampen, heie litt på mannen så svetten rant, eller herje nede på bana? Så vidt meg bekjent så kan man sitte helt rolig, også på fotballkamper 1
Gjest Hannee Skrevet 29. mai 2011 #11 Skrevet 29. mai 2011 Jeg dusjer alltid først hvis jeg skal i selskap o.l. Og dusjer ofte før og etter sex, og alltid etter trening.
Gjest imli Skrevet 29. mai 2011 #12 Skrevet 29. mai 2011 Forskjell på oss som driver med bondeyrket og gårdsdrift, og ei som bare skal på en fotballkamp, sitte på rumpen og se på, og så dra på grillfest etterpå. Hva er det hun hadde tenkt til under kampen, heie litt på mannen så svetten rant, eller herje nede på bana? Så vidt meg bekjent så kan man sitte helt rolig, også på fotballkamper Nettopp - difor skreiv eg at bondeyrket var eit døme på unntak frå regelen. Eg ville ikkje dratt rett frå fjøset til grillfest, men rett frå fotballkamp er då ikkje noko problem.. Ein kan sitje heilt roleg, ja Som MiniMjau skreiv, hadde vel løysinga vore å kle på seg noko som kunne passa begge stader før fotballkampen, og dratt rett frå kamp til fest.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #13 Skrevet 29. mai 2011 Bloggeren det er snakk om hadde vært på trening, og det er jo helt normalt å dusje etter trening. I kommentarfeltet skriver hun dessuten at kampen og grillingen var på to forskjellige plasser, og siden hun ville pynte seg til grillingen (hun er ei pynteglad, feminin jente - la henne for guds skyld være det) hadde det blitt vanskelig å få til et skifte + tid til å ordne seg mellom kampen og grillfesten. Står så vidt jeg kan se ingenting om å dusje flere ganger pr. dag i det innlegget.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #14 Skrevet 29. mai 2011 Jeg kan ikke dusje hver dag, langt midre flere ganger om dagen da huden min blir tørr og jeg klør som en gal, selv om jeg bruker mild dusjsåpe...Hvis man ikke svetter mye går det fint an å dusje annenhver eller hver 3.dag hvis man bare er flink til å vaske seg nedentil og under armene. Når man har sensitvi hud blir den bare verre av å vaske vekk hudens naturlige beskyttelsesbarriere. Jeg har btw aldri fått klager på dårlig kroppslukt
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #15 Skrevet 29. mai 2011 Hun skriver jo ikke at hun dusjer flere ganger om dagen. Det er vanlig å dusje og skifte før man skal ut. Kampen var i sarpsborg, derfor hadde hun ikke rukket å dra hjemom for å skifte.
Gjest imli Skrevet 29. mai 2011 #16 Skrevet 29. mai 2011 Dette med å dusje fleire gonger dagleg er jo uansett eit tema å diskutere då, fotballfruer eller ikkje. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #17 Skrevet 29. mai 2011 Ganske lett å se mellom linjene når man har lest det aktuelle innlegget.
Plutseliten Skrevet 29. mai 2011 #18 Skrevet 29. mai 2011 (endret) Det var ikke en fotballfrue, det var vel fotballfruen som det fins så ufattelig mange tråder om her nå.. Men jeg ser ikke problemet. Hun ville dusje og ordne seg mellom fotballkamp og grilling - er det så forferdelig? Endret 29. mai 2011 av Plutseliten
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #19 Skrevet 29. mai 2011 Det var ikke en fotballfrue, det var vel fotballfruen som det fins så ufattelig mange tråder om her nå.. Men jeg ser ikke problemet. Hun ville dusje og ordne seg mellom fotballkamp og grilling - er det så forferdelig? Det er vel tydeligvis det
Gjest imli Skrevet 29. mai 2011 #20 Skrevet 29. mai 2011 (endret) Er vel ingen som har påstått det er forferdeleg, berre unødvendig, og dårleg for huda. Endret 29. mai 2011 av imli
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå