LovelyMonroe Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Hei alle godtfolk! Det har seg slik at naturlig er jeg brun, eller.. lysebrun ville jeg egentlig sagt men nå ser igrunn etterveksten min litt mørk ut, sikkert pga kontrastene. For resten av håret mitt er nemlig mye lysere, en anelse gult, og en anelse rødt. Det er veldig veldig irriterendes, for jeg har vært hos frisøren flere ganger, sist var noen mnd før jul 2010. Skal prøve å fortelle min hår-historikk så det kanskje er letter å forstå. Hvertfall, for kanskje 1 1/2 år eller 2 år siden, så hadde jeg svart hår som jeg hadde hatt i flere år(naturlig brun ja) og jeg hadde alltid brukt hjemmefarge. Så ble jeg lei av dette og skulle farge det lysere og da gjorde en vennine av min mor det på meg, tror hun brukte en farge som het noe med 4. hvertfall, men det var liksom brun men jeg er ganske sikker på at den var sånn kobberbrun eller hva jeg kan kalle det, noe rødt i må det hvertfall ha vært! Mener at hun først blekte det, så tok hun det der i, og håret mitt ble jo oransj, rødt, gult, blondt, svart stripete og flekkete... jaja, mest rødt var d uansett! Huff.. så hadde jeg dette en stund og mener jeg farget det en gang til litt senere.. men de røde pigmentene ville ikke forsvinne, så i februar 2010 var jeg i utlandet og de farget det der, sjokoladebrun eller hva de kalte det, det ble egentlig ganske mørkt, egentlig mørkere enn min naturlige, men bedre enn det jeg hadde hatt, garantert!! Også kunne de ikke norsk, så... Så! Når 5 måneder etterpå gikk jeg til frisøren, luta lei av feil farge! Var jo evigheter siden sist frisørbesøk. Og skal jeg være ærlig husker jeg ikke helt hva hun gjorde men endte opp med en ok farge, men det var mye gult i, og mye rødt i ENDA. Og jeg var der engang til etter det igjen og da ble det bare for lyst, eller ja, nå er det sånn.. gulaktig.. eller ikke så GULT, men ja. Skal prøve å legge ved noe bilder... Huff, for et langt innlegg! Jeg har hvertfall nå sikkert 6 cm med ettervekst, og det er ettervekst fargen jeg vil ha!! Så jeg har planer da om å besøke flere frisører å fortelle dem at det er den fargen der, som er min naturlige som jeg vil ha og spørre om de kan farge alt det andre men ikke etterveksten, sånn at jeg etterpå kan se at det ble helt likt. Men jeg vil seriøst ikke gå inn til noen frisører før de sier de tror de kan klare det, luta lei av farging og penger ut vinduet!!! Så, er dette mulig egentlig, kan da ikke være så vanskelig og få til min naturlige farge. Finner ikke noe bilder.. men er sånn kommunefarge, vet ikke hva det heter, et lysere variant av brunt, hvertfall. Mørke øyenbryn har jeg også.
LovelyMonroe Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #2 Skrevet 29. mai 2011 Og isåfall, GÅR det ann å gjøre det med hjemmefarge, tror egentlig ikke jeg tør det men... håper noen har råd, er rådvill nå!
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #3 Skrevet 29. mai 2011 Det skal en ganske god frisør til for å treffe den riktige fargen du vil ha, med all fargehistorikken din! Du vil bare bli fornøyd den dagen alt har vokst ut. MEn de kan prøve å få det til så mye som de klarer.. Det er vanskelig å få det gjevnt når du har gjort så mye frem og tilbake med det. 1
Gjest charella Skrevet 29. mai 2011 #4 Skrevet 29. mai 2011 Det er nesten umulig å treffe helt på din egen farge. Men ville absolutt anbefalt deg og tatt masse striper. Noen lyse og noen mørke som ligner på din egen farge.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #6 Skrevet 29. mai 2011 Og isåfall, GÅR det ann å gjøre det med hjemmefarge, tror egentlig ikke jeg tør det men... håper noen har råd, er rådvill nå! Nei det går ikke an med hjemmefarge! Hjemmefarger inneholder dessuten mye røde pigmenter og blir ofte mye mørkere en hva som vises på pakken. Frisøren kan prøve å avfarge det, men det kan nok også bli vanskelig i og med at du har så mange lag med farge i håret. Etter du har avfarget håret så må du farge over igjen med den fargen du vil håret skal bli. Det beste du kan gjøre er i grunn å stripe det, litt etter litt.. Det kommer nok til å ta tid, men om du vil ha en fin farge så må du nesten ha tålmodighet. Men gå til en frisør og hør hva de sier.
LovelyMonroe Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 29. mai 2011 Tusen takk for svar, men jeg føler det er så mye dårlige frisører der ute. Kan jo hende jeg bare har dårlige erfaringer men.. Tenkte kanskje å dra bort til frisørsalongen til sølvi, hun som har den frisørbloggen, hun pleier å ha en del artikkler her inne på KG også. Hun hadde jeg nok stolt på en del, men vet noe hva det vil komme på i pris, BARE farging(med evt avfarging).. ca da.. over 1000lappen eller hva? Og, med klipping, noen som aner prisen på dette, skulle virkelig ha klippet håret litt opp... Takk for svar alle sammen. Og ja, er ikke noe fan av hjemmefarge jeg heller...
Gjest charella Skrevet 29. mai 2011 #8 Skrevet 29. mai 2011 Tusen takk for svar, men jeg føler det er så mye dårlige frisører der ute. Kan jo hende jeg bare har dårlige erfaringer men.. Tenkte kanskje å dra bort til frisørsalongen til sølvi, hun som har den frisørbloggen, hun pleier å ha en del artikkler her inne på KG også. Hun hadde jeg nok stolt på en del, men vet noe hva det vil komme på i pris, BARE farging(med evt avfarging).. ca da.. over 1000lappen eller hva? Og, med klipping, noen som aner prisen på dette, skulle virkelig ha klippet håret litt opp... Takk for svar alle sammen. Og ja, er ikke noe fan av hjemmefarge jeg heller... Ikke rart du har dårlige erfaringer med frisører når du går til utenladske På Think hairweir er det mangen flinke frisører ja. Blir mest sannsynlig over 1000kr men da får du som regel det du betaler for også.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #9 Skrevet 29. mai 2011 Det blir nok over tusen kroner ja.. Jeg har nettopp avfarget håret og betalte 1000 kroner for det, da var det inkludert den fargen hun brukte over igjen. Men frisørsalongen jeg går til ligger litt lavere i pris en andre salonger, spesielt kjedene pleier være stive i prisen..
Ecaf Llort Skrevet 29. mai 2011 #10 Skrevet 29. mai 2011 Slutt å farge det... Høres ut som du har ødelagt det nok fra før av.. 1
LovelyMonroe Skrevet 2. juni 2011 Forfatter #11 Skrevet 2. juni 2011 Ja, det er en ting, men jeg må jo nesten farge det tilbake til min naturlige farge, eller en som er veldig lik før jeg kan slutte å farge det. Er ikke intr i å gå med gult hår sammens med en mørkt ettervekst Stikker innom think hairwear og hører en dag, takk for innspill alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå