Gå til innhold

Passiv røyking

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm, litt overraskende synes jeg. men vi får vel se da.

Skrevet

Var det lyden røykerne som gikk inn i sitt fornektelsesskall?

Hva med dette da: Dette viser jo at røykerne dreper andre mennesker!....

Skrevet

Da er det jo enda en ting til som er positiv med at jeg holder på å stumpe røyken da jo! :lol:

Jeg synes egentlig den røykeloven er litt i drøyeste laget - men det kan jo hende jeg snur helt om når jeg har klart å stumpe røyken for godt da :wink: Dessuten har jeg aldri hatt problemer med å la være å røyke om jeg er på et sted hvor det er noen allergiske osv.. Det siste halvåret har jeg tilogmed blitt mer og mer flau for å innrømme at jeg røyker - så det er jo et godt steg i riktig retning.

Vel, skal du dra den så langt - så skal jammen jeg gjøre det også! Alle som kjører bil forurenser og gjør at folk får et dårligere immunforsvar. De som allerede har et nedsatt immunforsvar kunne levd lenger om det ikke hadde vært for at de måtte puste inn eksosen til bilistene og dermed bli enda dårligere. Ergo, satt på spissen så dreper bilister andre mennesker også bare ved å starte bilen!....

Lillian

Skrevet
Ergo, satt på spissen så dreper bilister andre mennesker også bare ved å starte bilen!....

Lillian

Trenger du være så inndirekte da? At bilismen dreper vet vi jo utmerket godt. Mange dør i trafikken hvert år, og mange flere får ødelagt seg for resten av livet. I prosent er det få av oss som faktisk har forsårsaket noens død i trafikken, men like vel er vil jo med på å bidra til årsaken, for det kan skje med alle! En kan være så forsiktig en bare vil, en kan aldri gardere seg.

Skrevet

Det var det jeg mente, Ragnhild :wink: Jeg tenkte ikke på alle de som blir påkjørt eller crasher osv i trafikken, jeg tenkte på de som dør pga eksosen. Akkurat som passive røykere dør...

Lillian

Skrevet
Var det lyden røykerne som gikk inn i sitt fornektelsesskall?

Du er jo pinadø værre enn Høybråten jo...!

:kul::kul::kul:

Skrevet

Sitter på gjerdet.. spiser grovbrød med ost og venter på gode argumenter.... :wink::briller:

(Hallo, jeg festrøyker jeg, men er likevel i stand til å se hva som skjer rundt meg.)

Mange røkere er jo værre enn snegler jo... :Trekker seg helt inn i skallet når det kommer noen som peker på hva de faktisk gjør.... :wink:

Og ja, jeg ser at bilismen dreper. Men er dere villig til å se at dere dreper de ansatte ved å røyke på utesteder? Kan dere i så fall droppe å røyke der, eller er prisen så stor at dere heller vil fortsette å drepe?

Jeg vil ikke klare å slutte å kjøre forresten.... :wink: Men går og sykler så mye som jeg kan. KJører ikke til butikken bl a ... Da sykler jeg.

Skrevet

Du er jo pinadø værre enn Høybråten jo...!

:kul::kul::kul:

oi... Det argumentet tok helt luven av alt jeg har skrevet gitt.... :sjarmor:

Skrevet

Det var ikke ment som et slående argument, mer som en konstatering...!

8) :kul: 8)

Skrevet

Om det betyr at man tenker på arbeidstakere og deres rettigheter, så er det positivt.

Ser forøvrig at mange av dem som klager over at jeg sporer av og tuller for mye, ikke har noe seriøst å komme med når jeg prøver å ha en seriøs diskusjon.... :wink:

Skrevet

Uansett hva folk mener eller ikke mener om røykeloven som trer i kraft nå over nyttår, så tror jeg at folk fort kommer til å ha vent seg til det. Ingen forvente legre å kunne røyke på bussen, rundt et møtebord, i kantina, i heisen... Folk kommer ikke engang til å tenke over det etter en stund. Flere og flere røykere velger jo faktisk helt frivillig å røyke ute i sitt eget hjem :)

Gjest Optimist!
Skrevet

Hørte om en baransatt som fikk klar beskjed fra legen om at han måtte slutte å røyke. Han hadde visst aldri tatt et trekk fra en røyk...

Skrevet

Når denne røykeloven trer i kraft, så kanskje det er mulig for meg å være på et utested uten å måtte ha med meg et helt arsenal av astmamedisiner, allergimedisiner og øyedråper, og måtte gå hjem kl 01.00 pga pustevanskeligheter, hodepine og sviende øyne!!

Det hjelper ikke at en og annen av dere tar hensyn, dere er i fåtall.

Skrevet

Det hjelper ikke at en og annen av dere tar hensyn, dere er i fåtall.

Hjelper heller ikke så bra at mange utesteder setter ut askebeger i ikkerøyker-avdelinga etter klokka ni i helgene heller...

Skrevet

Jeg har ingen problemer med å la være å røyke på utesteder, jeg :wink:

Lillian

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...