Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har eksamen i finans og økonomistyring neste fredag, altså 03.06. Jeg strøk på den forrige eksamenen, og er derfor ekstra oppsatt på å klare det denne gangen.

Har lest mye, men synes det er vanskelig å huske alt. Vi har ingen hjelpemidler bortsett fra rentetabeller, enkel kalkulator og formelark. Som for meg ikke har så mye å si.

Jeg synes ikke formlene er vanskelige, men jeg blander ofte sammen hva som skal ganges med hva etc.

Eksamen består av tre deler, hver del må bestås med 40% for å få ståkarakter. Tenker mye på dette for tiden, sover dårlig og det går utover humøret. Vet jeg blir utrolig skuffet hvis jeg ikke klarer det.

Har noen tips til hvordan jeg skal klare å huske formlene bedre? Alle tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som om du ikke har forstått formlene helt når du blander sammen ulike elementer. Det aller beste er om du fokuserer på å forstå hvorfor de er som de er, på en måte som er logisk for deg. Da vil det bli mye lettere å gjenskape dem på eksamen. Alternativt kan du lage huskeregler?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt metodeeksamen, vet ikke hvorvidt det er beslektet, men problemet mitt etter at jeg hadde lest meg opp var det samme som ditt - hvilken formel skal jeg bruke? Det som reddet meg var at jeg istedet for å lese de siste ukene heller tok fatt på alle tidlige eksamener... Først uten fasit, og deretter etter hvert som jeg jobbet meg fremover skjønte jeg mer og mer av hvorfor jeg ikke hadde klart de og de oppgavene.

Såå ja, vet ikke hvor mye du har øvd eller ikke, men å bare regne, regne, og atter regne var gull verdt for meg!

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal også konte, men finner ikke formelarkene noe sted siden blackboard er nedlagt?

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger jo ikke å huske formlene, de står på formelarket. Nåverdi og internrente regner du bare ut på kalkulator (som jeg regner med du kan). Over hver formel står det jo hva formelen er til. Umulig å blande. Enklere blir det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...