Lyra Skrevet 28. mai 2011 #1 Skrevet 28. mai 2011 Jeg sliter så med at jeg stadig vekk detter ut av internett uten at jeg skjønner hvorfor. Det er flere måter dette kan skje på: - det står at jeg er tilkoblet internett, men får ikke opp noen nettsider eller msn - jeg er bare tilkoblet med lokal tilgang - jeg får ikke tilgang til nettverket fordi det påstår at jeg har feil sikkerhetsnøkkel plutselig (vet at dette ikke er tilfellet) - pc'en finner ikke noen nettverk innenfor rekkevidde Veldig ofte står det på feilsøkingen på msn at det ser ut som standard gatewayen min er koblet fra, dette særlig når jeg har de to første problemene... Samboeren min har ingen problemer med dette på hverken den stasjonære pc'en eller laptopen sin, så feilen må ligge hos meg. Den har akkurat vært inne til reparasjon der de skiftet blant annet harddisken, så det kan ikke være noe jeg har tilført som kan ødelegge, men har hatt dette problemet lenge før det også... Har ikke innstallert ny antivirus ennå (fikk den igjen i dag) og jeg prøvde å skru av brannmuren for å se om det var den som sperret (selv om jeg har sluppet gjennom msn og nettleseren), men det hjalp ikke... Er fryktelig lei av dette nå, detter jo ut etter annenhver setning i msn-samtalene jo... Er det noen kloke hoder som vet hva problemet kan være og hvordan jeg kan fikse det?
Gjest Nedfall Skrevet 29. mai 2011 #2 Skrevet 29. mai 2011 Vista? Vista har en forkjærlighet for å samle på gamle nettverksinnstillinger. F.eks første gangen man setter opp en ruter, tester man den gjerne uten kryptering først, for å sjekke at man får forbindelse, deretter slår man på kryptering. Vista vil, etter min erfaring, velge å huske den gamle ukrypterte forbindelsen, og prøve å koble til med denne nettverksprofilen. Lite lurt. Hvis det er det som er problemet, kan du prøve å slette den gamle nettverksprofilen. Ta så en restart av maskina, og koble til ruten deres på nytt. Jeg går utifra at dere har satt opp kryptering? Noe bedre enn WEP?
Lyra Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2011 Vista ja. Men jeg har jo helt ny harddisk som ikke husker noen gammel nettverksprofil... Får hvertfall bare inn den ene vi bruker (i tillegg til naboene sine da).
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #4 Skrevet 29. mai 2011 Vista ja. Men jeg har jo helt ny harddisk som ikke husker noen gammel nettverksprofil... Får hvertfall bare inn den ene vi bruker (i tillegg til naboene sine da). Prøv å slett den anyway.
Lyra Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 29. mai 2011 Prøv å slett den anyway. Jamen det er jo ikke noen gammel nettverksprofil å slette....
Gjest Nedfall Skrevet 29. mai 2011 #6 Skrevet 29. mai 2011 (endret) Jamen det er jo ikke noen gammel nettverksprofil å slette.... Du sletter den du vanligvis bruker! Det er sannsynligvis noen innstillinger lagret i den som ikke fungerer. Det er ingen problem å sette det opp på nytt. Slett - omstart - windows finner nettverket deres pånytt, og ber deg legge inn passordet til nettverket når du prøver å koble på (om dere har passord på det da). Forhåpentligvis vil det fungere bedre nå. Endret 29. mai 2011 av Nedfall
fru.Tonic Skrevet 3. juni 2011 #7 Skrevet 3. juni 2011 gå inn på netverks protokoler (med andre ord: hva dataen din tillater) juster på instillingene til det fungerer husk: skriv ned det du hadde fra før får å kuhnne gå tilbake til default.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå