viwi Skrevet 12. mai 2002 #1 Skrevet 12. mai 2002 Er så utrolig skuffet nå. Bare noen få dager til fristen for å svare på innbydelsene. de fleste hadde svart. Men nå de siste dagene har nesten alle fra min familie og venner ringt og takket nei.. JEg skjønner ikke noe. Er bare utrolig skuffet og lei meg..Syns det er så dumt når folk først takker ja og så plutselig ombestemmer seg....
Eivissa Skrevet 12. mai 2002 #2 Skrevet 12. mai 2002 Har du spurt dem om hvorfor de har ombestemt seg og takker nei?12
brud080602 Skrevet 12. mai 2002 #3 Skrevet 12. mai 2002 Hei Viwi. Jeg skjønner akkurat hva du mener, den eneste søsteren til min biologiske far sa først ja klart det.( Hun begynte tom å spørre om hun ble bedt før vi sendte ut invitasjoner) Den dagen svarfristen var ringte hun og sa at det passet ikke alikevel. Det var noe som hadde kommet i veien....... Jeg synes dette var kjempeleit, men det er hun som mister en kjempefin dag og ikke vi. NÅ ER DET BARE 26 DAGER IGJEN....GLEDER MEG.12
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2002 #4 Skrevet 14. mai 2002 I dag er det bare 2 dager til fristen for å svare går ut, og det over 20 som ikke har svart. Selv om vi har en dato, kan de da vise litt interesse å ringe før... det er ikke en regning som skal betales, men en bryllupsinvitasjon! Skuffet
Nephilia Skrevet 14. mai 2002 #5 Skrevet 14. mai 2002 Fristen vår begynner å gå ut den også, og enda mangler vi svar fra 12 par... Vet ikke helt om jeg kan forvente det, men ingen av forloverne har gitt beskjed. Det er jo en selvfølge at de kommer, siden de har sagt ja til å være forlover, men jeg mener, vi har jo sendt dem en innbydelse, og da er det jo vanlig høfflighet å svare - er det ikke??? Får vel ta en ringerunde i neste uke, for å høre hvordan det blir med de som ikke har svart. Men det er surt å måtte gjøre det selv, det er jo de som er invitert, og det virker rart å måtte fiske etter svar... Tror vi bare må innse at det er ikke alle som er like flinke til å gi beskjed!12
Augustbrud02 Skrevet 14. mai 2002 #6 Skrevet 14. mai 2002 Jeg håper at ikke vi får slike problemer, men man vet jo aldri. Det ene paret vi har invitert har vi ikke fått takkekort fra ennå selvom det var 2 år siden de giftet seg, så da kan vi kanskje ikke forvente svar i rett tid heller? 12
Gjest Snorkfrøken Skrevet 14. mai 2002 #7 Skrevet 14. mai 2002 Vi hadde akkurat samme problem med å få svar fra folk. Men de to siste dagene ble vi omtrent nedringt (skulle tro folk ikke tror de kan si ifra FØR fristen går ut...), og det er fremdeles 4 stk vi ikke har fått svar fra (fristen gikk ut for 14 dager siden). Og det var utrolig mange som ikke sa ifra fordi de så det som en selvfølge at de skulle komme - synes jo det er litt rart når de faktisk har fått en invitasjon.. Men, men - nå gleder jeg meg ihvertfall, og heldigvis har vi kun fått 10 avbud, så vi blir 97 til bords!12
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2002 #8 Skrevet 14. mai 2002 Hva om det er sånn at når fristen er gått ut, og det enda er noen som ikke har sagt i fra ja/nei, regner dere med at de kommer likevel, eller stryker dere de fra listen? Høres litt rart ut at det er de som har sendt innbydelsen sin oppgave å ringe rundt etter svarfristen for å høre om folk kommer dah.12
scorpion73 Skrevet 14. mai 2002 #9 Skrevet 14. mai 2002 Vi er kanskje litt sære der,men de som ikke svarer regner vi heller ikke med at kommer. Enkelt og greit, jeg for min del synes det er helt vanlig folkeskikk å svare på en innvitasjon. Synes faktisk at det er frekt å ikke svare...... Vi har innvitert 97 stk i vårt bryllup, emn avbudet har vært stort så det ser faktisk ut som at vi skal ende på ca 60 stk. Men dette var med i beregningen helt fra begynnelsen. Har nemlig litt sære familie forhold å ta hensyn til.12
Gjest *Perser* Skrevet 14. mai 2002 #10 Skrevet 14. mai 2002 heia jeg har veldig liten familie, så derfor har jeg invitert noen av vennene mine! men 4stk fra mi side kommer ikke så da blir vi 8stk og det er med vennene og forloveren og meg og roy! så det er kjempe trist synes jeg også, hadde lyst å ha alle de hos meg, i hvertfall siden jeg har så få familie her! svarfristen vår gikk ut 24.april, og enda har vi ikke fått svarkorte tilbake av ligsom kjekke tanten til roy! han ringte henne igår, og hun sa må jeg gi beskjed da! HALLLLO?!?!?! men men hun skulle ihvertfall ta med seg svarkorte til bryllupet! herregud svarkorte skulle de ligsom sende oss tilbake før 24april, men nei da, det mente hun ble for dyrt! så jeg forstår godt hvordan du har det, når noen takker ja og ringer etterpå og sier nei det passer ikke! håper at du kan bare slutte å tenke så mye på det! og heller tenke at dere skal få gode minner utenom de lykke til kos og klem
viwi Skrevet 14. mai 2002 Forfatter #11 Skrevet 14. mai 2002 Takk for alle dere som svarer. Tror nervene er begynt å melde seg for jeg reagerer så sterkt på de dummeste ting. Men jeg tror jeg har innsett at folk er folk og så får vi feire dagen på en flott måte sammen med de som kommer. Det blir morsomt iallfall....
Nephilia Skrevet 15. mai 2002 #12 Skrevet 15. mai 2002 On 2002-05-14 10:14, bel@ni wrote: Høres litt rart ut at det er de som har sendt innbydelsen sin oppgave å ringe rundt etter svarfristen for å høre om folk kommer dah. Men tenk så flaut for dem, da, at de som inviterte må ringe for å minne dem på at de må svare!! Uansett så kan man jo ikke gå ut fra at de som ikke har svart, ikke kommer... tenk hvis de kommer da..... 12
Tusenfryd Skrevet 15. mai 2002 #13 Skrevet 15. mai 2002 Det var mange som ikke svarte hos oss også. Og det er flaut å ringe "hallo, jeg lurte på om du kommer i bryllupet vårt, jeg" - nei, det overlot vi til andre. En perfekt svigermoroppgave - de ringte rundt og maste på hver sin side. Sjekket med den ene, har du hørt om den eller den kommer osv... Men det var faktisk en som aldri svarte på tross av beskjeder på telefonsvarer etc. Han kom ikke heller da.... Og det var noen som takket ja, men som bare ikke kom. Ja, faktisk. Da vi kom fra bryllupsreise, lå det mail til oss fra et vennepar at de hadde tatt feil av helgen... noen andre har vi bare aldri hørt mer fra. Man lærer mye om mennesker under forberedelse og arrangering av bryllup, det er helt sikkert!12
Flo* Skrevet 16. mai 2002 #14 Skrevet 16. mai 2002 On 2002-05-15 11:43, Tusenfryd wrote: Man lærer mye om mennesker under forberedelse og arrangering av bryllup, det er helt sikkert! Som om jeg skulle ha sagt det selv. Fikk virkelig erfare hvem som egentlig var våre venner etter at invitasjonene ble sendt ut. Å få høre 1000 unnskyldninger om hvorfor en såkalt bestevenninne ikke kom i bryllupet er ikke særlig gøy. Det endte med at jeg kuttet henne helt ut og har nå ikke snakket med henne på 4 måneder. Synes også det var veldig trist at to av hans kompiser ikke kom fordi damene deres ikke ville at de skulle gå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå