AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #1 Skrevet 28. mai 2011 Møtte en hunk for litt siden. Vi har ringt og sendt hverandre noen sms. Han viser at han har interrese, men når vi prater sammen på telefon så sier han ikke stort. Hva betyr dette? Han svarer med ja og nei, ellers står jeg for praten. Er han bare veldig sjenert eller egentlig ikke så interresert likevel? Av de fleste jeg har datet kan nevnes at de sier jeg er veldig lett å prate med. Men når det kommer til denne mannen må jeg stå for praten mens han bare svarer med enstavelsesord.... Han bor ikke her og det eneste han tar initiativ til å si er; når kommer du hit?, når kan jeg treffe deg igjen osv....
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #2 Skrevet 28. mai 2011 Ikke alle folk som er pratsommme av natur, jeg er litt som han der. Men for all del kan jo være at han er sjenert også. Dere kan jo prøve en date der dere gjør noe sammen, bowling eller noe slik og se om han kommer mer på gli.
Gjest Oblivion Skrevet 28. mai 2011 #3 Skrevet 28. mai 2011 Jeg har venner, og da spesielt guttevenner som HATER å prate på telefonen, chatte, sende meldinger osv. Vennskapet er gull når vi møtes og vi kan ha laange samtaler -men i teknologiens verden så er de ikke så veldig pratsomme. Noen føler seg mer komfertable og klarer å utrykke seg med å skrive eller å prate med noen man ikke ser, andre liker det ikke/klarer det ikke. Hvis han sier at han ønsker å treffe deg så er det jo gjerne også det han mener. Kjør på!
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #4 Skrevet 28. mai 2011 Jeg er kvinne og har aldri vært særlig glad i å snakke i telefon. Det blir litt kunstig og rart når man ikke ser den andres kroppsspråk, mimikk osv. Og noen ganger synes jeg det er vanskelig å høre/skjønne hva folk sier på telefon. Jeg har vært nødt til å jobbe med en lett form for telefonskrekk, så nå går det bedre. Men helt avslappet er jeg uansett ikke til det. Jeg tenker at når han svarer ja og nei så stiller kanskje du veldig lukkede spørsmål? Istedet for å spørre om han har det bra, spør hvordan har du det. Istedet for å spørre om han var på trening i dag, spør om hva han gjorde i dag. Istedet for å spørre om noe var bra, be ham fortelle om det han har gjort/opplevd. Lukkede spørsmål blir ofte besvart med ja eller nei hvis man i utgangspunktet ikke trives med telefonsamtaler eller er sjenert. Lukkede spørsmål = spørsmål som man kan svare ja, nei eller vet ikke på. Bruk spørreord som hva, hvorfor, hvordan osv så må han nesten svare litt mer enn ja og nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå