Gå til innhold

Har du noen gang vært i Asia i juli uten å bli regnet sønder og sammen?

Bernardette

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har noen uker til overs i juli, og i tillegg til andre ting har jeg også snust på tanken om Thailand, Vietnam osv. Men, det er jo regntid da, og det ville vært synd å bruke så masse penger på å sitte inne og se på regnet?

Alle innspill settes pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Malaysia har ikke regntid da

http://www.wildasia.org/main.cfm/library/Seasons_in_Malaysia

Husker jeg ikke feil så er det også forskjellig klima etter hvilken side av halvøya man er på så man kan hoppe over til andre sida om det regner. Langkawi skal være fint snart året rundt, i regntiden så høljer det et par timer på dag og så sol. Men det er jo noe roligere enn Thailand så er du ute etter heftig natteliv så er det kanskje ikke det beste alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malaysia har ikke regntid da

http://www.wildasia.org/main.cfm/library/Seasons_in_Malaysia

Husker jeg ikke feil så er det også forskjellig klima etter hvilken side av halvøya man er på så man kan hoppe over til andre sida om det regner. Langkawi skal være fint snart året rundt, i regntiden så høljer det et par timer på dag og så sol. Men det er jo noe roligere enn Thailand så er du ute etter heftig natteliv så er det kanskje ikke det beste alternativet.

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coarvi

Jeg har vært i Indonesia i regntiden (juli er IKKE regntid her, regntiden har endelig begynt å gi seg her), og jeg regnet absolutt ikke bort, jeg er her fortsatt. ;) Er bare viktig å ha med regncape hvor man enn går. Det er som regel på kveldstid det regner, eller noen heftige, men kortvarige, regnskurer midt på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Indonesia i regntiden (juli er IKKE regntid her, regntiden har endelig begynt å gi seg her), og jeg regnet absolutt ikke bort, jeg er her fortsatt. ;) Er bare viktig å ha med regncape hvor man enn går. Det er som regel på kveldstid det regner, eller noen heftige, men kortvarige, regnskurer midt på dagen.

"Her", er det Indonesia?

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Thailand flere ganger når det har vært regntid og som regel er det snakk om kraftige men relativt korte regnskurer. Så vi har klart å dra på snorkleturer, prøvd klatring utenfor Ao Nang osv uten at vi hadde regn. Og når regnet kommer er det bare å sette seg inn på en restaurant og ta litt mat og drikke og vente til det går over :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i Thailand flere ganger når det har vært regntid og som regel er det snakk om kraftige men relativt korte regnskurer. Så vi har klart å dra på snorkleturer, prøvd klatring utenfor Ao Nang osv uten at vi hadde regn. Og når regnet kommer er det bare å sette seg inn på en restaurant og ta litt mat og drikke og vente til det går over :-)

jeg har akkurat samme erfaring. Var i Krabi i juli og hadde 2-3 dager med regnskurer (forbigående sådanne), resten av tiden var det bare kjempeflott.

MEN: var på Koh Samui under den kraftigste regntiden på den siden av Thailand, i oktober, og ble regnet sønder og sammen... så det lønner seg å sette seg litt inn i det. Øst-og vestkysten av Thailand har regntid på forskjellige tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har samme erfaring som de andre her ang. Thailand :-) Veldig varmt der i regntiden, da. Var ikke en dag uten 40+ grader, noe som var litt slitsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For noen år siden var jeg i Malaysia og Singapore i 6 uker i juli og august. Ikke regn 1 dag :) Og vi reiste både på vest og østkysten av Malaysia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Koh Samui i juli både for tre og to år siden, og hadde lite regn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Singapore, Malaysia (Tioman), Thailand (Bangkok og Koh Samui) og Indonesia (Bintan) i juli, uten å oppleve regn i det hele tatt. Noen korte skurer hadde vi et par ettermiddager i Malaysia, men det var også det. Ingen av disse stedene har regntid i juli, og kan trygt besøkes. Sommermånedene er vel regnet som høysesong både i turistområdene i Indonesia, og de øyene som ligger nordøst for Kuala Lumpur i Malaysia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coarvi

"Her", er det Indonesia?

:nigo:

Ja! :) Så hvis du vil slippe regntiden helt i sommer kan Indonesia absolutt anbefales! Regntiden her skulle være over i mars, men mitt inntrykk er at den først ga seg for to uker siden... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i Singapore og kan trygt anbefale deg å reise ned i juli mnd. Regntiden i Singapore, Malaysia og Indonesia starter i alle fall ikke før i september-oktober mmnd. I Singapore merker man ikke så mye til den heller, det regner gjerne litt mer enn normalt men ikke så veldig mye mer. Eneste måten jeg har merket regntiden på er egentlig en gang i september jeg skulle med båt fra fastlandet på Malaysia og over til en øy. Da måtte båten snu på grunn av hardt vær og kunne ikke fortsette.

Kan forresten veldig anbefale Singapore som sted å reise til!:) Der får du både storby samtidig som du får et asiatisk preg på ting. Engelsk er et av de offisielle språkene så det er lett å gjøre seg forstått. Ting er ikke like billig som i land som thailand, vietnam, malaysia osv, men likevel betydelig billigere enn i Norge. Folkeslaget er veldig hyggelige, og landet har masse å by på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen hjertelig takk for svar alle sammen! :nigo:

Jeg tenker nå litt på en liten rundreise (Indonesia, Singapore, Malaysia), og sette av en del uker til dette. Flott med tips fra dere bereiste mennesker, jeg har reist en del men aldri i Asia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...