Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg vurderer å ta bachler i eiendomsmelger på BI.. Noen erfaringer? Hardt? Hvor mange timer til dagen er du på skolen?

Har forstått det er 2 års praksis etter studiet. Hvordan er lønna disse årene?

Hvordan er en typisk arbeidsdag for deg? Trives du? Mye stress og press?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor folk velger å ta eiendomsmegler på BI, da det koster flesk! Hvorfor ikke ta det på HIT (http://www.hit.no/nor/HiT/AA-studere-ved-HiT/Studietilbud/Informatikk-oekonomi-og-administrasjon/Eiendomsmegling-Bachelor ) eller på HIB hvor det er gratis?

ehm... kan ha noe med at jeg ikke bor i verken bergen eller telemark? Har leilighet og samboer i en by langt fra disse... da har man ikke så mange valg.. å flytte fra samboer i 3år er uaktuelt...

Skrevet (endret)

Jeg er nettopp ferdig utdannet eiendomsmegler og må ærlig innrømme at det (etter min erfaring) ikke kreves "så mye". Jeg er fan av skippertak og liker å ha et liv utenom. Som du sikkert allerede vet inneholder studiet en hel haug økonomifag, så det er jo en fordel om du syns det er interessant. Jeg har både vært "100 %" student, altså jobbet med skolen hver dag, lange dager, hatt deltidsjobb ved siden av og vært i full jobb 1 år ved siden av studiene. Alt har fungert greit, og det sier seg selv at jeg ikke har fått jobbet så mye med skolen det året jeg hadde heltidsjobb ved siden av heltidsstudie. Har alt fra B til E i karakterer, og har fått rundt 10 jobbtilbud før endt utdannelse. Husk at det er STOR etterspørsel etter eiendomsmeglere idag, og karakterene er ikke på langt nær like viktig som f. eks hos bachelorstudenter i økonomi som vil ha jobb eller inn på master.

Lønnen er ok, såvidt jeg vet. Ikke millionlønn, men heller ikke lærlinglønn. Begynnerlønn ligger på 25 000,- (minimumslønn/garantilønn) i mnd tenker jeg. Kommer selvsagt helt an på hvor man jobber, noen jobber kun på provisjon, men vil anbefale nyutdannede meglere å få en minimumslønn eller hvis man er heldig, fastlønn. Lykke til!

Endret av ca111
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Vet du sånn ca hva arbeidsdagen din består av? mye kveld og helger pga visning osv?

Skrevet

Det legger du litt opp til selv. Visningene må jo selvsagt være enten ettermiddag eller helg ellers vil jo ikke folk kunne komme. Men man kan jo alltids ha f. eks tirsdager hvor man har "visningsmaraton" og kjører visning på alt da. Ingen som tvinger deg til å ha visning i helgene. Ellers ser jeg på det som et fleksibelt yrke, for du styrer din egen dag selv og kan alltid ta fri en dag midt i uken (dersom du ikke har for mye å gjøre) og ha "utvidede lunsjer" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...