Sotengelen Skrevet 28. mai 2011 #1 Skrevet 28. mai 2011 (endret) Jeg skal nå ut på ferie og vil ikke ha med meg min klump av en pc. Vil heller da ha noe lett og lite som er enkelt og ta med seg. (jeg skal til usa) MEN... siden jeg selv ikke har så velig god peiling på elektronikk, så håper jeg noen her inne kan fortelle meg litt om hva jeg bør velge mellom 3 jeg liker og liker prisen på.. Har ikke så mye penger og bruke, siden dette bare blir en reisepc vil jeg ikke legge maange tusen i den heller. Men valget står mellom disse, så jeg legger ut link : Acer Asus Asus 2 har selv idag Acer og er veldig fornøyd med merket. Men har ingen erfaringer med Asus.. Noen som kan hjelpe en liten fortapt jente pliiis ? Endret 28. mai 2011 av Sotengelen
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #2 Skrevet 28. mai 2011 Jeg har en Asus eee 12", og er veldig fornøyd med den. Nå er jo den litt større enn den du ser på, men jeg er i hvert fall positivt overrasket over hvor rask og god den er til å være en netbook. Kan fint skrive oppgaver, bruke excel og powerpoint og ha flere programmer og filer oppe samtidig (men den blir av og til litt treig med store ting), og til nettbruk funker den kjempefint. Jeg er student, og maskinen er faktisk bedre å bruke enn skole-pc-ene, som riktignok er noe gamle og virker som de har dårlige serverløsninger. Ulempen er vel at det kanskje ikke er plass til så mye programmer på den, og at skjermen er slitsom å se på etter noen timer, men ofte kan man jo koble på en ekstern skjerm. Maskinene har også fått veldig gode kritikker. Men vet ikke hvor sammenliknbar den er med 10", hvor tastaturet er mindre etc. Kjenner ei som har en litt eldre 10" eee, og hun er veldig fornøyd - samtidig vet jeg ikke hvor mye og hva hun bruker den til. Ville lest noen tester på nettet. Uansett tror jeg du får en ok maskin blant de du tenker på. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #3 Skrevet 28. mai 2011 Kan legge til at jeg ikke er helt komfortabel med touch paden, men det er kanskje fordi jeg ellers bruker mac... kjøpte en liten trådløs mus, så var det problemet løst.
Sotengelen Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 29. mai 2011 Kan legge til at jeg ikke er helt komfortabel med touch paden, men det er kanskje fordi jeg ellers bruker mac... kjøpte en liten trådløs mus, så var det problemet løst. Tusen takk for svar det ble en asus eee jeg endte opp med å kjøpe hadde en kompis som hadde en slik som var storfornøyd med sin så da.. er det bare å håpe på at den funker for meg også ha en fin sommer :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå