Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi skal nå relativt snart ut å kjøpe ny seng til poden. Vi venter ny baby nå om en ukes tid, og jeg gidder ikke kjøpe ny sprinkelseng til henne, så da blir det større seng til storebror, siden han uansett klatrer ut av den han sover i nå, istedet.

Dere som har byttet til stor seng ved samme alder - anbefaler dere juniorseng, eller er det like greit å kjøpe voksenseng (90x200cm) med én gang? Og dere som kjøpte stor seng - kjøpte dere stor dyne også, altså 140x200 cm, eller brukte dere juniordyne? Jeg ser liksom for meg at han kommer til å drukne litt under en voksen dyne :)

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/563114-juniorseng-eller-voksenseng/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Vi kjøpte vokse seng da eldste var 2 og yngste skulle over i sprinkelseng. Han stortrivdes, og beholt den til han var 6, da fikk han stor seng. Helt glimrende med tanken på at vi kunne ha liten seng og mer gulvplass da han ikke trengte så stor seng!

Vi har kjøpt voksesenger til våre to og byttet til stor dyne når juniordyna begynnte å føles litt knapp. Er jo strengt tatt ikke nødvendig med junior- eller vokseseng, så man bør skaffe seg det man har plass og økonomi for. Det er jo mer økonomisk å gå direkte over til vanlige enkeltsenger.

Her fekk eldstemann juniorseng, fordi me arva. Det har fungert heilt fint, men trur vaksenseng er like greit. Det som er viktig er å ha på ein sengehest, dei fleste to-åringar ligg uroleg. Du kan fint bruke juniordyne i vaksenseng, berre motsatt som blir litt vanskeleg ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...