Gå til innhold

Katten har sovet i 2 1/2 døgn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis pleier hun å være ivrig etter å komme ut på morgenen, og er gjerne ute mens jeg er på jobb. Da pleier hun også å gå ut igjen på kvelden, og så inn på natten.

Men nå har hun ikke vært ute siden onsdag kveld! Hun har ikke mast noe om å komme ut, men bare ligget og sovet forskjellige steder inne. Hun virker ikke syk eller slapp. Hun er bare rolig. Hun maser heller ikke om våtfor, noe hun pleier når jeg kommer hjem. Men hun spiser tørrfor da.

Så jeg vet ikke helt om jeg bør bekymre meg over dette...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hun spiser og ikke er slapp, så kan du kanskje se det litt an. Men hvis hun fortsetter slik, så ville jeg tatt henne til dyrlegen for en sjekk.

Skrevet

Værsyk? Hunden min liker ikke regnvær og kan holde seg i lange tider for å slippe å gå ut :fnise: Kanskje noe av det samme med katten din..?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun er blitt gravid og bare ligger og koser seg nå? :)

Hvis hun ikke er sterilisert er det stor sannsynlighet for at det er kattunger på gang.

Skrevet

Husk at katter er veldig flinke til å skjule det om de er syke. Det at hun sover SÅ mye kan tyde på at noe er galt.. Du sier hun spiser, spiser hun normalt?

Hva med avføring, er den normel og oppkast?

Skrevet

Jeg vet om katter som har "lurt" eierne til å tro at de spiser ved å stå og dytte borti tørrforet uten at de egentlig tar inn noe. Katter prøver å skjule sykdom/svakhet så lenge det er mulig... Ta en tur til dyrlegen med den hvis det ikke går over.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Joda, hun spiser, og hun ble glad for våtforet i går. Har fortsatt ikke gått ut, men jeg får se det litt an.

Skrevet

Hun kan ha opplevd noe ute som har skremt henne eller hun kan ha fallt og slått seg. Katten min var f.eks. innestengt i en garasje i ca. ett døgn for et par dager siden og hun har stort sett vært inne og har ligget i ro siden det. Det samme skjedde i fjor sommer da hun fallt ned fra taket og slo seg. Hun skadet seg ikke, men jeg vil tro hun var en smule forslått. (Hadde jeg vært det minste i tvil, ville jeg selvfølgelig ha tatt henne med til veterinæren).

Hun kan selvfølgelig også ha vært i slosskamp med en annen katt og da kan hun ha bittskader som er vanskelige å få øye på, men som kan være voldsomt betente under huden. Hvis det ikke går over i løpet av et par - tre dager, ville jeg ha tatt henne med til veterinær og fått henne undersøkt for bitt- og kloreskader.

AnonymBruker
Skrevet

Nå har hun vært ute, og jeg tror alt er som før. :)

Hun har ingen bittskader, for jeg har berørt hele kroppen hennes uten at hun ynker seg. (Bittskade hadde hun i fjor.)

TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...