Gjest Jente 27 Skrevet 11. juli 2011 #21 Skrevet 11. juli 2011 Ut ifra det jeg har hørt så er det faktisk ikke spesielt vondt å få snittet hull på en absess. Smertene den fører til er mye verre, og huden over absessen er så "dø" når de snitter i den at du knapt nok merker noe. (Ihvertfall etter hva jeg har hørt av mamma som hadde en på tilsvarende størrelse på innsiden av underarmen.) Slapp av, dette går bra! Ut ifra det du har hørt? Da tror jeg du må oppleve det selv. Hadde en 10cm stor abscess under armen i april, var først på legevakt for å tømme, men det var så smertefullt at legen måtte bare stoppe. Og dagen etter ble jeg sendt til sykehuset, der de måtte skjære igjen. Det var så smertefullt at jeg rett og slett ble traumatisert... Har nå igjen fått en ny abscess i setefuren, var hos fastlegen idag og fikk beskjed om den måtte skjæres i. Men jeg nektet plent, for jeg er rett og slett livredd! Fastlegen ringte kirurgen på sykehuset og hørte om det var mulighet for narkose, men ettersom allmenntilstanden min var bra fikk jeg ikke det. Så da sitter jeg heller her med smertestillende og håper den sprekker av seg selv, enn å gjenoppleve det helvetet igjen. Unner ingen å få den dritten der...
Gjest bands Skrevet 11. juli 2011 #22 Skrevet 11. juli 2011 Jente27; du vil få det HELVETES vondt hvis du skal vente på at den sprekker av seg selv! Ventet for lenge med en absess selv i fjor, og holdt på å dundre hodet i vegger og gulv av smerte, selv med morfin innenbords. Lykke til! TS; Jeg har operert absess der bak på sykehus, reiste rett derfra i fin form og merket intet til den senere, dette var en såkalt tvilling.
Gjest Jente 27 Skrevet 11. juli 2011 #23 Skrevet 11. juli 2011 Jente27; du vil få det HELVETES vondt hvis du skal vente på at den sprekker av seg selv! Ventet for lenge med en absess selv i fjor, og holdt på å dundre hodet i vegger og gulv av smerte, selv med morfin innenbords. Lykke til! TS; Jeg har operert absess der bak på sykehus, reiste rett derfra i fin form og merket intet til den senere, dette var en såkalt tvilling. Har selv blitt operert for tvilling, for ca 10år siden og har nå fått en stor absess på samme sted. Saken er at jeg klarer ikke å skjære i den uten narkose. Jeg begynte å hyperventilere og hylgrine hos fastlegen idag, pga av den smerten jeg opplevde i april. Kirurgen var så hardhendt at jeg rett og slett lider av traumer. Så kan vel si at jeg er ganske fortvilet nå pga det hele
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2011 #24 Skrevet 11. juli 2011 Har selv blitt operert for tvilling, for ca 10år siden og har nå fått en stor absess på samme sted. Saken er at jeg klarer ikke å skjære i den uten narkose. Jeg begynte å hyperventilere og hylgrine hos fastlegen idag, pga av den smerten jeg opplevde i april. Kirurgen var så hardhendt at jeg rett og slett lider av traumer. Så kan vel si at jeg er ganske fortvilet nå pga det hele Har du meldt inn legen?
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2012 #25 Skrevet 28. oktober 2012 Har selv blitt operert for tvilling, for ca 10år siden og har nå fått en stor absess på samme sted. Saken er at jeg klarer ikke å skjære i den uten narkose. Jeg begynte å hyperventilere og hylgrine hos fastlegen idag, pga av den smerten jeg opplevde i april. Kirurgen var så hardhendt at jeg rett og slett lider av traumer. Så kan vel si at jeg er ganske fortvilet nå pga det hele Kjære deg, hvordan har det gått med deg? Har selv "rømt" fra legevakten flere ganger, gått privat der de var MYE flinkere og mer hensynsfulle, dessuten blitt lagt inn på sykehus 2 ganger og blitt operert i full narkose. Blitt tøffere nå, og klarer og ta det med lokalbedøvelse, dog med noe lett beroligende tatt i forkant. Føler virkelig med deg, ingen skal tvinge noen til noe slikt, er nok delvis for at sykehusene prøver å spare penger ved å unngå innleggelse. Men alle operasjoner innebærer en risiko for deg, så alt som kan gjøres med lokalbedøvelse er rett og slett tryggere for deg. Men ja ikke alle leger er like imøtekommende, og har liten forståelse for hvor traumatiserende dette kan være. Gå privat hvis du har råd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå