Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har sett på flere youtube-videoer av jenter som farger hår, og flere av dem sier at man bør bruke en plasthette rundt håret for bedre å få frem fargen. Noen her som gjør det? Isåfall, hvor kjøper dere disse hettene? Kan ikke huske å ha sett dem i butikken siden.... vel... aldri?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker det innimellom på skolen. Men hvor vanlige folk får kjøpt, det aner jeg igrunnen ikke..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker plast hvis jeg skal bleke håret, siden det tar bedre når håret holdes fuktig og varmt (varmen fra hodebunnen sperres inne i plasthetten). Uten plast kan håret fort tørke ut, og fargen blir skjoldete og/eller orange. Man trenger ikke en fancy hette, en helt vanlig bærepose eller matavfallspose fungerer ypperlig. Rull den litt opp på sidene først, tre forsiktig over håret, fest ved å snurre det som blir til overs og dytt det oppi hetten. For ekstra sikkerhet kan man feste et hårbånd rundt.

Ville kun brukt dette til lysnende farger eller bleking. Skal du farge det mørkere er det strengt tatt ikke nødvendig.

Skrevet

Jeg tror ikke det er nødvendig med mindre du skal ha en veldig mørk eller lys farge. Om du feks. farger håret lysebrunt, vil det vel bli en god del mørkere, pga. fargen fester seg bedre.

Har bare sett det på hoteller, hvor man pleier å få det i den gratis pakka som følger med på badet. Men du kan jo spørre på Vita, eller lignende kosmetikkbutikker. Eller søke på internett :)

AnonymBruker
Skrevet

Aha... jeg skal farge håret rødt, eller rettere sagt; vedlikeholde den røde fargen.

Om jeg forstår dere rett; det er ingenting i veien for å bruke det, men jeg bør være obs på at om jeg skal gå mørkere enn hva min naturlige farge er, så blir det fortere mørkere toner om jeg har en hette på hodet enn om jeg ikke har det? Trekketiden blir kortere?

-TS

Takk for svar forresten!

Skrevet

Og en vanlig plastpose som en trer over fargen og klipper opp hankene på, for å binde fast rundt hodet, går helt utmerket. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel an på hva slags farge man bruker? Jeg bruker Manic Panic, og synes det har holdt dårligere når jeg har plast rundt, siden håret da har blttt for fuktig til at fargen setter seg.

AnonymBruker
Skrevet

Aha... jeg skal farge håret rødt, eller rettere sagt; vedlikeholde den røde fargen.

Om jeg forstår dere rett; det er ingenting i veien for å bruke det, men jeg bør være obs på at om jeg skal gå mørkere enn hva min naturlige farge er, så blir det fortere mørkere toner om jeg har en hette på hodet enn om jeg ikke har det? Trekketiden blir kortere?

-TS

Takk for svar forresten!

Pretty much, ja, men du bør ikke eksperimentere for mye med trekketid og hette, med mindre du er forberedt på at det kan gå galt. Ser heller på det som at fargen setter seg bedre og blir mørkere/lysere på den anbefalte virkningstiden :) Jeg ville ikke giddet å styre med hette til rødt hår. Da hadde jeg heller latt fargen virke 15 min ekstra uten hette. Rødt falmer ganske fort uansett hva du gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...