Gå til innhold

Ting du likte å gjøre da du var barn.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke aktiviteter, leker etc. likte du godt å gjøre da du var barn?

Jeg elsket å hoppe tau, paradis, ballspill bl.a.

Artig å se om det er nevneverdige forskjeller i forhold til hva vi drev med som barn og alderen vår nå. Vil tro det siden spennet på KG er fra 10+ til 70+.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fotball, fotball og fotball. :ball:

Skrevet

Jeg elska å hoppe sånn slengtau med alle jentene i klassen i friminuttet. Det var liksom drømmen for meg. Ellers likte jeg å sykle, hoppe på trampolina i hagen og svømme

Skrevet

Uteaktiviteter: Jeg likte å være ute og leke med alle ungene på stedet som jeg vokste opp på. Ofte var vi mange, og det ble aktivitetsleker ala politi og røver, sykling og sisten o.s.v.

Likte også veldig godt å klatre i alt som kunne klatres i...det var mange store trær der, og noen av dem førte opp på høye bygningers tak. Det var lagerplasser med alle mulige forskjellige stabler som kunne klatres på. Fjellskråninger som nesten ikke hadde noe sted å plassere fingre og sko, men jeg klatret...falt ned, og klatret igjen.

Inneaktiviteter: Tegning! Alt som hadde med kreativitet, form og farge var supermorsomt. :nigo:

Skrevet

Lese! Jeg leste morgen, middag og kveld og av og til måtte min mor formelig jage meg ut for å leke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lese, tegne, hoppe strikk, paradis, ridning, dyr, samle på ting (men ble aldri så ekstremt), lego, playmo.

Født i siste halvdel av 70-tallet.

AnonymBruker
Skrevet

Akebrett og ski om vinteren. :fryser: Noe av det jeg likte best ellers var nok å bygge hytte i trærne.

Når det var innevær elsket vi å kle oss ut. :) Det gjør jeg forsåvidt enda. :biggrin:

Gjest Tjoms
Skrevet

Barbie, My little pony, hoppe strikk, ommøblere, hoppe paradis, ridning, lese Donald, glansbilder, frimerker.

Skrevet

Jeg spilte fotball, sang, spilte klarinett, var i korpset - også elsket jeg friluftsliv med camping og kano.

Gjest NozMonster
Skrevet

barndommen ja.....det er tider det!

jeg elsker å være ute å klatre i trær, spille alle mulige ballspill, ake, vi fant på en deeel tøbelstreker!, boksen går var en av favorittene! jeg kom altid hjem gul og blå! jeg får lett blåmerker, så jeg så virkelig ikke ut! mamma fortalte meg at hun ble mistenkt på misshandling ved 5 års kontrollen på helsestasjonen, jeg fikk så vondt av henne! det må virkelig ha vært fælt, når det er såå langt som over hodet mulig fra sannheten! men jeg så jo så forslått og tynn ut så :fnise:

jeg hata jenter, og slo meg sammen med gutta når vi lekte, og ødlela de teite jente-lekene dems :fnise:

dette var slutten av 80- ut på 90 tallet, og jeg synes det er så trist at det er så andeledes nå. jeg har jobbet på barneskole, og måtte jo sette i gang, og omtrent lære dem å leke når de ikke hadde tekniske duppeditter!

Skrevet (endret)

Fotball, kanonball og slåball var alltid kjempemoro. Også ikkje minst var det artig å vere i skogen og lage seg små hytter av pinnar og klatre i tre. Og å leike gøymsel i geiterams!

Endret av NancyB.
Skrevet (endret)

Tegne (spesielt klær og kjendiser), male, lese, leke med barbie, lage papirdukker med utallige påkledningsmuligheter, leke boksen går, spille slåball, hoppe strikk, spille brettspill, danse, synge, lage teater, kle meg ut og spille keyboard.

Edit: Glemte trolldeig og gips!

Endret av Caramela
Skrevet

Sykling, tegning, leke med barbie, lego leke i dukkehus og spille nintendo. Jeg og en venninnegjeng pleide å leke stjerner i sikte :fnise: Da kledde vi oss opp og mimet til masse sanger. Så stjal vi et diplom-is-eskimo skilt fra en kiosk, satt det opp i hagen og laget utekafè. Tomme isbokser, sukkerpuser osv ble stilt opp og vi laget "mat". Plankebiter var brødskive og løvblad var pålegg. vi storkoset oss dagen lang med kafeen vår!

Så husker jeg vi brukte å bytte ting! Jeg byttet en liten ponni, og fikk en søt lommebok tilbake f.eks. Foreldrene våre var ikke så begeistret bestandig, men det var veldig gøy for oss.

Ellers gikk det mye i å hoppe paradis, hoppe strikk, hoppe tau, klatre i trær og leke sangleker (slå på ring etc).

Åå, jeg savner barndommen! Ingen bekymringer, bare lek og latter... :trist:

AnonymBruker
Skrevet

Boksen går, klatre i trær, hoppe strikk.

Barbie, tegne, samle på glansbilder, spille keyboard, kle meg ut.

Skrevet

Jeg er 23, og min barndom bestod av sortering/kontorarbeid, lesing, playmo, Lego (mye!!!), leke med fantasihester (av luft), og å kle meg ut. Jeg var ganske asosial som barn, og gledet meg alltid til at vennene mine dro hjem, slik at jeg kunne leke "riktig" (deres fantasi tok andre vendinger enn mine når vi lekte rollelek, og det likte jeg ikke).

Andre barn på min alder gjorde mye av det samme, i tillegg til at de hoppet strikk, syklet og spilte ball.

AnonymBruker
Skrevet

Boksen går, klatre i trær, hoppe strikk.

Barbie, tegne, samle på glansbilder, spille keyboard, kle meg ut.

Forresten, lekte også med sånne små plasthunder, hadde kjempemange av dem og alle hadde navn som jeg alltid husket. Også sånne små familier, sylvanian families eller hva det heter.

AnonymBruker
Skrevet

Barndommen ja. Det var da det var snø hele vinteren og sol hele sommeren. Var det ikke?

Vinteren var det kjelke, spark og snøhytte/snømann-laging som var favorittaktivitetene. :kalle:

Sommerhalvåret sto sykling og bading høyt i kurs.

Var vi alltid ute? Som jeg husker det, så. Og det var alltid full rulle. :bolledeig:

Gjest halebein
Skrevet (endret)

-Lage bondegård av kongler/glasskår og pinner

-Lage "tråkkarhus" i snøen, masse veier, labyrinter og små "rom" med snøstoler og bord

-Lage hytte i snøen i veiskavvelen (huff huf, hadde fått panikk om mine barn nå gjorde det, og brøytebilen kom!

-Lage snøengler, og så "bygge" tisselur og pupper på dem etterpå :) Gjerne på en og samme engel, hihi!

-Ta opp stemmen min og sang på kassett (lage radioprogram)

-Hoppe strikk

-Sykle

-Lage hengekøye i skogen av garn/nett vi stjal fra skolegårdens fotballbane

Ser vi egentlig var ute mesteparten av tiden, inne pleide jeg å tegne, lage "bøker" av sammenstifta papir, og bygge hytte av stoler/bord og pledd.

Var født på slutten av 70tallet:)

Endret av halebein
Skrevet

Her gikk det i fotball, gjorde vel stort sett ikke noe annet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...