Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og ei venninne har lyst til å reise ei uke til syden i August.

Vi vil ha det billigst mulig og eneste krav vi har er at hotellet liggert nært ei strand og en liten butikk. Ja, så har venninna mi flyskrekk så hun vil helst ikke ha mellomlandinger.

Jeg har vært i Alanya tre ganger og jeg reiser ikke tilbake dit. Det er så mye mas, og tyrkere som er så frekke og maten synes jeg ikke noe særlig om.

Så da er det ikke så mange plasser igjen, men jeg ser at Star Tour har mange billige reiser til Sunny Beach.. Men når jeg googler Sunny Beach får jeg helt bakoversveis, om folk som har blitt drept og folk som blir ranet o.l. Jeg vil helst ikke utsettes for slikt, men er det bare å ta enkle forhåndsregler så unngår man disse tingene?

Vi er ikke ute etter fyll og festing, vi vil ha strandliv, kortspill og øl på balkongen og ut å spise på kveldene med kanskje et par øl.

Noen som har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vi var på sunny beach for noen år siden, ble vi veldig skuffet. En lang gate langs kysten, med restauranter og shopping, og det var det! Vi pleier å leie oss en scooter og kjøre litt rundt, men her fant vi ikke muligheten til det. Eneste vi fant var noen som leide ut på timesbasis og det hadde blitt mektig dyrt... Hotellet vi bodde på var imidlertid WOW! Fineste hotellet jeg har vært på noen gang.

På kveldene ble gata fylt med ungdom og partyfolk. Og vi var vitner til mange unge jenter som hadde drukket seg så fulle at de nærmest krabbet... -så det er vel kanskje mye av grunnen til voldtekter der nede...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville styrt unna Sunny Beach hvis jeg var deg. Halve reisefølget mitt ble ranet i løpet av oppholdet, det svært korrupte politiet der nede ble vi bedt om å styre unna, og vi jentene fikk absolutt ikke lov å gå rundt der alene. Jeg var der i 2006 og opplevde stedet omtrent slik som bananbåt beskriver det. Skal sies at dette var det året der nyhetsopplagene herjet som verst om "Bloody Beach", så kan vel hende at det har bedret seg siden den gang.

Hvis jeg var deg ville jeg heller reist til et sted i Hellas, Kypros eller Spania. Apollo har en tilbudkampanje på reiser i august nå:

http://www.apollo.no/NO/tilbud/ukens-kampanjer/Pages/augustkupp.aspx

Skrevet

Har dere sjekket om Nessebar har ledige hoteller?

Vi hadde en kjempefin ferie der, var stille og rolig. Og veldig koselig i gamlebyen. :)

Var en tur i Sunny Beach, og større nedtur skal man lete lenge etter... Kan ikke tenke meg å feriere der noensinne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...