AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #1 Skrevet 28. mai 2011 Jeg og samboeren ønsker å reise på ferie til sommeren, men vi klarer ikke å bestemme oss for hvor. Jeg er veldig glad i Thailand, men den billigste turen jeg klarer å finne er en chartertur til 17 000 kr., men jeg har bare to uker ferie i sommer, og mangler to feriedager for å kunne dra. Kjøper jeg fly og hotell separat blir det mye dyrere. *Vi har ikke så god råd, og ønsker at fly+hotell for oss to skal koste max 17 000 kr. *Jeg er litt "lei" av Europa, og ønsker helst å reise til et annet sted i verden. *USA er ikke aktuelt, av diverse grunner. *Samboeren ønsker ikke å dra til Afrika eller India. Så hvor kan vi dra, uten å blakke oss helt? Er det mulig å finne fly+hotell til f.eks. Karibien for max 8500 kr. per pers? Finnes det noen andre steder det ikke koster så mye å reise til? Eller finnes det billige flybilletter til Thailand som jeg ikke har klart å finne? Vi kan ta 2 uker ferie (altså 10 dager borte fra jobb) når som helst i sommer. Takker for innspill
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #2 Skrevet 28. mai 2011 Hmmm.. flybiletter Thailand ca 12.000 til sammen (Norwegian til London) http://www.kayak.no/flights?ispredir=true#LHR-BKK/2011-07-02/2011-07-15 Overnatting, under 60-70kr natta = under 1000 på hostelworld.com. Ikke noe hotell men bra nok for en strandferie. MEN er det ikke regntid på den tiden av året der jfr annen tråd?
Aranciata Skrevet 29. mai 2011 #3 Skrevet 29. mai 2011 Jeg tror ikke Karibien er så lurt på den tiden av året, siden det er mye regn der da. Og et kjapt søk ga ingen alternativer under 10,000 kroner per person. Mexico kunne vært et alternativ, siden det regner lite på vestkysten og det er mange billige steder å bo, men et kjapt flybillettsøk ga ingenting under 7500 kroner for flybillett. Er det kanskje noen steder i Europa du ikke har vært som du kunne tenke deg å prøve?
Gjest Badabing Skrevet 29. mai 2011 #4 Skrevet 29. mai 2011 Hva med å fly for eksempel til Fort Lauderdale (Florida), og ta båt over til Bahamas eller en av de andre øyene rundt? Dette kan jo gjøres veldig billig. Det skal visstnok være veldig billig å få noen til å fly en med småfly ut også. Du skriver at USA ikke er aktuelt, men da regner jeg med at du tenker på det å ha ferien i USA?
Gjest Consensio Skrevet 29. mai 2011 #5 Skrevet 29. mai 2011 Du skriver at USA ikke er aktuelt, men da regner jeg med at du tenker på det å ha ferien i USA? Ellers så kan det hende at en av dem, eller begge, ikke har lov til å reise til USA. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2011 #6 Skrevet 2. juni 2011 Hmmm.. flybiletter Thailand ca 12.000 til sammen (Norwegian til London) http://www.kayak.no/flights?ispredir=true#LHR-BKK/2011-07-02/2011-07-15 Overnatting, under 60-70kr natta = under 1000 på hostelworld.com. Ikke noe hotell men bra nok for en strandferie. MEN er det ikke regntid på den tiden av året der jfr annen tråd? TS her. Jeg har vært der i regntiden før, men opplevde kun korte skurer på noen få minutter, så ser ikke på det som noe problem. De strendene/øyene jeg planlegger å besøke har bademuligheter året rundt. Flybillettene du linket til høres perfekte ut, men jeg får de ikke til den prisen når jeg forsøker å bestille. Da dobles plutselig prisen, og billetter for to personer koster plutselig over 19 000 kr
Sheherasade Skrevet 5. juni 2011 #7 Skrevet 5. juni 2011 (endret) Libanon!!! Fantastisk land, veldig vestlig, flott natur, flotte sightseeingmuligheter, og HEEEELT FANTASTISK mat! (og så lenge du ikke drar over grensen til Syria holder du deg unna opptøyene, he-he) Endret 5. juni 2011 av Sheherasade
Aranciata Skrevet 5. juni 2011 #8 Skrevet 5. juni 2011 Sheherasade, jeg har lenge hatt lyst til å reise til Libanon, men er det ikke veldig, veldig varmt der om sommeren? Når er det best å reise dit synes du?
elisabeth30 Skrevet 6. juni 2011 #10 Skrevet 6. juni 2011 rccl har noen fantastiske tilbud nå som jeg sikler på selv.... 1 ukes cruise i middelhavet (fly, mat og tips +++ er inkludert) til 7,000 per person
Sheherasade Skrevet 6. juni 2011 #11 Skrevet 6. juni 2011 Sheherasade, jeg har lenge hatt lyst til å reise til Libanon, men er det ikke veldig, veldig varmt der om sommeren? Når er det best å reise dit synes du? Tja, jeg var der for tre uker siden, og da var temperaturen Just Perfect! Pluss minus tyve grader. Aldri vært der før, jeg var der med jobben, så når det er best å dra vet jeg ikke. Personlig trives jeg godt med temperaturer opp til tredve grader, så det blir jo veldig individuelt. Hvis du drar bør du absolutt besøke Byblos og Baalbeck (skrev jeg det?), og spise MEZZE!!! (libanesisk tapas med hummus og alle slags mulige ting. De kommer med så mange ting at man knapt har plass på bordet!)
Sheherasade Skrevet 6. juni 2011 #12 Skrevet 6. juni 2011 (endret) Og Jeita-grottene, noen fantastisk flotte dryppsteinsgrotter!!! Endret 6. juni 2011 av Sheherasade
Aranciata Skrevet 7. juni 2011 #13 Skrevet 7. juni 2011 Ja, kan tenke meg at mai er fint der! Har bare hoert at det kan vaere supervarmt der om sommeren.
Sheherasade Skrevet 7. juni 2011 #14 Skrevet 7. juni 2011 Ja, kan tenke meg at mai er fint der! Har bare hoert at det kan vaere supervarmt der om sommeren. Du får sjekke hva det står på www.lonelyplanet.com eller noe annet. Ellers...Google er bra, vettu.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #15 Skrevet 7. juni 2011 TS her. Ser ut som om det blir Thailand. Sjekket ut de stedene jeg vet jeg liker meg i middelhavslandene, og det ble nesten like dyrt (pluss at det er dyrere å spise ute og reise rundt der) Må vente til jeg får lønning på fredag med å bestille. Krysser fingrene for at det er flybilletter igjen!
Solbærpiken Skrevet 8. juni 2011 #16 Skrevet 8. juni 2011 Anbefaler å kontakte et reisebyrå, ikke charter. De kan få tak i rimeligere flybilletter enn du klarer selv, da de ofte har avtaler med flyselskapene. Det samme med evt hotell. Orkideekspressen.no er vi veldig fornøyd med. Vi har dratt på litt dyrere turer med guide og flere opplevelser underveis, men det er jo valgfritt...
Flaneur Skrevet 14. juni 2011 #17 Skrevet 14. juni 2011 Ikke Amerika, men hva med Canada? Byer som Vancouver, Toronto (med Niagarafossen) eller Montreal er fantastiske byer. Ønsker dere en litt anderledes ferie kan dere leie bil og kjøre til Yukon territory og avlegge den gamle gullgraverbyen Dawson Cityet besøk. Garantert minneverdig, både kultur og natur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå