goille Skrevet 28. mai 2011 #1 Skrevet 28. mai 2011 Hei Jeg og barna er blitt på-spandert tur til Kreta nå på juni, men ingen av oss har vært lengre enn Danmark før Skal bare være en uke så all verden med ting trenger vi jo sikkert ikke. Men hva kan være lurt å ta med seg, hva er et "must" og hvordan er det med medisiner...må man ha noen slags papirer på evt. migrenemedisin? Setter stor pris på hjelp, og hvis noen av dere tilfeldigvis har vært på Hotel Menia ved Platanias før eller evt i området...fortell gjerne hvordan det er der
Micolina Skrevet 28. mai 2011 #2 Skrevet 28. mai 2011 Jeg var i Platanias i fjor. Det er et veldig norsk sted. Nesten bare nordmenn, og noen andre nordiske turister. Jeg syntes det var et ganske lite sted. Det er en hovedgate med masse shopping, og den er lang, og ganske trang. Bak shoppinggata (fra havet) går det ganske bratt oppover der det er mange fine resturanter med utsikt over Platanias og havet (gjengen vår fant en veldig fin resturant som hadde live dancing, og en norsk servitrise). Folka generelt er veldig hyggelig på kreta, imotsetning til Tyrkia der de er innpåslitne og har et høyt temperament. Langs strendene ligger det mange strandbarer som selger lunch. Anbefaler å ta bussen inn til byen Chania en dag, men er masse masse mennesker, så pass godt på barna for lett å komme seg bort (nå vet ikke jeg hvor gamle de er). Er masse shoppingboder der, og husk at det går fint an å prute ! Ting du må huske, er gjerne plaster tilfelle barna skjærer seg på noen steiner. Magetabletter, jeg husker ikke hva de heter så gå gjerne på apoteket og få tips fra dem. Man er jo ikke vant til maten der. Og pass på at egg og kjøtt er godt stekt før du spiser det. Nå var jeg der i august, og ikke i juni, så jeg vet ikke om temperaturen er det samme. Men det pleier å være såppass varmt at man hvertfall ikke trenger jakke, kanskje en tynn genser hvis det blåser litt om kvelden. Det er en øy rett uttafor (som det ikke er lov å gå på for den er freda), men dere kan kjøpe sånn halvdagstur der dere får kjørt med båt rundt øya, og sett. Så stopper man ved et flyvrak fra andre verdensskrig og kan snorkle (var bare noen små fisker vi så).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå