amalia85 Skrevet 28. mai 2011 #1 Skrevet 28. mai 2011 Hei! Er det noen her som kan hjelpe meg med å skjønne hvordan jeg skal sy kantene på et broderi? Jeg elsker å brodere men jeg får aldri blitt ferdig fordi jeg ikke kan å sy inn kantene. Jeg har ikke symaskin. Håper på svar
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #2 Skrevet 28. mai 2011 Sy inn kantene? Mener du at du vil fjerne linen som er til overs rundt bildet? Er det ikke bare å ta en passepartout rundt og ramme det inn, da? Det har jeg alltid gjort.
amalia85 Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2011 Sy inn kantene? Mener du at du vil fjerne linen som er til overs rundt bildet? Er det ikke bare å ta en passepartout rundt og ramme det inn, da? Det har jeg alltid gjort. jeg vil ikke fjerne men brette og sy inn rundt hele broderiet. Er det ikke det man gjør med dukene og bildene i rammer? Jeg spør sikkert dumt nå men hva er passepartout?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #4 Skrevet 28. mai 2011 jeg vil ikke fjerne men brette og sy inn rundt hele broderiet. Er det ikke det man gjør med dukene og bildene i rammer? Jeg spør sikkert dumt nå men hva er passepartout? Jeg har aldri brettet og sydd inn rundt broderiet. Passepartout er en pappramme rundt bilde som gjør linjene veldig rene og fjerner hele problemet ditt. Her er et eksempel: Bilder med passepartout og ramme Hvis rammen din er for liten til at det er plass til passepartout, hadde jeg bare klippet til en pappbit sånn at den passet motivet og brettet over og festet med tape e.l.
amalia85 Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 28. mai 2011 Jeg har aldri brettet og sydd inn rundt broderiet. Passepartout er en pappramme rundt bilde som gjør linjene veldig rene og fjerner hele problemet ditt. Her er et eksempel: Bilder med passepartout og ramme Hvis rammen din er for liten til at det er plass til passepartout, hadde jeg bare klippet til en pappbit sånn at den passet motivet og brettet over og festet med tape e.l. greit. Tusen takk for tipset
amalia85 Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 28. mai 2011 Jeg har aldri brettet og sydd inn rundt broderiet. Passepartout er en pappramme rundt bilde som gjør linjene veldig rene og fjerner hele problemet ditt. Her er et eksempel: Bilder med passepartout og ramme Hvis rammen din er for liten til at det er plass til passepartout, hadde jeg bare klippet til en pappbit sånn at den passet motivet og brettet over og festet med tape e.l. men hva med sånn som duker og løpere for eks? hvordan klare å få det pent rundt samtidig som at tråden ikke går av hele tia?
Lyra Skrevet 30. mai 2011 #7 Skrevet 30. mai 2011 men hva med sånn som duker og løpere for eks? hvordan klare å få det pent rundt samtidig som at tråden ikke går av hele tia? Jeg har bare brodert en løper i mitt liv, jeg endte opp med å stryke inn kantene med sånt strykebånd som man legger opp gardiner med. Funket fint det
Jamme Skrevet 30. mai 2011 #8 Skrevet 30. mai 2011 Du bretter inn kanten dobbelt, og presser med et strykejern så de holder seg på plass. Så syr du den fast for hånd, med en søm som Bruk en tråd i samme farge som stoffet, og sy bare så vidt gjennom noen tråder i overflaten på baksiden av broderiet så det ikke synes på forsiden. Var det forståelig?
Steget Skrevet 31. mai 2011 #9 Skrevet 31. mai 2011 Kan egentlig ikke hjelpe, men kommer til å støte på samme utfordringen når en løper jeg broderer blir ferdig. Den skal faldes med hullsøm. Det blir noe jeg må lære meg, men tror det blir fint bare jeg får det til!
amalia85 Skrevet 1. juni 2011 Forfatter #10 Skrevet 1. juni 2011 tusen takk for svar metemor og jamme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå