Gå til innhold

Hjelp med å sy inn kantene på broderi!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen her som kan hjelpe meg med å skjønne hvordan jeg skal sy kantene på et broderi?

Jeg elsker å brodere men jeg får aldri blitt ferdig fordi jeg ikke kan å sy inn kantene. Jeg har ikke symaskin.

Håper på svar :takke:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sy inn kantene? Mener du at du vil fjerne linen som er til overs rundt bildet? Er det ikke bare å ta en passepartout rundt og ramme det inn, da? Det har jeg alltid gjort.

Skrevet

Sy inn kantene? Mener du at du vil fjerne linen som er til overs rundt bildet? Er det ikke bare å ta en passepartout rundt og ramme det inn, da? Det har jeg alltid gjort.

jeg vil ikke fjerne men brette og sy inn rundt hele broderiet. Er det ikke det man gjør med dukene og bildene i rammer? Jeg spør sikkert dumt nå men hva er passepartout?

AnonymBruker
Skrevet

jeg vil ikke fjerne men brette og sy inn rundt hele broderiet. Er det ikke det man gjør med dukene og bildene i rammer? Jeg spør sikkert dumt nå men hva er passepartout?

Jeg har aldri brettet og sydd inn rundt broderiet. Passepartout er en pappramme rundt bilde som gjør linjene veldig rene og fjerner hele problemet ditt. Her er et eksempel: Bilder med passepartout og ramme

Hvis rammen din er for liten til at det er plass til passepartout, hadde jeg bare klippet til en pappbit sånn at den passet motivet og brettet over og festet med tape e.l.

Skrevet

Jeg har aldri brettet og sydd inn rundt broderiet. Passepartout er en pappramme rundt bilde som gjør linjene veldig rene og fjerner hele problemet ditt. Her er et eksempel: Bilder med passepartout og ramme

Hvis rammen din er for liten til at det er plass til passepartout, hadde jeg bare klippet til en pappbit sånn at den passet motivet og brettet over og festet med tape e.l.

greit. Tusen takk for tipset

Skrevet

men hva med sånn som duker og løpere for eks? hvordan klare å få det pent rundt samtidig som at tråden ikke går av hele tia?

Skrevet

men hva med sånn som duker og løpere for eks? hvordan klare å få det pent rundt samtidig som at tråden ikke går av hele tia?

Jeg har bare brodert en løper i mitt liv, jeg endte opp med å stryke inn kantene med sånt strykebånd som man legger opp gardiner med. Funket fint det :)

Skrevet

Du bretter inn kanten dobbelt, og presser med et strykejern så de holder seg på plass. Så syr du den fast for hånd, med en søm som

Bruk en tråd i samme farge som stoffet, og sy bare så vidt gjennom noen tråder i overflaten på baksiden av broderiet så det ikke synes på forsiden. Var det forståelig?
Skrevet

Kan egentlig ikke hjelpe, men kommer til å støte på samme utfordringen når en løper jeg broderer blir ferdig. Den skal faldes med hullsøm. Det blir noe jeg må lære meg, men tror det blir fint bare jeg får det til!

Skrevet

tusen takk for svar metemor og jamme :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...