Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2011 #1 Skrevet 28. mai 2011 I frustrasjon prøver jeg å spørre dere her inne.. Datra mi på 2 år har siste 2 ukene ville blitt båret over alt. Før elsket hun å gå, og gå og gå, men nå, når jeg forøvrig er 38 uker på vei, så vil hun bli båret over alt, til og fra, fra og til (ikke så mye i hjemmet da, heldigvis). Hun er ikke slik i barnehagen, men hun er slik med meg og far. Noen her som har anbefalinger på hvordan vi bør gå frem for å få av henne dette? Jeg ønsker det helst for hennes egen del, for hun skal bli mer selvstendig, og slippe bli veldig lei seg når det kommer en liten en i huset, og vi i alle fall må kreve at hun går (mer). Jeg trenger det også for min egen del nå, jeg er ikke i form til å bære henne.. Det skal sies at det ender ofte i at hun tuller seg bort med andre ting for å slippe å gå, for eksempel sette seg ned på bakken, stå å gråte og klage i flere minutt, nekte å gå. Hun gir klart uttrykk for at hun ikke vil gå, ved at hun med en gang vi kommer i en situasjon der hun tenker hun må gå, så sier hun "mamma/pappa bære"
Gjest La guapa i.i Skrevet 28. mai 2011 #2 Skrevet 28. mai 2011 Hun vil nok ha oppmerksomhet. Også merker hun nok at noe er i gjære med den voksende magen.Kanskje dere har snakket mye om at det er en baby inni der. Jeg er ofte forbauset over hvor mye min toåring skjønner. Han har også hatt bære-perioder hvor han vil være litt baby igjen. Strengt tatt er de jo veldig små enda når de er to år.....og de brytes mellom det å ønske å være stor og klare selv, og å være liten baby. Har du prøvd å bruke vogna mer en periode (mellom A og B utendørs) Jeg har begynt å sette meg ned når han vil bæres. Koser med ham der han er. Grunnet en skade har jeg problemer med å bære ham akkurat nå, så da blir det å få klem på "hans nivå" eller sitte i fanget som er løsningen. Og det godtar han. Lykke til med babyen :kgbaby: 1
leirbål Skrevet 28. mai 2011 #3 Skrevet 28. mai 2011 I frustrasjon prøver jeg å spørre dere her inne.. Datra mi på 2 år har siste 2 ukene ville blitt båret over alt. Før elsket hun å gå, og gå og gå, men nå, når jeg forøvrig er 38 uker på vei, så vil hun bli båret over alt, til og fra, fra og til (ikke så mye i hjemmet da, heldigvis). Hun er ikke slik i barnehagen, men hun er slik med meg og far. Noen her som har anbefalinger på hvordan vi bør gå frem for å få av henne dette? Jeg ønsker det helst for hennes egen del, for hun skal bli mer selvstendig, og slippe bli veldig lei seg når det kommer en liten en i huset, og vi i alle fall må kreve at hun går (mer). Jeg trenger det også for min egen del nå, jeg er ikke i form til å bære henne.. Det skal sies at det ender ofte i at hun tuller seg bort med andre ting for å slippe å gå, for eksempel sette seg ned på bakken, stå å gråte og klage i flere minutt, nekte å gå. Hun gir klart uttrykk for at hun ikke vil gå, ved at hun med en gang vi kommer i en situasjon der hun tenker hun må gå, så sier hun "mamma/pappa bære" Det er kanskje dette hun reagerer på. Hun mister noe hun har hatt bestandig uten at det er hennes eget valg. Hva med å la henne være liten på et område som er greit for dere? Du må gå selv, men du skal få lov til å... Eller gi henne en belønning av typen aktivitet sammen med en av dere. Det kan være så enkelt som å synge en morsom sang imens dere går. Eller leke en lek som bare de som går selv får være med på: Hvem klarer å se en .... først. Velg noe enkelt som hun ser med en gang i begynnelsen. Er dere litt ivrige og glade vil hun sannsynligvis snart ønske å gå selv for å få være med på leken. 2
Gjest gjest_ts Skrevet 3. juni 2011 #4 Skrevet 3. juni 2011 Tusen takk for gode svar begge to,ser mye lysere på det nå, skal starte utprøvingen snarest:)
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #5 Skrevet 3. juni 2011 Det er bare å si nei. Man bærer ikke rundt på en toåring, gravid eller ikke. Å si til barnet at det er for stort til å bæres er helt ok. Det er jo sannheten.
Chiquita Skrevet 3. juni 2011 #6 Skrevet 3. juni 2011 Nei, jeg vil ikke bære deg, men vil gjerne holde handa di
Gjest ts Skrevet 3. juni 2011 #7 Skrevet 3. juni 2011 Nei, jeg vil ikke bære deg, men vil gjerne holde handa di Jepp, den er fin, og funker spesielt godt sammen med tipset til leirbål,om å fokusere på andre ting
bukett Skrevet 3. juni 2011 #8 Skrevet 3. juni 2011 I frustrasjon prøver jeg å spørre dere her inne.. Datra mi på 2 år har siste 2 ukene ville blitt båret over alt. Før elsket hun å gå, og gå og gå, men nå, når jeg forøvrig er 38 uker på vei, så vil hun bli båret over alt. Det er vanlig. På et visst tidspunkt vil de gå. Det er bare å vente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå