Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en OBH Nordica rettetang, ca 3 år gammel. Har aldri vasket denne, men nå ser jeg at det har dannet seg belegg på den, spesielt i kantene. Synes også den ser slitt ut i kantene. En rettetang skal vel vare lenger enn 3 år?

Hva gjør dere for å vedlikeholde rettetangen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er et slikt brent belegg pga hårprodukter og smuss, så kan man fjerne det med neglelakkfjerner :)

AnonymBruker
Skrevet

Om det er et slikt brent belegg pga hårprodukter og smuss, så kan man fjerne det med neglelakkfjerner :)

Sikker på det?

Neglelakkfjerner og elektronikk trodde ikke jeg gikk hånd-i-hånd.

• Liker 2
Skrevet

helt sikker på det. Ikke helle neglelakkfjerner over tangen, men litt neglelakkfjerner på en bomullspad går fint ;)

AnonymBruker
Skrevet

Flere her som bruker å rengjøre rettetangen sin? :)

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på det?

Neglelakkfjerner og elektronikk trodde ikke jeg gikk hånd-i-hånd.

Spesielt siden det er brannfarlig.. :sjenert:

Skrevet

Ta ett håndkle og fukt det med vann. Bruk en varm(!!) rettetang og dra gjernet over håndkleet. Ikke bruk negelakk fjerner, det e brannfarlig!

AnonymBruker
Skrevet

Vask over med en fuktig mikrofiberklut etter hver bruk. Et slikt belegg går vel ann å skrape vekk med neglen.

AnonymBruker
Skrevet

[quote name=frisørmester :)' timestamp='1306670785' post='9287394]

Ta ett håndkle og fukt det med vann. Bruk en varm(!!) rettetang og dra gjernet over håndkleet. Ikke bruk negelakk fjerner, det e brannfarlig!

Skrevet

Jeg pleier å tørke av med et papir. Evt. en fuktig klut om det sitter litt fast.

Skrevet

Mye av det dere putter i håret før dere retter det er også brannfarlig ;)

Uansett er det vel ingen som tar på neglelakkfjerner mens tanga er varm? og med vettet i behold vasker man jo tanga etterpå med vann :gjeiper:

Skrevet

Fuktig klut mens jernet er litt varm, er det som blir brukt her ;) Funker kjempe bra :)

Skrevet

Har samme problem! Får ett brunt belegg på jernet. Og for meg sitter det for godt til å kun bruke vann og klut ;/

Skrevet

Har du forsøkt å bruke fuktig klut mens jernet er varmt? Pass bare på å ikke brenne deg :)

Skrevet

Har du forsøkt å bruke fuktig klut mens jernet er varmt? Pass bare på å ikke brenne deg :)

Skrevet

Hm... Min rettetang er litt i underkant av ti år gammel, og har aldri hatt noe belegg på seg... Hvor mye stæsj har dere i håret før dere retter det ut, egentlig..? :vetikke:

Skrevet

Hehe, bare litt varmebeskyttende spray som kan føre til litt belegg :( Ikke noe utover det ;)

Skrevet

Jeg bruker fuktig klut med litt hvit Jif på når tanga er kald. :)

Skrevet

Neglebørste som jeg har bittelitt shampoo på funker som bare det :)

Skrevet

Går jo an å skrape vekk belegget med neggelen da ? :)

går jo også an å ta litt vann på en bomullspad, også tørke over etterpå med en tørr bomullspad? Når glattetanga ikke er på/varm da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...