AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #1 Skrevet 28. mai 2011 Rar overskrift men, det er det jeg skal frem til. I går møtte jeg en som jobber i butikk, og energien hans fikk meg til å smile uansett hva jeg gjorde. Jeg glemte alt og bare levde der og da. Såklart er det her en som skal selge og derav skal være imøtekommende, men jeg har aldri opplevd å bli så påvirket av noen jeg aldri har møtt før. Han kommenterte det til og med. Kommer kanskje til å møte på han igjen neste uke, synes dere jeg bør si noe? At energien hans smitter av på en måte jeg ikke opplever ofte? Eller vil det kanskje skremme livet av fyren. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #2 Skrevet 28. mai 2011 Japp, han på Kiwien her oppe. Skjer med alle, det. *ulykkelig forelska*
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #3 Skrevet 28. mai 2011 Rar overskrift men, det er det jeg skal frem til. I går møtte jeg en som jobber i butikk, og energien hans fikk meg til å smile uansett hva jeg gjorde. Jeg glemte alt og bare levde der og da. Såklart er det her en som skal selge og derav skal være imøtekommende, men jeg har aldri opplevd å bli så påvirket av noen jeg aldri har møtt før. Han kommenterte det til og med. Kommer kanskje til å møte på han igjen neste uke, synes dere jeg bør si noe? At energien hans smitter av på en måte jeg ikke opplever ofte? Eller vil det kanskje skremme livet av fyren. Jeg opplevde noe lignende en gang, da jeg studerte. Skulle ha gruppearbeid, og jeg var blitt satt på gruppe med en gutt jeg ikke kjente. De andre på gruppa var ganske sløve, så det endte med at han og jeg måtte jobbe alene. Det var en helt merkelig opplevelse, jeg kan ikke si det var kjærlighet ved første blikk akkurat, men det var en sånn energi som du kaller det, eller en kjemi som jeg ikke klarer å sette fingern på hva var for noe. Vi prata normalt sammen, var ikke noe åpenlys flørting ellernoe, men jeg bare følte at et eller annet kom kastende over meg, og da jeg kom hjem senere den dagen var jeg helt på styr, måtte høre på Tone Damlis "butterflies" på repeat hundre ganger og jeg klarte ikke å sitte stille, var helt fra meg av "følelser" Jeg tenkte først at det bare var jeg som ikke hadde likt noen på en stund og "desperasjonen" kom, men har ikke opplevd det så sterkt før, og det skal itt til før jeg gidder å innvolvere meg i noen. Og i løpet av en måned havna vi til sengs, med han som stor initiativtager, så mulig det ikke bare var jeg som merka the connection. For jeg har tenkt på det, når man opplever slik kjemi og kontakt med noen, om de ter mulig at bare den ene parten føler/merker det?
Steinar40 Skrevet 28. mai 2011 #4 Skrevet 28. mai 2011 For jeg har tenkt på det, når man opplever slik kjemi og kontakt med noen, om de ter mulig at bare den ene parten føler/merker det? Tror vi må skille litt på god personkjemi og (seksuell) attraksjon. Og da tenker jeg at personkjemi alltid vil være gjensidig, ellers er det ingen god personkjemi. Ser da bort ifra de tilfellene der den ene parten spiller en rolle. Slik f.eks en selger eller en såkalt "Don Juan" vil gjøre. Attraksjon derimot, tenker jeg kan være ensidig.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #5 Skrevet 28. mai 2011 Ja, men jeg snakker jo om når man opplever at man bare "klikker" med en person. Kan bare den ene merke det? Kan godt synes at en person er attraktiv uten å merke den samme type connection. Men da blir heller ikke for mitt vedkommende attraksjonen like opprettholdt lenger hvis man ikke føler at man klikker mentalt.
Steinar40 Skrevet 28. mai 2011 #6 Skrevet 28. mai 2011 Ja, men jeg snakker jo om når man opplever at man bare "klikker" med en person. Kan bare den ene merke det? Kan godt synes at en person er attraktiv uten å merke den samme type connection. Men da blir heller ikke for mitt vedkommende attraksjonen like opprettholdt lenger hvis man ikke føler at man klikker mentalt. Ja, det er det jeg tenker på. At man kan finne en person attraktiv uten at det blir noen mental connection (personkjemi). Imidlertid kan man også få en god personkjemi uten at det er noen attraksjon ellers. Så det er jo som alltid veldig vanskelig å vite hva et annet menneske føler. Uavhengig av hva man føler selv.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #8 Skrevet 28. mai 2011 Da må du si det til h*n og bytte psykiater ...
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #9 Skrevet 28. mai 2011 Jeg opplevde noe lignende en gang, da jeg studerte. Skulle ha gruppearbeid, og jeg var blitt satt på gruppe med en gutt jeg ikke kjente. De andre på gruppa var ganske sløve, så det endte med at han og jeg måtte jobbe alene. Det var en helt merkelig opplevelse, jeg kan ikke si det var kjærlighet ved første blikk akkurat, men det var en sånn energi som du kaller det, eller en kjemi som jeg ikke klarer å sette fingern på hva var for noe. Vi prata normalt sammen, var ikke noe åpenlys flørting ellernoe, men jeg bare følte at et eller annet kom kastende over meg, og da jeg kom hjem senere den dagen var jeg helt på styr, måtte høre på Tone Damlis "butterflies" på repeat hundre ganger og jeg klarte ikke å sitte stille, var helt fra meg av "følelser" Jeg tenkte først at det bare var jeg som ikke hadde likt noen på en stund og "desperasjonen" kom, men har ikke opplevd det så sterkt før, og det skal itt til før jeg gidder å innvolvere meg i noen. Og i løpet av en måned havna vi til sengs, med han som stor initiativtager, så mulig det ikke bare var jeg som merka the connection. For jeg har tenkt på det, når man opplever slik kjemi og kontakt med noen, om de ter mulig at bare den ene parten føler/merker det? Har opplevd det samme med min studiekompis jeg også...var helt merkelig,men samtidig godt og forvirrende.. Merket kjemien etter første samtale, alt var så naturlig..etter hvert kom blikkene og flørten, var så naturlig det også. For meg var han min kompis, alle andre trodde vi hadde noe på gang..flørt, blikk, lange samtaler på gangen, forseint inn til timene..ajaj så fint vi hadde det det :D Vi var aldri helt alene, men vi tok mye på hverandre, holdt omkring og var ganske så fysiske til tider.. Men, jeg bestemte meg for at dette ville jeg ikke ødelegge, vi har noe sammen, jeg kan ikke forklare, men det vil vare lenger enn en eventuell kjærlighet. Vi er fremdeles veeeldig glade når vi treffes/snakkes på fb...men selv om kjemien stemte aldri så bra,har jeg lagt han i "min flørtekompis for alltid skuffe" og der blir han værende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå