Gå til innhold

Til he***** med det sunne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke noen finne opp en pille man kan ta så man får i seg alt man trenger samtidig som det ikke øker vekta eller gir deg sykdommer av usunne ting eller uansett hva man spiste, om så gråstein?

Nå er jeg lei sunn mat. Jeg vil leve på cola, potetgull, pizza og pommes frites.

Og det kunne jeg også uten å ødelegge meg bare noen noen hadde finnet opp en vidunderpille eller noe.

Tenk å bare ta en pille til frokost og så er mann mett og tilegg har fått i seg alt man trenger? Tenk å bare ta en pille uten å måtte tenke på noe annet mat eller kunne spise det man vil uten at det ødela helsa?

Fyr opp DeLorean og send meg til fremtiden. Håper de har en pille der så man slipper og trene også. Så kan jeg sitte forran tv-en og gomle potetgull og drikke brus og samtidig se ut som en sexbombe.

Egentlig håper jeg de dropper pillen og heller bare lager en gass de slipper ut i lufta som påvirker alle så slipper jeg å huske på å "ta pillene mine". Så kan man enten la vær å spise eller spise hva man vil, så my man vil og fortsatt være sunn og frisk. Og de som vil leve som i gamle dr*** nåtiden kan jo sikkert det også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg vil ha 100 millioner takk :)

• Liker 1
Skrevet

And I want to be forever young. Finne opp en pille for det også?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er folk alltid ute etter en quick fix?

AnonymBruker
Skrevet

Latskap. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er folk alltid ute etter en quick fix?

Fordi der er kjedelig å trene kanskje? Å sunn mat er også kjedelig. Blir fort lei.

Hadde vært supert om en slik pille fantes, men tviler på det vil komme en slik pille :sukk:

AnonymBruker
Skrevet

I dag er det lørdag! Da kan du gomle potetgull og drikke brus foran TV-en, iallfall. Det er derfor de fant opp lørdagen :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kun hvis du har tankegangen som tilsier at en "må" unne seg noe på lørdager fordi en har vært så "flink".

AnonymBruker
Skrevet

Kun hvis du har tankegangen som tilsier at en "må" unne seg noe på lørdager fordi en har vært så "flink".

Nei, det tenker jeg ikke. Jeg tenker at jeg liker potetgull, at jeg har lyst på det og at jeg fint kan spise det i blant. Det har ingenting med å være flink eller ikke flink å gjøre, men med et avslappet forhold til mat, snop og trening.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trening er ikke kjedelig, og sunn mat er utrolig mye mer smakfullt enn den usunne som ofte er overlessa i fett, fløte og melk, sukker, og halvafbrikat som stort sett bare smaker salt.

Men greit, dere som haaater trening og sunn mat, og bare venter på at det skal bli lørdag så dere med god samvittighet kan skyfle i dere to poser chips, en boks is, en bøtte smågodt, en melkesjokolade, en pakke kjeks, en hjemmelaga pizza, cola og hva mer, dere kan slutte å trene og spise sunt. Men da vil jeg faaaaaen ikke høre ett jævla ord om hvor feite eller slarkete dere har blitt.

Bon appètit :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Til du over her: Fløte og smør er da vitterlig ikke usunn mat. Det finnes ikke transfett, sukrose eller andre typisk usunne ting i disse. Det er naturlig, næringsrik mat som mennesker har spist i mange hundre år. At de har et høyt kalorinivå betyr ikke automatisk at de er usunne.

Og at mat med smør og fløte ikke er godt er vel strengt talt heller ikke sant... ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synd det kuene spiser kan være usunt, da. Og det havner nødvendigvis i meieriproduktene.

AnonymBruker
Skrevet

Til du over her: Fløte og smør er da vitterlig ikke usunn mat. Det finnes ikke transfett, sukrose eller andre typisk usunne ting i disse. Det er naturlig, næringsrik mat som mennesker har spist i mange hundre år. At de har et høyt kalorinivå betyr ikke automatisk at de er usunne.

Og at mat med smør og fløte ikke er godt er vel strengt talt heller ikke sant... ;)

Jeg liker ikke melk eller fløte, så for meg smaker ikke mat dynka i melk noe som helst godt. Og hvor sunt er det med alt dynka i fløte hver dag? Fløtegratinerte ditt, fløtegratinerte datt. Det er ikke usunt i seg selv, men misbrukt hver dag, så danner det en del fett og dermed grunnlag for syt ala "ååå, jeg har lagt påmeg, buhu.." men å trene, nei takk! :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lov å fôre dyr med hva som helst her i Norge. Dessuten finnes både smør og rømme i økologiske varianter. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke melk eller fløte, så for meg smaker ikke mat dynka i melk noe som helst godt. Og hvor sunt er det med alt dynka i fløte hver dag? Fløtegratinerte ditt, fløtegratinerte datt. Det er ikke usunt i seg selv, men misbrukt hver dag, så danner det en del fett og dermed grunnlag for syt ala "ååå, jeg har lagt påmeg, buhu.." men å trene, nei takk! :)

"Misbrukt" hver dag, danner all mat fett. Man kan spise seg feit på både nøtter, frukt, egg og andre typisk sunne matvarer, bare man spiser nok. Og ja, dette gjelder også smør og fløte. Spiser man for mye, uavhengig av hva slags mat det er snakk om, ja da legger man på seg.

Dette betyr selvsagt ikke at maten er usunn. Usunn mat er usunn fordi den inneholder stoffer som er skadelige for kroppen, ikke fordi den har potensiale til å gjøre at man legger på seg (= inneholder kalorier, noe all mat gjør)...

AnonymBruker
Skrevet

Forresten så har vi både drevet økologisk og uøkologisk.

Uøkologiske kuer spiser gress der det er brukt sprøytemidler av diverse slag til å fjerne ugresskvaster som høymoler, tistler og annet i store kvanta. Dersom man er ekstremt ømfintelig så kan en faktisk reagere på den giften, og kunstgjødselen som blir dynket i jorden for å oppnå at gresset vokser kraftigere og saftigere, sant.

Uøkologisk så brukes aldri noen gifter eller kunsttilsettninger.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men det sier seg selv at skal man ned i vekt, så kan man vel ikke drikke en liter melk for dagen og ha fløte på alt en ser? Det første venninnen min måtte kutte ut når hun gikk ned fra 120 kg var meieriprodukter, i allefall slik hun inntok de.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi der er kjedelig å trene kanskje? Å sunn mat er også kjedelig. Blir fort lei.

Hadde vært supert om en slik pille fantes, men tviler på det vil komme en slik pille :sukk:

Å gjøre noen kjedelige ting er bra for en. Ikke rart forhold ikke varer når alt skal komme rekendes på ei fjøl. Skulle heller kommet en pille for bedre selvdisiplin.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes sunn mat er godt jeg.

Grovt brød med godt og sunt pålegg.

Middager med rikelig grønnsaker og frukt til mellommåltid. Har ikke behov for sukkerkliss og chips når man spiser sunn mat i riktig mengde.

Etter at jeg sluttet med daglig mineralvanns inntak og gikk over til vann og juice istedet har jeg også fått mindre migrene.

Sunn mat blir akkurat så godt som du gjør det til - lager du sunn mat du ikke liker så kan du takke deg selv. Og jeg er kresen - spesielt når det gjelder grønnsaker - så jeg vet hva jeg snakker om.

AnonymBruker
Skrevet

Det var da voldsomt å mye kjeft man skal få fordi man ikke liker å trene og ikke liker sunn mat. :roll: Jeg synes trening er kjedelig. Ja å hva så? Har ikke sagt noe om at jeg ikke trener eller spiser sunt. Sa bare at trening er kjedelig og sunn mat er kjedelig. Så ro dere ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...