MarianneE Skrevet 11. november 2003 #1 Skrevet 11. november 2003 :o Hva skal man mene om dette? www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=201061
Gjest Tex Skrevet 11. november 2003 #2 Skrevet 11. november 2003 Enda mer som skal oppta butikkhylleplass....
Tusenfryd Skrevet 11. november 2003 #3 Skrevet 11. november 2003 Må jeg mene noe? Skal butikker kun inneholde det jeg vil kjøpe? Er det det jeg skal mene?
Glitterchick Skrevet 11. november 2003 #4 Skrevet 11. november 2003 Syns ikke det er noe å sperre opp øynene for. Mange har blitt mer bevisste på å ikke kjøpe amerikanske varer etter USAs krigføring i Irak. Kjenner mange som bl. a. har sluttet å røyke amerikanske røykmerker, så hvorfor ikke drikke ett alternativ til coca cola? Coca Cola er ett av verdens største selskaper (om ikke det største?) og deres politikk burde egentlig være nok til å finne alternativer.
ehu Skrevet 11. november 2003 #5 Skrevet 11. november 2003 Greit nok det, men den bør jo smake rimelig bra skal den selge. Ser ikke noen grunn til at man ikke skal utfordre de amerikanske selskapenes overlegenhet på markedet.
Diva Skrevet 11. november 2003 #6 Skrevet 11. november 2003 Hvorfor finne på enda en Cola-plagiat da ??? Hva med å heller finne en annen leskedrikk i stedet ? Det kryr av forskjellige "Colaer"... Skjønner at de vil boikotte de store amerikanske konsernene, men hvorfor lage enda en lissomCola ? Mye annet godt man kan produsere ?
Gjest Emera Skrevet 11. november 2003 #7 Skrevet 11. november 2003 Hvorfor finne på enda en Cola-plagiat da ??? Hva med å heller finne en annen leskedrikk i stedet ? Det kryr av forskjellige "Colaer"... Skjønner at de vil boikotte de store amerikanske konsernene, men hvorfor lage enda en lissomCola ? Mye annet godt man kan produsere ? Enig! Men det skal visst være en "muslimvariant" av det meste, virker det som. Jeg får oftere og oftere følelsen av av den vestlige verden ikke er god nok for en del muslimer. At det er DER problemet egentlig ligger. Dette gjelder helt sikkert ikke ALLE muslimer, jeg må få med det!
Glitterchick Skrevet 11. november 2003 #8 Skrevet 11. november 2003 Enig i at det kanskje ikke er mest oppfinnsomt å lage en colakopi, men det plager meg ikke. Emeraldine, ang. din påstand om at muslimer ønsker en "muslimvariant" av det meste, hva annet kan du komme på i farten? Bortsett fra halalpizza? Og den kommer nok ikke av at de ikke synes den vestlige verden er god nok, men fordi det ikke har vært noe særlig utvalg av pizza med kjøtt, men uten svinekjøtt.
waco Skrevet 11. november 2003 #9 Skrevet 11. november 2003 Esmeraldine..... Hva er galt med å forbedre den vestlige verden? Skjønner hva du mener med at musmlimer ikke føler seg bra nok for den tredje verden, f eks muslimske israelere får ikke kjøpt landjord i apartheidstaten israel, og Usa fritar bare innbyggere fra kristne og vestlige land visumplikten... Mellom 4 og 5000 muslimer er arrestert i Usa uten dom.... "varetekt".... Europa og særlig norge har lært enormot mye av muslimsk kultur og tankegods, f eks har vi idag lov til å holde matbutikkene senere enn klokka 17 på hverdager.... Waco Og det vakke lov dengang jeg var liten...!
Gjest Emera Skrevet 11. november 2003 #10 Skrevet 11. november 2003 Jeg formulerte meg litt klønete når det gjelder det med "muslimvariantene." Hvis jeg skal gå i dybden om dette, vil det bli et laaangt innlegg, så derfor beklager jeg formuleringen. Waco: Jeg tror ikke jeg helt skjønner hva du mener..?
Gjest freedom Skrevet 11. november 2003 #11 Skrevet 11. november 2003 Denne saka er et eksempel på muslimenes antiamerikanske propaganda. Alt amerikansk (etter hvert også vestlig) skal boikottes og motarbeides, alt islamsk skal framheves og gjennomføres så langt som mulig. Islam er en global, imperialistisk bevegelse som vil legge under seg alt og alle. USA og Vesten står øverst på fiendelisten fordi her ligger den største økonomiske og militære makta. Imens taler muslimene søtt om fred og vennskap med ikke-muslimene i Europa for å villede dem og føre dem bak lyset når det gjelder deres egentlige hensikter. Beware of Muslims speaking softly and making promises!
Gjest care Skrevet 11. november 2003 #12 Skrevet 11. november 2003 "åndelig tilsetting"....ja ja, etter min mening skal du være bra dum om du går på den der.... :blunke:
ivanka Skrevet 11. november 2003 #13 Skrevet 11. november 2003 spør du meg er det markedsliberalismen som er den skumleste globale imperialitiske bevegelsen hele verden trues av. ey, freedom, er du viktor norman og george bush's mutantbastard eller?
Gjest Poirot Skrevet 11. november 2003 #14 Skrevet 11. november 2003 Samma for meg. Smaker sikkert som jolly-cola uansett.
Gjest lurven Skrevet 11. november 2003 #15 Skrevet 11. november 2003 jeg drikker cola fordi det smaker godt.. ikke av politiske grunner
Augustine Skrevet 11. november 2003 #16 Skrevet 11. november 2003 Hei Waco Tror du virkelig at det har noe med islam å gjøre at butikkene har lengre åpningstid? Da er du historieløs. Denne prosessen var nok ganske vestlig. I USA er butikkene "alltid" åpne, forresten Jeg vet ikke om noe spesielt positivt ved islam jeg. Det er fordi det aldri er noen som bryr seg om å fortelle om det på en saklig måte. Selger ikke det, vet du. Fortell gjerne om det du, Waco, om noe som er positivt med islam sett med vestlige øyne.
waco Skrevet 11. november 2003 #17 Skrevet 11. november 2003 Augustine..... historieløs kan jeg nok godt være... men alle vet at det var innvandrerbutikkene i Oslo sentrum som først provoserte "lukketidsloven" på åttitallet i Norge....den loven eksisterer ikke lengere, nå heter det "åpningstidsloven" eller no sånt.... Jeg går også så langt som å påstå at flerparten av disse innvandrerne var muslimske.... Waco
Patsy Skrevet 11. november 2003 #18 Skrevet 11. november 2003 Til freedom: Du skrev: Denne saka er et eksempel på muslimenes antiamerikanske propaganda. Men du tar feil. Denne saken er snarere et eksempel på at VG trenger en fet overskrift. Jeg er selv journalist, og vi skulle lage et innslag om denne saken på tv i dag. Men det viste seg at denne colaen slett ikke er en protest mot USA, snarere et nytt produkt som nå også lanseres i Norge. Vi lagde ikke sak på colaen fordi det vi leste i avisen i dag ikke stemmer. Og et nytt produkt må vel også muslimer få lov til å distribuere?
Patsy Skrevet 11. november 2003 #19 Skrevet 11. november 2003 Til freedom: Du skrev: Denne saka er et eksempel på muslimenes antiamerikanske propaganda. Men du tar feil. Denne saken er snarere et eksempel på at VG trenger en fet overskrift. Jeg er selv journalist, og vi skulle lage et innslag om denne saken på tv i dag. Men det viste seg at denne colaen slett ikke er en protest mot USA, snarere et nytt produkt som nå også lanseres i Norge. Vi lagde ikke sak på colaen fordi det vi leste i avisen i dag ikke stemmer. Og et nytt produkt må vel også muslimer få lov til å distribuere?
waco Skrevet 11. november 2003 #20 Skrevet 11. november 2003 Patzy, man er ganske evneveik om man ikke forstår at Coca Cola i aller høyeste grad symboliserer Usa...og deres verdensherredømme (man får jo coca cola flere steder enn rent vann). Ergo er all konkurranse mot Coca Cola også inderekte mot Usa... Dere journalister mangler evnen til å se helhet tror jeg... Waco
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå