AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 Skal reise med Hurtigruten og reisetiden er 14 timer, nattseiling. Lugar er dyrt i juni og vurderer derfor reise uten. Hva sier reglene om å sove i det frie rom? Kan jeg bare finne meg en sofa og legge meg på?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #2 Skrevet 29. mai 2011 Jeg har ofte reist med Hurtigruta uten lugar over natta (student på vei mellom hjemsted og studiested). Jeg har pleid å finne meg en sofa å sove på, gjerne litt bortgjemt i en krok for meg selv. Ingen har noen gang sagt noe på dette. Men de liker ikke at man ligger og drar seg på sofaen på dagtid, naturlig nok. Så lenge du tar hensyn, er litt diskret og ikke f.eks. ligger med skoene oppi sofaen så er det neppe noe problem. Det største problemet synes jeg er at de nyeste hurtigrutene har ganske få sofaer som er noe særlig å ligge på om natta. Det går mye i stoler, og sofaene er ofte smale, harde og formet i buer og slikt. De er jo egentlig beregnet å sitte på, ikke som soveplass. God tur!
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #3 Skrevet 29. mai 2011 Ja, jeg har gjort det flere ganger, men forbered deg på en fæl natt! Sørg for ørepropper, turistene er oppe tidlig for å se på havet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå