Gå til innhold

Lignende bøker som «Mannen som elsket Yngve»

Anbefalte innlegg

Gjest döderlein
Skrevet

Jeg liker spesielt bøkene til Tore Renberg og Erlend Loe. Har lest nesten alle bøkene de har skrevet nå, og trenger derfor noen lignende. Har noen av dere tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du kanskje lese Bikubesong av Frode Grytten?

Skrevet

Ja, og Få meg på for faen av Olaug Nilsen.

Gjest döderlein
Skrevet

Okei, de skal jeg kikke på. Tusen takk for tips! :D

Skrevet

Ja, og Få meg på for faen av Olaug Nilsen.

Jeg elsker Tore Renberg, men fikk lite ut av Få meg på for faen, syns ikke den stiller i samme genre som Jarle Klepp- bøkene.

Hva med Lars Saabye? Har du lest Beatles?

Gjest döderlein
Skrevet

Har ikke lest noe av Lars Saabye, så kanskje det hadde vært noe?

Skrevet

Har ikke lest noe av Lars Saabye, så kanskje det hadde vært noe?

Å herregud, løp til biblioteket og be de skaffe deg Beatles i morgen den dag! Er sikker på du kommer itl å like den! :)

Skrevet

Beatles hadde iallefall vært noe..tidlig Saabye-Christensen er litt annerledes..

Gutten som ville være en av gutta

Beatles

Bly

Herman

Kos deg med lesning!

Ps Sukkersug av Sverre Knudsen er også i samme sjanger, en av mine favoritter!

Gjest döderlein
Skrevet

Å herregud, løp til biblioteket og be de skaffe deg Beatles i morgen den dag! Er sikker på du kommer itl å like den! :)

Wehey, gleder meg! Har lenge lett etter noe som kan måle seg med Jarle Klepp-bøkene. Er et eller annet med dem. Kanskje det at jeg gjerne vil gifte meg med han... neida.

Joda.

Skrevet

Wehey, gleder meg! Har lenge lett etter noe som kan måle seg med Jarle Klepp-bøkene. Er et eller annet med dem. Kanskje det at jeg gjerne vil gifte meg med han... neida.

Joda.

Gifte deg med Jarle? Tror ikke en Jarle- aktig mann hadde vært det dårligste valget ;) Har du også lest Charlotte Isabelle Hansen og den etter der igjen? (husker ikke hva den het?)

;)

Gjest döderlein
Skrevet

Gifte deg med Jarle? Tror ikke en Jarle- aktig mann hadde vært det dårligste valget ;) Har du også lest Charlotte Isabelle Hansen og den etter der igjen? (husker ikke hva den het?)

;)

Absolutt ikke! Jarle Klepp er mannen for meg. Synd han kun finnes i bøkene om han, haha. Ja, har lest alle bøkene om Jarle. :) Liker dem ALLE! Ahhh

Skrevet

*fnis* Så det er flere her som er småforelska i Jarle?

Men nei, jeg har ingen tips. Noen her nevner Beatles, men jeg likte ikke den i det heletatt! I grunn ikke så glad i Lars Saabye Christensen... Men du kan jo prøve!

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Så greia er vel at du liker oppvekstromaner og hverdagsromaner skrevet av norske forfattere?

Som flere andre nevner her; Grytten og Saabye er i samme gata, du kommer til å like begge. Og les Ingvar Ambjørnsen (Den siste revejakta, hvite niggere, og novellesamlingene hans)

Kanskje du kommer til å like Perlebryggeriet av Jenny Hval også, den er ikke en oppvekstroman, men den er fryktelig god, og handler om en jente i begynnelsen av tyveårene som opplever verden litt merkelig.

Norwegian Wood av Haruki Murakami handler også om oppvekst/ungdomstid og den kommer du helt sikkert til å like.

Og; gå til biblioteket og hør, de er som regel skikkelig ålreite og hjelpsomme, og du kommer ut med flere bøker enn du skulle tro var mulig :)

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje "Juggel" av Heidi Linde er noe for deg? Ellers kan du sjekke ut "Skyskraperengler" av Tove Nilsen og kanskje "Poplene på St. Hanshaugen" av Bjørg Vik.

Jeg stiller meg forøvrig helhjertet bak "Beatles" - det er mye av Lars Saabye Christensen jeg ikke har sansen for, men akkurat Beatles er fantastisk!

Skrevet

Jeg liker spesielt bøkene til Tore Renberg og Erlend Loe. Har lest nesten alle bøkene de har skrevet nå, og trenger derfor noen lignende. Har noen av dere tips?

Hva med Beatles, av Saabye Christensen?

S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...