Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jo nesbø anbefales også :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo Nesbø og Dan Brown skriver utrulig bra! Spenning / krim :popcorn:

Skrevet

Jeg har sikkert allerede anbefalt denne i førti andre tråder, men det er fordi jeg mener det altså :sjenert:

Jeg døde litt inni livet mitt første gangen jeg leste "1984" av George Orwell. De siste femti sidene holdt jeg nesten pusten, og da jeg var ferdig klarte jeg ikke å slippe permen. Jeg hadde strigrått uten å merke det, og jeg måtte bare snu boka og begynne på nytt.

Anbefaler å lese den på engelsk, den eneste norske oversettelsen er grusomt dårlig håndverk. Ser ut som hele boka har blitt kjørt gjennom en tidlig betaversjon av google translate.

(Også anbefaler jeg å se filmen etterpå for å se en av filmhistoriens beste skuespillerprestasjoner.)

Skrevet

Jeg har aldri lest noe særlig krim, men jeg husker at jeg likte Kjerringbissel av Minette Walters da jeg leste boken for mange år siden.

Jeg vil anbefale The Catcher in the Rye av J. D. Salinger, en av mine favoritter. Jeg leste Extremely Loud and Incredibly Close av Jonathan Safran Foer en stund tilbake, og selv om jeg ikke vil karakterisere den som "fantatisk" synes jeg det var en fin bok verdt å lese.

Skrevet

"The Help".

Jeg leste den på engelsk i fjor, lenge før den kom til Europa, men ser den er kommet her på norsk også.

AnonymBruker
Skrevet

Skrev det tidligere i ett annet innlegg- Glemte minner av Rannveig Marit Mindresunde, en veldig vakker bok:) Den ga meg mye!

Skrevet

Klassiske kjærlighetshistorier? Les Jane Austen sin bøker.

Spenningsbøker? Les "People of the Book" av Geraldine Brooks. Eller "The Historian" av Elizabeth Kostova.

Bøker du lever deg inn i til siste side? Alle bøkene til Kate Morton, spesielt "Den glemte hagen."

...Nå fikk jeg utrolig lyst til å legge meg til på ei solfylt, barnefri strand med en iskald cola og ei rykende fersk bok av Kate Morton... :sol:

Skrevet

Kjekt at det fortsatt kjem tips i denne tråden. Eg må setje meg ned og notere!

For tida er det Jo Nesbø, men eg tykte at Rødstrømpe starta litt kjedeleg...

Boka etter denne vert truleg ei Jane Austen bok :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også på jakt etter bøker som "griper" meg skikkelig. Blir så skuffet når jeg har lest en bok, også sitter jeg igjen med følelsen av at den var "helt grei".

Tre bøker som jeg har blitt veldig grepet av, av typen "klarer ikke legge fra meg" er Historikeren av Elizabeth Kostova samt Vindens skygge og Engelens spill av Carlos Ruiz Zafón. Selv om jeg er "voksen" elsker jeg Harry Potter-bøkene over alt på jord, men kan være det er en nostalgi-greie. Disse er bøker jeg skulle ønske jeg ikke hadde lest, slik at jeg kunne oppleve å lese dem igjen for første gang.

Skrevet

Mine anbefalinger:

Ken Follet

- Stormenes tid/katedralen (egentlig en bok, men den kommer i to bind på norsk)

- I all evighet

Shantaram av Gregory David Roberts

"Havets katedral" av Ildefonso Falcones.

Har lest disse selv, og ELSKET dem!

I tillegg anbefaler jeg ALLE og lese Audrey Niffenegger; Den Tidsreisendes Kvinne.

AnonymBruker
Skrevet

"Raising boys without Men" av Peggy Drexler. Koster under hundrelappen, veldig god bok som forklarer mye om hvorfor gutter blir som de blir, hvorfor kvinner møter så mange fordommer, hvordan det er å være singelmor, hvorfor samfunnet har så mange fordommer mot singelmødre, og en hel masse andre gode tanker. :)

Skrevet

Jamie Ford - Hotellet på hjørnet av bitter og søt.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Signerer de som har anbefalt Historikeren av Elizabeth Kostova, den er fantastisk. Har kjøpt to ekseplarer av den i tilfelle den ene blir frynsete :fnise:

Ellers liker jeg veldig godt

Muleum av Erlend Loe,

Dette blendende fravær av lys av Tahar Ben Jelloun

Nice girls don`t have fangs av Molly Harper

Skrevet

Signerer de som har anbefalt Historikeren av Elizabeth Kostova, den er fantastisk. Har kjøpt to ekseplarer av den i tilfelle den ene blir frynsete :fnise:

Hm.. den har stått i hyllen min i nærmere 5 år nå. Tror jeg la den til side fordi jeg ville lese Dracula først (av grunner jeg ikke husker). Kanskje på tide å finne den frem...?

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

FINN DEN FREM SPORENSTREKS!

:fnise:

Skrevet

Har tips til serier da :sjenert:

Sagaen om isfolket

Heksemesteren

Lysets rike

Trollruner

Ulveøyne

Rimfrost

Knallbrae bøker! :D

Skrevet

Mange av mine favoritter siste året er allerede nevnt

- To kill a mockingbird

- The timetravellers wife

Er nydelige bøker. Anbefaler veldig!!

- Sangen om den røde rubin og Lasso rundt fru Luna, av Agnar Mykle er fantastiske. Elskar språket hans.

- Kompani Orheim, av Tore Renberg, den mest sannferdige oppvekstromanen frå nittitalet eg har lest.

Kjem ikkje på flere no, men det kan kome meir etterkvart.

Skrevet

"Lolita" av Vladimir Nabokov er en bok jeg gjerne leser om og om igjen.

"oppstandelse" av Lev Tolstoy. Ikke av hans mest kjente, men en av hans beste synes jeg.

"Middlesex" og" The virgin suicides" av Jeffrey Eugenides.

"Mannen som elsket Yngve" av Tore Renberg er en av mine norske favoritter.

"Mesteren og Margarita" og "Fatale egg" av Michail Bulgakov.

Skrevet

Harry Potter-bøkene er helt fantastiske. Liker også veldig godt kabalmysteriet av Jostein gaarder. Lolita av vladimir nobokov bør absolutt leses!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...