Kløftfrid Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 Eg har vorte lesegal i det siste, men tykkjer ofte bøkene eg har lese ikkje gir meg noko ekstra. Heilt greit liksom. Har lyst å lese ei bok som ein verkeleg vert "blown away" av, uansett sjanger. Har du tips til ei fantastisk bra bok?
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 Donna Tartts Den hemmelige historien er veldig bra. Bøkene om The no 1 ladies' detective agency er også veldig fine.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #4 Skrevet 27. mai 2011 De to bøkene jeg har blitt mest "blown away" av de siste årene er "Vindens skygge" og "Balansekunst". Fantastiske leseopplevelser som setter spor. 1
Envy Skrevet 27. mai 2011 #5 Skrevet 27. mai 2011 De gales hus av Karin Fossum var en bok som overrasket meg veldig positivt. En annen bok, som virkelig "swept me away" er Håndtering av de udøde, av John Ajvide Lindqvist. Har foreløpig lest den boka 3 ganger, men ser ikke bort ifra at det blir fler
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #6 Skrevet 27. mai 2011 Mine anbefalinger: Milan Kundera - Tilværelsens uutholdelige letthet Ken Follet - Stormenes tid/katedralen (egentlig en bok, men den kommer i to bind på norsk) - I all evighet - Kjempenes fall - Nålen (klassiker!) John Irwing - Hotell New Hampshire - Garps bok (ikke fall for fristelsen til å se filmen, der er katastrofalt dårlig) Lawrence Hill - Noen kjenner mitt navn Mitch Albom - Tirsdager med Morrie Paulo Coelo - Veronica vil dø C.J. Sansom - Vinternatt i Madrid Hvis du liker krim anbefaler jeg Harlan Coben eller Jo Nesbø. 1
Lunivere Skrevet 27. mai 2011 #7 Skrevet 27. mai 2011 Tusen Strålende Soler - Khaled Hosseini. Et glass melk, takk - Herbjørg Wassmo. Hendelser ved vann - Kerstin Ekman. 1
Anglofil Skrevet 28. mai 2011 #8 Skrevet 28. mai 2011 The Remains of the Day av Kazuo Ishiguro Mvh Yvonne 1
andemor Skrevet 28. mai 2011 #10 Skrevet 28. mai 2011 Vil også abefale Milan Kundera og Ken Follett. I tillegg disse: Shantaram av Gregory David Roberts Barnepiken av Kathryn Stockett Glass og aske av Ann Syrehn Tomasevic 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #11 Skrevet 28. mai 2011 John Irving: En bønn for Owen Meany. Morsom og gripende på samme tid. 1
Inx Skrevet 28. mai 2011 #12 Skrevet 28. mai 2011 Ludde serien.. Dyptpløyende samfunnskritikk fra en tøykanin! 6
Sofiemor Skrevet 28. mai 2011 #13 Skrevet 28. mai 2011 Tusen Strålende Soler - Khaled Hosseini. Et glass melk, takk - Herbjørg Wassmo. Hendelser ved vann - Kerstin Ekman. Den er fiiiiin:)
Gjest Cosette Skrevet 28. mai 2011 #14 Skrevet 28. mai 2011 Det hadde hjulpet veldig hvis du hadde gitt en liten indikasjon på hva du liker å lese? De bøkene jeg liker best er gjerne ikke de typisk "folkelige" bøkene som Drageløperen, Shantaram etc (ikke et vondt ord om disse bøkene, altså). Så mulig noe av det jeg nevner er litt for heavy om man kun ønsker litt lett sommerlitteratur. Noen klassikere jeg liker godt (noen på engelsk, men finnes også oversatt til norsk): *Regine Deforges: Den blå sykkelen *Mario Vargas Llosa: Rampejenta *Alexandre Dumas: Greven av Monte Cristo *Victor Hugo: De elendige *Ernest Hemingway: A Farewell To Arms *William Faulkner: As I Lay Dying *J.M. Coetzee: Disgrace *Jane Austen: Pride and Prejudice *Jules Verne: Kaptein Grants barn *F. Scott Fitzgerald: The Great Gatsby 1
Kløftfrid Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #15 Skrevet 28. mai 2011 Flott med mange tips!! Eg har aldri opplevd at eg har lyst å lese ei bok fleire gonger, og har utruleg lyst å oppleve det! Eg har vel eigentleg ingen favorittsjanger, men eg likar ikkje så godt fantasy eller kva det heiter, der alt er frå ei heilt anna verd. Det eg likar må vere røyndomsnært, og då meiner eg at det må handle om noko som KAN opplevast, men ikkje nødvendigvis at det er noko dei fleste opplev. Dårleg forklart, men eg er eigentleg litt søkjande og open for forslag
Brunhilde Skrevet 28. mai 2011 #16 Skrevet 28. mai 2011 Boktyven! Den er helt fantastisk! Ja, det er en flott bok, den kan jeg også anbefale. Ellers er jeg enig i at bøkene til Isabel Allende er vel verd å bruke tid på, likeså bøkene til Amy Tan. Sist, men ikke minst, vil jeg anbefale "Ville svaner - tre døtre av Kina" av Jung Chan. En helt fantastisk bok som jeg håper jeg husket helt rett tittel på, er noen år siden jeg leste den sist. 1
Spirali Skrevet 28. mai 2011 #17 Skrevet 28. mai 2011 Jeg er også blitt helt gal etter bøker, så denne tråden vi jeg nok følge. Mine siste favoritter er "Saras nøkkel" av Tatiana de Rosnay. "Glassblåseren fra Murano" av Marina Fiorato. "Saman er ein mindre aleine" av Anna Gavalda. "Havets katedral" av Ildefonso Falcones.
SkalNED Skrevet 28. mai 2011 #18 Skrevet 28. mai 2011 Eg har vorte lesegal i det siste, men tykkjer ofte bøkene eg har lese ikkje gir meg noko ekstra. Heilt greit liksom. Har lyst å lese ei bok som ein verkeleg vert "blown away" av, uansett sjanger. Har du tips til ei fantastisk bra bok? Bokelskere.no er et mekka for alle som liker å lese,der finner du enkelt masse bra bøker 1
Gjest Tigress Skrevet 28. mai 2011 #19 Skrevet 28. mai 2011 "Saman er ein mindre aleine" av Anna Gavalda, må vere den beste boka eg har lese på år og dag, fantastisk bok. "The Curious Incident of the Dog in the Nighttime" av Mark Haddon. "Life og Pi" av Yann Martell. "Mannen som elsket Yngve" av Tore Renberg. "Ville svaner" blei nemnt, også er bra bok.
Gjest Lille-pus Skrevet 28. mai 2011 #20 Skrevet 28. mai 2011 Som nevnt; "The Pillars of the Earth" av Ken Follet. Den blir jeg tydeligvis aldri lei av Eller kan en klassiker som "Alkymisten" av Paulo Coelho være et godt tips. Jeg har lest den flere ganger 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå