Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg reagerer på omtrent ALT av sjampoer, og begynner å bli temmelig desperat. Hodebunnen min er stort sett tørr og kløende, og den sjampoen jeg tåler best er faktisk Head & Shoulders for sensitiv hud. Heller ikke den er bra nok, så jeg leter etter noe som funker.

Mange skryter av Rosemary-sjampoen fra Green People, men denne reagerte jeg veldig kraftig på - klødde helt vilt og det falt av store, tørre flak :overrasket: Nå har jeg bestilt Aloe Vera-sjampoen i stedet - er den bedre?

Eventuelt andre råd?

Kan legge til at jeg har prøvd alt av "milde" sjampoer fra apoteket, fungoral, diverse midler mot eksem osv. Vet ikke om jeg har eksem i det hele tatt, men det klør i alle fall noe helt ekstremt... :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå funker jo rosemary-shampooen kjempefint for meg (har psoriasis i hodebunnen, samt er veldig tørr), men andre som også har funket kjempebra (det er ikke så mange av dem) er blant annet en aloe vera-shampoo fra Jason. Så det er jo verdt å prøve ihvertfall, Green People har jo snille ingredienser. :jepp:

Jeg reagerer faktisk ikke på Burt's Bees shampooen min heller (very volumizing), noe som er kjempegøy for nå kan jeg endelig bruke noe annet enn flasshampoo eller sensitivshampoo. Volumshampoo er gøy. :fnise:

Skrevet

Da skal jeg prøve en av dem hvis denne ikke fungerer. :)

Kan jo være noe i Green People jeg ikke tåler :vetikke: Synes det er så rart at jeg ble verre av Rosemary-sjampoen - alle andre liker den jo så godt! :sur:

Hvordan vet man forresten om det er psoriasis man har? Har alltid lurt veldig på det, for jeg har ikke eksem noe annet sted på kroppen.

AnonymBruker
Skrevet
Denne fungerte for meg da jeg hadde samme problem som deg :)
Skrevet

Da skal jeg prøve en av dem hvis denne ikke fungerer. :)

Kan jo være noe i Green People jeg ikke tåler :vetikke: Synes det er så rart at jeg ble verre av Rosemary-sjampoen - alle andre liker den jo så godt! :sur:

Hvordan vet man forresten om det er psoriasis man har? Har alltid lurt veldig på det, for jeg har ikke eksem noe annet sted på kroppen.

Jeg har vært hos legen og fått det konstatert. Det er ikke så ille at jeg ikke klarer å holde det i sjakk heldigvis, men det tok meg laaaang tid å finne den rette shampooen som passet for meg (reseptshampoo funket ikke). Jeg har hatt et shampoobudsjett som ikke ligner grisen opp gjennom årene. :fnise:

Det som kjennetegner psoriasis er vel kløen pluss at du kan pirke av flak av huden. Jeg har blitt fortalt at det ser litt ut som mugg. :gjeiper:

Skrevet

Denne fungerte for meg da jeg hadde samme problem som deg :)

Takk :)

Det som kjennetegner psoriasis er vel kløen pluss at du kan pirke av flak av huden. Jeg har blitt fortalt at det ser litt ut som mugg. :gjeiper:

Herlig... :ler:

Kløe - check

Pirke av flak - check

Og så får jeg blod under neglene når jeg klør (er skikkelig dårlig på å la det være i fred). Har gode og dårlige perioder.

Håper virkelig én av disse sjampoene kan fungere for meg også.

Skrevet

Jeg reagerer på omtrent ALT av sjampoer, og begynner å bli temmelig desperat. Hodebunnen min er stort sett tørr og kløende, og den sjampoen jeg tåler best er faktisk Head & Shoulders for sensitiv hud. Heller ikke den er bra nok, så jeg leter etter noe som funker.

Mange skryter av Rosemary-sjampoen fra Green People, men denne reagerte jeg veldig kraftig på - klødde helt vilt og det falt av store, tørre flak :overrasket: Nå har jeg bestilt Aloe Vera-sjampoen i stedet - er den bedre?

Eventuelt andre råd?

Kan legge til at jeg har prøvd alt av "milde" sjampoer fra apoteket, fungoral, diverse midler mot eksem osv. Vet ikke om jeg har eksem i det hele tatt, men det klør i alle fall noe helt ekstremt... :forvirret:

Bra du prøver aloe vera shampoen. bare husk at det er mye dårlige aloe vera produkter der ute.

Selv bruker jeg aloe vera jojoba shampo og balsam som jeg syns er supert klør ikke lenger og kvittet meg med flass.

bare send meg en pm hvis du vil ha nettadressen til butikken deres. forstår at det ikke er lov å reklamere.

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min har slitt med flass/tørr hodebunn, men for eksempel fungoral fungerte ikke, ikke andre apotekshampooer mot hverken flass, seboreisk eksem eller tørr hodebunn heller. Jeg kjøpte en flasshampo fra Phyto (http://www.feelunique.com/p/Phyto-Phytheol-Force-1-Shampoo-100ml), og den har hjulpet masse :) Bruker selv andre produkter av merket og liker dem godt.

Jeg vet ikke hva som er årsaken til hans tørre hodebunn, det kan være stress... ellers vet jeg at både moren og mormoren hans har psoriasis, men han har ikke så voldsomt eksem, bare periodevis mye flass.

Skrevet

Samboeren min har slitt med flass/tørr hodebunn, men for eksempel fungoral fungerte ikke, ikke andre apotekshampooer mot hverken flass, seboreisk eksem eller tørr hodebunn heller. Jeg kjøpte en flasshampo fra Phyto (http://www.feelunique.com/p/Phyto-Phytheol-Force-1-Shampoo-100ml), og den har hjulpet masse :) Bruker selv andre produkter av merket og liker dem godt.

Takk for tips, men ser det er SLS i denne... Nå vet ikke jeg om det er det jeg reagerer på, men har skjønt det sånn at det i alle fall ikke gjør sensitiv hodebunn bedre?

AnonymBruker
Skrevet

Det kan nok stemme det :) Selv om samboern sitt hår/hodebunn har blitt bra, kan det jo hende du reagerer på dette. Og jeg vet også at SLS ikke skal være bra om man har tørr hodebunn, så sikkert lurt å prøve noe annet.

Skrevet

Jeg har en , tørr og kløende hodebunn. Men jeg flasser aldri og det begynner å klø dagen etter jeg har vasket håret med shampo(jeg bruker sunsilk). Vet ikke om det er shampoen eller noe annet :frown: Noen tips? :)

Gjest Tjoms
Skrevet

Aloe Vera sjampoen fra Green People reddet hodebunnen min, i løpet av få dager var hodebunnen langt bedre. Den gjorde dog ikke håret mitt store tjenestene, så jeg bruker nå denne istedet.

Husk at ting som sukker, hvete, melk, syntetisk mat, og gjær kan bidra til sår hodebunn også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...