Gå til innhold

Hvorfor er Israel med på melodi Grand Prix?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det et hån mot verdens araberland? Landet ligger jo inneklemt mellom Libanon, Syria, Jordan og Egypt, - Altså ligger ikke på det Europeiske kontintentet i det hele tatt, men midt i midtøstenland.

Jeg blir helt dårlig av hvor mye handel Norge har med slike røverstater som Israel, f eks har KVINNEforsvarsministeren Devold handlet miletærdritt for 120 millioner av disse jødene, et land hvor miletærplikten er obligatorisk i tre år for begge kjønn, og de skyter på sivile biler med israelske helikoptere.

Og hvorfor heter Forsvaret forsvaret? Stortinger har jo besluttet å sende 200 nye soldater til Afghanistan, Norge har styrker i Kosovo og Irak, planlegger å sende noen til Sudan, har slått seg ned i Kirgistan, noen observatører i Kongo og kanskje Øst-Timor, og så vidt jeg vet er ingen av disse landene fritatt visumplikten til Norge og derfor synes jeg det er motbydelig at ikke flere reagerer på denslags overgrep Norge bedriver landene.... man burde som et slags plaster på såret inviterer innbyggerne av disse nevnte stater til vårt gode frie gjestfrie land....

Waco

Nei, vi er nok en liten krigernasjon når alt kommer til alt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fatter ikke hva russland gjør der heller jeg da.

Skrevet

Hva snakker du om? Tror vi har et tema som er litt i overkant av hva du pleier å diskutere Veslebråka.... forklar heller hva Israel gjør i Grand Prix du...

Waco

Skrevet

Israel har ingenting å gjøre i Grand Prix, eller Eurovision Song Contest. De ligger da ikke i Europa, og skal man vise sympati så tror jeg ikke medlemsskap i Eurovisjonen er det som betyr mest.. Ett trinn lengre, jeg skjønner ikke hva Russland gjør i Grand Prix heller. Nok en storsinnet invitasjon, Europa gjør sitt beste for å ønske Russland velkommen til å bli en del av Europa etter at jernteppet falt, og gir dem innpass i Grand Prix.. patetisk.

Skrevet

Hmm...mesteparten av Russland er riktignok en del av Asia, men Moskva ligger jo innenfor hva man betrakter som Europeisk.

Det hele ender vel med at Russland blir med i Eu.

Skrevet

godt og ha deg tilbake, Waco...... :blunke:

Skrevet

Jepp :lol: og se at skikkelige diskusjoner som f.eks grand prix kommmer på banen igjen :wink: takk

Skrevet

jeg tror man lar israelk bli med i bl.a grand prix fordi man ønsker å la det bli en del av eurupa siden det ikke har så veldig stor tilhørighet ved de asiatiske landene

Skrevet

russland regnes tross alt faktisk som et europeisk land.

nå syns jeg uansett det hadde vært det eneste riktige med kulturboikott av israel paralelt med sør-afrika under apartheidregimet, men uansett så er de ikke et europeis land da. kanskje de føler seg litt isolert. trøstepremie, lissom, å få være med i eurogp...

Skrevet

Helt enig med Ivanka... nå er det på tide at Norge, og vi som bor i Norge viser litt mer avsky for disse forbanna israelittene som bare driver ugagn i verden....

Hvordan kan det ha seg at en lilleputtstat på underkant av 6 millioner mennesker har Atombombe?

Lurven jødene visste fint at Israel ikke lå i Europa, men i Palestina.....som ligger midt i araberland!...

Nå kan vel noen hevde at araberne har bosatt seg i sørlige spania, at byene Marbella, Malaga, Caiz og Torremolinos er arabiske byer...men faktum er at Palestina aldri har vært en del av Europa...

Gjest sexysadie
Skrevet

Heia Waco

trodde du hadde forlatt oss for godt.....

Skrevet

Det er nok bare en som har hacka seg inn på kgserveren hos gry

Gjest sexysadie
Skrevet
Det er nok bare en som har hacka seg inn på kgserveren hos gry

he he he

I så fall så gjør ha en meget god jobb i å etterligne deg....

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei du waco..

Synes det var godt du tok det opp, for dette har jeg gått å grublet på en stund, uten å komme på med et godt svar. Skjønner at både Russland og Tyrkia er med, for deler av landene hører til Europa. Israel derimot har jeg ingen forståelse for.

Så folkens belys meg med deres skarpe sinn.

Skrevet

Måtte berre kommentere dette sitatet ditt, Waco:

avsky for disse forbanna israelittene som bare driver ugagn i verden....

...kanskje teke litt ut av sin samanheng, men likevel - likna stygt på propaganda frå 40-talet... :roll:

Når det gjeld spørsmålet ditt, så trur eg vel, som nokon nemnde her, Israel er med i Grand Prix fordi dei har lite tilhørighet med nabolanda/regionen sin. Kulturen i Israel er nok meir vestleg enn arabisk, for å seie det sånn...

Skrevet

Pip.... ops, så klossete av meg, omforlades...jeg glemte Israel blir jo sett på som en FREDSnasjon blant enkelte...

Propeganda fra 40-tallet? Dreiv israelerne og bombet privatboliger med Tomahawkraketter og Comache helikoptere den gangen også?

Gjest sexysadie
Skrevet

Waco

Hva m amerikanerene?

Er ikke de ulvene her??????

Skrevet
Pip.... ops, så klossete av meg, omforlades...jeg glemte Israel blir jo sett på som en FREDSnasjon blant enkelte...

Propeganda fra 40-tallet? Dreiv israelerne og bombet privatboliger med Tomahawkraketter og Comache helikoptere den gangen også?

Hallo, Waco - du veit kva eg siktar til! Uavhengig av kva ein meinar om Israelsk politikk, må ein passe seg for å gjere alle israelarar til syndebukkar - det har vore gjort før...

Skrevet

Hallo!!! Er du ordblind eller?? Jeg sier at israelere har tre års verneplikt for begge kjønn!! Kan ikke komme seg unna da...

Waco

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...